Název: Name: | 28. peruť RFC | |
Originální název: Original Name: | No. 28 Squadron RFC | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 07.11.1915 | |
Předchůdce: Predecessor: | - | |
Datum zániku: Disbanded: | 01.04.1918 | |
Nástupce: Successor: | 28. peruť RAF | |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Dislokace: Deployed: | 07.11.1915-DD.11.1915 Gosport, Fort Grange Aerodrome / DD.11.1915-12.05.1917 Gosport, Fort Rowner Aerodrome / 12.05.1917-23.07.1917 Gosport, Fort Grange Aerodrome / 23.07.1917-08.10.1917 Yatesbury, Yatesbury Aerodrome / 08.10.1917-10.10.1917 Saint-Omer, St Omer Aerodrome / 10.10.1917-07.11.1917 Winnezeele, Droglandt Aerodrome / 29.10.1917-12.11.1917 Candas, Depot(?) / 12.11.1917-17.11.1917 Milán, Milan (Taliedo?) Aerodrome / 17.11.1917-22.11.1917 Ghedi, Ghedi Aerodrome / 22.11.1917-28.11.1917 Caselle, Verona Aerodrome / 28.11.1917-01.04.1918 Gazzo, Grossa Aerodrome / | |
Velitel: Commander: | 07.11.1915-22.01.1916 Marsh, A. C. E. (Major) 22.01.1916-15.02.1916 Atkinson, K. P. (Captain) 15.02.1916-29.02.1916 Tilney, L. A. (Captain) 29.02.1916-07.06.1917 Shekleton, A. (Major) 07.06.1917-30.06.1917 Oxland, Robert Dickinson (Captain) 30.06.1917-12.07.1917 Campbell, P. C. (Captain) 12.07.1917-19.03.1918 Glanville, H. F. (Major) 19.03.1918-01.04.1918 Ridley, C. A. (Major) | |
Výzbroj: Armament: | DD.11.1915-DD.11.1915 Royal Aircraft Factory B.E.2a DD.11.1915-DD.04.1917 Avro 504 DD.12.1915-DD.04.1917 Royal Aircraft Factory B.E.2c DD.04.1917-DD.07.1917 Royal Aircraft Factory F.E.2b DD.04.1917-DD.07.1917 Henri Farman HF.20 DD.04.1917-DD.07.1917 Airco D.H.2 DD.07.1917-DD.09.1917 Sopwith Pup DD.07.1917-DD.09.1917 Avro 504 DD.07.1917-DD.09.1917 Airco D.H.5 DD.07.1917-DD.09.1917 Bristol Scout DD.08.1917-DD.04.1918 Sopwith Camel | |
Poznámka: Note: | historie jednotky | |
Zdroje: Sources: | Rawlings, John D. R.: Coastal, Support and Special Squadrons of the RAF and their Aircraft, Jane's Publishing Company Ltd., London 1982, ISBN 0-7106-0187-5 Halley, James J. The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918–1988. Tonbridge, Kent, UK: Air Britain (Historians) Ltd., 1988. ISBN 0-85130-164-9. Jefford, Wing Commander C.G., MBE, BA, RAF(Retd.). RAF Squadrons, a Comprehensive record of the Movement and Equipment of all RAF Squadrons and their Antecedents since 1912. Shrewsbury, Shropshire, UK: Airlife Publishing, 1988 (second edition 2001). ISBN 1-85310-053-6. http://en.wikipedia.org/wiki/No._28_Squadron_RAF http://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn026-30.htm https://www.raf.mod.uk/organisation/28squadron.cfm www.raf.mod.uk |
URL : https://www.valka.cz/28-perut-RFC-1915-1918-t125810#426922Verze : 7
agnes
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Barker, William George |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B6313 |
Taktické označení / imatrikulace | 1C |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 28. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Nejúspěšnější stroj svého druhu. Camel B6313 převzal W. G. Barker v září 1917. 30. 9. 1917 na něm poprvé vzlétl a se strojem pak létal téměř celý zbytek války. Poslední vzlet na B6313 uskutečnil téměř přesně po roce 29. 9. 1918. Nalétal na něm 379 hodin a 25 minut, přičemž celkový nálet stroje činil 404 hodiny a 10 minut. Barker na stroji zaznamenal 46 ze svých celkem 50 sestřelů.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/397194
URL : https://www.valka.cz/28-perut-RFC-1915-1918-t125810#397196Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Barker, William George |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B6313 |
Taktické označení / imatrikulace | 1C |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 28. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Barkerovou zvláštností bylo, že nepoužíval tehdy standardní teleskopický zaměřovač Aldis, nýbrž klasickou mušku a hledí se zářezem tvaru V jako u běžné pušky. Mířidla byla upevněna na levém kulometu. B6313 nesl klasickou kamufláž sestávající z nátěru barvou PC 10 na horních a bočních plochách, spodní ponechány v barvě lakovaného plátna, kryty motoru ponechány v barvě kovu. Bílý čtverec je znakem 28. perutě, písmeno C označení letky (Flight C) a bílá 1 označení pilota (Barker byl velitelem letky C). Na levé zadní mezikřídelní vzpěře upevněna velitelská stužka. Mezi bílé doplňky (barva perutě) patří také bílý kuželík vrtule, letoun též později dostal bílý nátěr na plátěné kryty středů kol.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/397194
URL : https://www.valka.cz/28-perut-RFC-1915-1918-t125810#397198Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Barker, William George |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B6313 |
Taktické označení / imatrikulace | 1C |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 28. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/397194
URL : https://www.valka.cz/28-perut-RFC-1915-1918-t125810#397200Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.