21. Gruppo CT (354. a 355. Squadriglie)
Datum | letiště | země | letadla |
6/10/40 | Ciampino Sud | Itálie | CR 32 |
8/4/40 | Naples, Aeroporto Militare del Campo di Marte di Ugo Niutto / | Itálie | CR 32, MC 200 a G 50 |
4/12/42 | Bari, Aeroporto di Bari / | Itálie | MC 200 |
5/4/42 | Otopeni? | Rumunsko | MC 200 |
5/4/42 | Stalino | Rusko | MC 200 |
7/42 | Vorošilovgrad | Rusko | MC 200 |
7/9/42 | Makejevka | Rusko | MC 200 |
7/24/74 | Vorošilovgrad | Rusko | MC 200 a MC 202 |
1/22/43 | Stalino | Rusko | MC 200 a MC 202 |
1/43 | Záporoží | Rusko | MC 200 a MC 202 |
2/43 | Odessa | Rusko | MC 200 a MC 202 |
5/43 | Zagabria | Jugoslavie | MC 200 a MC 202 |
5/15/43 | Firenze | Itálie | MC 200 |
6/43 | Capua | Itálie | MC 200 |
6/23/43 | Rilievo, Aeroporto di Trapani-Chinisia / | Sicílie | MC 200 |
7/15/43 | Palermo? | Sicílie | MC 200 |
7/16/43 | Manduria | Itálie | MC 200 |
7/24/43 | Pescara | Itálie | MC 200 |
8/6/43 | Gioia del Colle, Aeroporto di Gioia del Colle / | Itálie | MC 200 |
URL : https://www.valka.cz/21-Gruppo-CT-354-a-355-Squadriglie-t30568#110705Verze : 0
Schlange
MOD
Stav 10. června 1940
početní stav 21. Gruppo
354. Squadriglie 9 G. 50, 1 Cr. 32, 1 Ca 133
355. Squadriglie 9 G. 50, 1 Cr. 32, 1 Ca 133
356. Squadriglie 9 G. 50, 1 Cr. 32, 1 Ca 133
podřízena 51. Stormo C.T.
početní stav 21. Gruppo
354. Squadriglie 9 G. 50, 1 Cr. 32, 1 Ca 133
355. Squadriglie 9 G. 50, 1 Cr. 32, 1 Ca 133
356. Squadriglie 9 G. 50, 1 Cr. 32, 1 Ca 133
podřízena 51. Stormo C.T.
URL : https://www.valka.cz/21-Gruppo-CT-354-a-355-Squadriglie-t30568#111551Verze : 0
Schlange
MOD
21. Gruppo Autonomo
21. Gruppo se původně přemístilo od 51. Storma k 52. Stormu v září 1940, a poté se stalo samostatnou jednotkou od října. Vyzbrojeno směsicí CR.32 a MC.200 gruppo zůstalo v působit v protivzdušné obraně u Naples, poté u Bari než bylo v květnu 1942 přesunuto do Stalina, na východní frontu poblíže Rostova na Donu.
Vyslání do SSSR k vystřídání vyčerpaného 22. Gruppo před Stalingradem, mělo za důsledek takřka roční působení na východní frontě. Několik měsíců 21. Gruppo operovalo z letiště u Vorošilovgradu, poskytující vzdušné krytí italským vojskům – vzláště při překonávání donu a následnému postupu ke Stalingradu. Jednotka obdržele tucet MC.202 v září, ale nebyly moc často používány kvůli počasí a poruchovosti. Zima jednotku efektivně uzemnila, a několik posledních letů bylo provedeno z letiště Millerovo do 17. ledna 1943. Pět dní poté se jednotka přesunula do Stalina a připravovala se na přesun do vlasti, zanechávajíc za sebou 15 neopravitelných strojů.
21. Gruppo dosáhlo 74 sestřelů s MC.200 na východní frontě, přičemž ztratilo 15 letadel ve vzdušných bojích nebo nehodách.
Zpět v Itálii 21. Gruppo znovu obdrželo MC.202 a po dvouměsíčním výcviku bylo přemístěno v červnu 1943 na Sicílii. Do srpna 1943 na letišti Gioia del Colle zbyla necelá desítka operačních MC.202.
21. Gruppo se původně přemístilo od 51. Storma k 52. Stormu v září 1940, a poté se stalo samostatnou jednotkou od října. Vyzbrojeno směsicí CR.32 a MC.200 gruppo zůstalo v působit v protivzdušné obraně u Naples, poté u Bari než bylo v květnu 1942 přesunuto do Stalina, na východní frontu poblíže Rostova na Donu.
Vyslání do SSSR k vystřídání vyčerpaného 22. Gruppo před Stalingradem, mělo za důsledek takřka roční působení na východní frontě. Několik měsíců 21. Gruppo operovalo z letiště u Vorošilovgradu, poskytující vzdušné krytí italským vojskům – vzláště při překonávání donu a následnému postupu ke Stalingradu. Jednotka obdržele tucet MC.202 v září, ale nebyly moc často používány kvůli počasí a poruchovosti. Zima jednotku efektivně uzemnila, a několik posledních letů bylo provedeno z letiště Millerovo do 17. ledna 1943. Pět dní poté se jednotka přesunula do Stalina a připravovala se na přesun do vlasti, zanechávajíc za sebou 15 neopravitelných strojů.
21. Gruppo dosáhlo 74 sestřelů s MC.200 na východní frontě, přičemž ztratilo 15 letadel ve vzdušných bojích nebo nehodách.
Zpět v Itálii 21. Gruppo znovu obdrželo MC.202 a po dvouměsíčním výcviku bylo přemístěno v červnu 1943 na Sicílii. Do srpna 1943 na letišti Gioia del Colle zbyla necelá desítka operačních MC.202.
URL : https://www.valka.cz/21-Gruppo-CT-354-a-355-Squadriglie-t30568#140701Verze : 0
Schlange
MOD
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat G.50 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 355 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 21. Gruppo CT (354. a 355. Squadriglie) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento letoun, jenž byl v roce 1940 nasazen proti Řecku, je zajímavý neobvyklou jednoduchou kamufláží, kterou tehdy neslo jen několik strojů. Kamufláž sestává z tmavě zelené barvy na horních a bočních plochách a světle šedé na spodních. Pod kabinou znak jednotky - 355. letky (355a Squadriglia).
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/397675
URL : https://www.valka.cz/21-Gruppo-CT-354-a-355-Squadriglie-t30568#397676Verze : 0
Rad
MOD
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat G.50 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 354 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 21. Gruppo CT (354. a 355. Squadriglie) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Letoun patřící k 354. Squadriglii létal z letiště u Tirany. Stroj má na tmavě zelený podklad na horních a bočních plochách nastříkané hnědé skvrny. Spodní plochy světle šedé. Ačkoli stroj ještě nemá nastříkané své individuální číslo, stihl se při přistání na rozbahněném letišti značně ušpinit.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398158
URL : https://www.valka.cz/21-Gruppo-CT-354-a-355-Squadriglie-t30568#398159Verze : 0
Rad
MOD
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Macchi / Aermacchi |
Typ letounu | Macchi C.202 Folgore |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3561 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 21. Gruppo CT (354. a 355. Squadriglie) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR listopad 1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tato Macchi C.202 (VII. série) létala u 356. perutě 21. skupiny na východní frontě. Operovala v listopadu 1942 z letiště Millerovo v Rusku. Kamufláž pouštního typu, horní a boční plochy kryje písková (Nocciola Chiaro), na ní pak nastříkané množství olivově zelených skvrn (Verde Oliva Scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio Azzurro Chiaro). Na kýlovce znak 21. Gruppo (viz detail). Černé trojčíslí 356 slouží k určení jednotky, zatímco bílá 1 je pořadovým číslem letounu uvnitř jednotky.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/403407
URL : https://www.valka.cz/21-Gruppo-CT-354-a-355-Squadriglie-t30568#403408Verze : 0
Rad
MOD
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Macchi / Aermacchi |
Typ letounu | Macchi C.202 Folgore |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3823 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 21. Gruppo CT (354. a 355. Squadriglie) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR léto 1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Macchi C.202, která létala v létě 1942 u 382. perutě, patřící pod 21. skupinu na východní frontě. Stroj nese tzv. kontinentální kamufláž - horní a boční plochy (a spodní plocha zadní části trupu) tmavě zelené (Verde Mimetico 2) doplněné množstvím pískových skvrn (Giallo Mimetico 2). Spodní plochy světle šedé (Grigio Mimetico).
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/403409
URL : https://www.valka.cz/21-Gruppo-CT-354-a-355-Squadriglie-t30568#403410Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.