SOV - BA-6 / BA-6M

BA-6 / BA-6M
БA-6 / БA-6M
     
Název:
Name:
BA-6 / BA-6M BA-6 / BA-6M
Originální název:
Original Name:
БА-6 / БА-6M
Výrobce:
Producer:
Ižorská železárna, Kolpino
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
386 (obě verze/both versions)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1935
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
5120/4800 kg 11288/10582 lb
Celková délka:
Overall Length:
4900 mm 16ft 0,9in
Celková šířka:
Overall Width:
2070 mm 6ft 9,5in
Celková výška:
Overall Height:
2360 mm 7ft 8,9in
Světlá výška:
Ground Clearance:
240 mm 9,44in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm - 3340 mm ? - 131,5in
Rozchod:
Track:
1405 mm -
1420 mm
55,31in -
55,91in
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
6 V, jednovodičový, baterie 100 Ah 6 V, one wire, battery 100 Ah
Pneumatiky:
Tyres:
6,50-20"
Pancéřování:
Armour:
nýtované a svařované s válcovaného plechu
korba - čelo, bok, strop - 8/10 mm, záď - 6 mm, dno - 3 mm
věž - 8/10 mm
riveted and welded to the rolled sheet
Hull - front, side and top - 8 / 10 mm, rear - 6 mm, bottom - 3 mm
Tower - 8 / 10 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GAZ-AA/GAZ-MM, zážehový, kapalinou chlazený 4 válec, obsah 3285 cm3, 42/50 HP při 2600/2800 ot/min GAZ-AA/GAZ-MM, gasoline, liquid-cooled 4 cylinder, 3285 cm3 content, 42/50 HP at 2600/2800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
mechanická 4+1 mechanical 4+1
Spojka:
Clutch:
suchá, jednokotoučová dry, single-plate
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
68 l 14.96 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
45/52 km/h 28/32.3 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
200 km 124.3 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
130 km 80.8 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
20/24 ° 44/53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,5/0,8 m 19,7in /31,5in
Výzbroj:
Armament:
1x 45 mm vz.32 (K20/L46), 60/50 nábojů
1x 7,62 mm DT, 3276/2520 nábojů
1x 45 mm vz.32 (K20/L46), 60/50 rounds
1x 7.62 mm DT, 3276/2520 rounds
Uživatelské státy:
User States:
SSSR
Mongolsko
Turecko 60 ks
Španělsko 50-80 ks
Německo
Afghanistán
USSR
Mongolia
Turkey 60 vehicles
Spain 50-80 vehicles
Germany
Afghanistan
Poznámka:
Note:
Data za lomítkem platí pro verzi BA-6M
Vozidla BA-6M byla vybavena radiostanicí 71-KT-1
Data for the slash applies to the version BA-6M
BA-6M vehicle was equipped with a radio KT-71-1
Zdroje:
Sources:
Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999
Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#369752 Verze : 0
Tento střední obrněný automobil vychází z BA-3. Oproti svému předchůdci je použito ve větší míře svařování na místo nýtování a na zádi chybí vstupní dveře.


V roce 1936 se objevila modifikovaná úprava BA-6M. Od původní verze se lišila novou věží a silnějším motorem. Dále bylo zesíleno pancéřování a použita radiostanice 71-TK-1 Sériová výroba běžela od roku 1935 do roku 1938. Bylo vyrobeno 386 strojů.


Hlavními úkoly BA-6 byl průzkum, případně podpora pěších jednotek. Vozidla se účastnila bojů v Mongolsku, Španělsku, v Zimní válce. Finové kořistní BA-6 používali do roku 1959. Dalšími uživateli byly armády Afghánistánu, Turecka a Číny. Posledním uživatelem bylo Německo - kořistní BA-6 se využívali k průzkumu, policejní službě nebo při protipartyzánských operacích.




Zdroj: I. Pejčoch, S. Spurný- Obrněná technika 4



Edit - 11/08/2010 cimbal
URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#171317 Verze : 0
BA-6


Zdroj
Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999

SOV - BA-6 / BA-6M - BA-6
čtyřpohledový nákres vozidla

BA-6
čtyřpohledový nákres vozidla

URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#369756 Verze : 1
foto
SOV - BA-6 / BA-6M -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#148634 Verze : 0
Foto verze BA-6ŽD (železno-dorožnyj) který byl schopen po úpravě provozu na kolejích
SOV - BA-6 / BA-6M -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#148635 Verze : 0
BA-6 / BA-6M


Porovnání rozdílů mezi typy - věž, přední kryt chladiče, ubylo nýtovaných spojů na pancíři.




Zdroj
Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999

SOV - BA-6 / BA-6M - BA-6
vozidlo při zkouškách na polygonu Bubnova, léto 1935

BA-6
vozidlo při zkouškách na polygonu Bubnova, léto 1935

SOV - BA-6 / BA-6M - BA-6M
vozidlo při továrních zkouškách, podzim 1936

BA-6M
vozidlo při továrních zkouškách, podzim 1936

URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#369757 Verze : 0
BA-6






Zdroj
Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999

SOV - BA-6 / BA-6M - BA-6
ukázka možností podvozku v terénu, léto 1935

BA-6
ukázka možností podvozku v terénu, léto 1935

SOV - BA-6 / BA-6M - BA-6
vozidlo zapadlé při brodění, léto 1935 (v pozadí další BA-6)

BA-6
vozidlo zapadlé při brodění, léto 1935 (v pozadí další BA-6)

URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#369759 Verze : 0
Zdroj: http://www.o5m6.de/ba_6.html


courtesy of Oliver Missing
SOV - BA-6 / BA-6M - Všimnite si pružné pásy, ktoré boli uložené nad blatníkmi a nasadzovali sa na zadný pár kolies v ťažko priechodnom teréne a v zimnom období.

Všimnite si pružné pásy, ktoré boli uložené nad blatníkmi a nasadzovali sa na zadný pár kolies v ťažko priechodnom teréne a v zimnom období.

Web autora : http://www.o5m6.de/ba_6.html
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SOV - BA-6 / BA-6M - Čelný pohľad na vozidlo

Čelný pohľad na vozidlo

Web autora : http://www.o5m6.de/ba_6.html
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SOV - BA-6 / BA-6M - Pohľad odzadu

Pohľad odzadu

Web autora : http://www.o5m6.de/ba_6.html
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SOV - BA-6 / BA-6M - Pohľad zhora

Pohľad zhora

Web autora : http://www.o5m6.de/ba_6.html
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SOV - BA-6 / BA-6M - Pohľad z pravej strany vozidla

Pohľad z pravej strany vozidla

Web autora : http://www.o5m6.de/ba_6.html
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#535020 Verze : 0
Zdroj: http://www.o5m6.de/ba_6.html


courtesy of Oliver Missing
SOV - BA-6 / BA-6M - Dvojtónová kamufláž.

Dvojtónová kamufláž.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SOV - BA-6 / BA-6M - Zimná kamufláž za pomoci zmývateľnej bielej farby. Povšimnite si pomocné pásy nasadené na zadnom páre kolies

Zimná kamufláž za pomoci zmývateľnej bielej farby. Povšimnite si pomocné pásy nasadené na zadnom páre kolies
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#535021 Verze : 1
opustený repubikánský BA-6 v prístave Santander, 26.08.1937

www.elgrancapitan.org

SOV - BA-6 / BA-6M -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#677234 Verze : 1
ukoristený BA-6 po tom ako bola obec Infiesto, Asturias oslobodená. Vozidlo bolo následne používané národnými silami. Infiesto, 21.10.1937

www.elgrancapitan.org

SOV - BA-6 / BA-6M -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-6-BA-6M-t39283#677236 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více