Na mezinárodním letišti Kazaň došlo k havárii letounu Boeing 737-500 letecké společnosti Tatarstán Airlines, který letěl na vnitrostátní trase Moskva - Kazaň.
V 16:25 SEČ (19:25 MDT) letoun Boeing 737-500 letecké společnosti Tatarstán na lince č.363 z Moskvy do Kazaně havaroval při přistání. Podle předběžných informací letoun udeřil nosem o vzletovou-přistávací dráhu a vybuchl.
Vzniknuvší požár byl silami letištních požárníků uhašen.
Na palubě bylo 44 cestujících a 6 členů posádky. Podle předběžných informací děti na palubě nebyly.
Mezi oběťmi jsou mimo jiné ředitel Federální bezpečnostní služby Tatarstánu (УФСБ - управление Федеральной службы безопасности) Alexandr Antonov a manželka známého ruského sportovního komentátora Romana Skvorcovová.
Předpokládá se, že nejpravděpodobnější příčinou havárie může být chyba posádky, možný je ale také negativní vliv počasí nebo technická chyba.
URL : https://www.valka.cz/17-11-2013-Letecka-katastrofa-v-ruske-Kazani-50-mrtvych-t166179#500579
Verze : 0
Letoun s tímto imatrikulačním číslem měl problémy již 26.listopadu 2012, tedy před necelým rokem, když musel provést havarijní přistání. V 07:04 MST odstartoval se 32 cestujícími na palubě z Kazaně do Moskvy (na letiště Domodědovo). Po nějakém čase snímače tlaku začaly hlásit porušení hermetizace kabiny. Posádka se rozhodla k návratu do Kazaně a v 07:58 MDT úspěšně přistáli.
**********************
Dnes ve 22:45 MDT byly na letišti v Kazani ukončeny záchranné práce na místě havárie. Letiště bude uzavřeno do pondělí 18.11.2013 12:00 MDT. На 22:45 мск поисково-спасательные работы на месте крушения завершены. Аэропорт Казани закрыт до 12:00 понедельника.
URL : https://www.valka.cz/17-11-2013-Letecka-katastrofa-v-ruske-Kazani-50-mrtvych-t166179#500585
Verze : 0
Nové poznatky o katastrofě:
Letoun odstartoval z letiště Domodědovo v Moskvě zhruba hodinu před katastrofou.
Podle některých zdrojů nastaly problémy půl kilometru před přistáním. Piloti informovali letového dispečera, že letoun není schopen klesání. V 19:25 MDT při zahájení druhého okruhu letoun ztratil výšku, narazil do země a okamžitě začal hořet. Při nárazu se rozpadl na mnoho kusů.
Očití svědkové, kteří byli v okamžiku katastrofy na letišti v Kazani, hovořili o tom, že uslyšeli velkou ránu a následně uviděli oheň vzplanuvšího letadla. Podle taxikáře, který v tom momentu přivezl na letiště klienty, vypukla panika a zmatek, lidé byli vystrašení.
***************************
V současnosti vyšetřování katastrofy dále popkračuje. Černé skříňky již byly dopraveny do Moskvy. Obě jsou údajně silně poškozeny a není jisté, bude-li možné z nich dostat potřebné informace.
Mezitím se prokuratura rozhodla prověřil práci pozemního personálu letiště Domodědovo, odkud letadlo odstartovalo.
***************************
Vzhledem k tomu, co se stalo, letecká společnost Tatarstan Airlines dočasně zastavila provoz letadel typu Boeing 737. "... do zjištění příčin letecké katastrofy ...", je uvedeno v oficiální informaci společnosti.
Společnost Tatarstan Airlines měla ve svém parku dva letouny Boeing 737 - jeden Boeing 737-500, který havaroval, a druhý typu Boeing 737-400.
Dalšími letouny, které Tatarstan Airlines používají, jsou 4 Airbus A319, 15 Cessna Grand Caravan a 2 Tu-154.
Doposud nejsou žádné důkazy, že příčinou katastrofy v Kazani byla technická závada, oznámil v neděli 24.11.2014 ministr dopravy Ruska Maxim Sokolov v přímém přenosu ruské televizní stanice NTV.
"Dodnes se neobjevilo nic, co by nasvědčovalo tomu, že příčinou letecké katastrofy by byl technický defekt nebo závada. Všechny systémy letadla pracovaly správně až do okamžiku jeho nárazu do země", řekl ministr a inteview "Itogovoj programme", která byla přenášena na ruský Dálný východ.
Sokolov poznamenal, že v poslední době byla v Rusku realizována řada opatření, která vedla ke zvýšení bezpečnosti civilní letecké přepravy. "Účinnost nabyly nová nařízení, která mají vliv na systém leteckých pravidel. A tento nový systém už má výsledky", řekl ministr.
Podle jeho slov trpí civilní letectvo nedostatkem zkušených pilotů, především kapitánů posádek. "Především v oblasti kapitánů posádek letadel máme značný nedostatek zkušených lidí, který nejsme schopni napravit v nejbližších třech až čtyřech letech", dodal Sokolov.
Dále upřesnil, že jednou z cest řešení tohoto problému by bylo pozvání zahraničních letců. "Je to možné řešení proto, že tento zákon, který, jak doufám, bude přijat Státní Dumou, předpokládá, že povolení pracovat zahraničním pracovníkům bude řešit i povolení pro kapitány letadel. Měla by stačit kvóta 200 lidí za rok. Náš trh v této oblasti roste o 15 až 20% ročně a proto stejným tempem roste i potřeba nových pilotů a kapitánů", informovl Sokolov.
Nové poznatky o katastrofě ke dni 25.11.2013
Po rozšifrování černé skříňky v Mezinárodní letecké komisi informovali, že podle předběžných údajů se piloti při náletu na přistávací dráhu dopustili řady chyb. Aby je bylo možné eliminovat a napravit, vznikla nutnost udělat druihý okruh na přistání. Nicméně se druhý okruh nepodařilo absolvovat, resp. se ani nepodařilo na něj nasadit. Možnou příčinou se momentálně jeví to, že ve snaze nabrat ztracenou výšku zvedla posádka nos letadla příliš nahoru, tím došlo ke ztrátě rychlosti a letadlo se propadlo do vývrtky.
Jak se katastrofa odehrála, proč Boeing narazil do země, co říkají experti a jak nyní žije Kazaň v článcích pod souhrnným názvem "Letecká katastrofa v Kazani: příčiny, komentáře expertů, foto, video: na stránkách RIA Novosti zde: ria.ru
URL : https://www.valka.cz/17-11-2013-Letecka-katastrofa-v-ruske-Kazani-50-mrtvych-t166179#501156
Verze : 0
V tomto kalendářním roce došlo ve spojitosti s civilním létáním k dnešnímu dni již ke 24 událostem, které jsou označovány jako "letecká katastrofa".
Při těchto katastrofách se na palubách letadel nacházelo celkem 448 lidí, z nichž jich zahynulo 253.
Z celkouvého počtu 24 letadel bylo 6 "velkých" dopravních či nákladních letadel, oststní byly malé až střední komerční letouny.
K největším ztrátám na životech mohlo dojít 6.července 2013 v 11:38 místního času na letišti San Francisco, California, USA, let číslo 214, který byl příliš dlouhý na přistání na VPD 28L. Letounu se odlomil podvozek a motory, bezprostředně poté vypukl požár. Jednalo se o letoun typu Boeing 777-28EER Asiana Airlines na trase Shanghai - Seoul - San Francisco. Na palubě bylo 305 osob (16 členů posádky a 291 cestujících). Z nich 3 lidé zahynuli (cestující), z toho dva na místě, 182 osob bylo zraněno, z nich pak jeden zemřel v nemocnici.
URL : https://www.valka.cz/17-11-2013-Letecka-katastrofa-v-ruske-Kazani-50-mrtvych-t166179#501167
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.