MPG-69

     
Název:
Name:
MPG-69 MPG-69
Originální název:
Original Name:
MPG-69
Kategorie:
Category:
cvičný tančík training tankette
Výrobce:
Producer:
?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1969-DD.MM.?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1969
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
1200 kg 2646 lb
Celková délka:
Overall Length:
2930 mm 9ft 7,34in
Celková šířka:
Overall Width:
2125 mm 6ft 11,65in
Celková výška:
Overall Height:
1585 mm 5ft 2,39in
Světlá výška:
Ground Clearance:
420 mm 1ft 4,53in
Pancéřování:
Armour:
? ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
trojvalec S-31 (842 cm³) three valve S-31 (842 cm³)
Výkon:
Power:
29,42 kW při 4300 ot/min 39.5 bhp at 4300 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická prevodovka mechanical transmission
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
35 km/h 21.7 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,75 m 29,5in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,23 m 9,1in
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Nástavba:
Superstructure:
- -
Výzbroj:
Armament:
žiadna nothing
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
pl.wikipedia.org
odkrywca.pl
"MPG-69" "Żołnierz Polski" č. 13 24.03.1974
URL : https://www.valka.cz/MPG-69-t112884#394450 Verze : 1
V roku 1969 vznikla pod vedením plk. mgr. inž. Zbigniewa Węglarza z vyššej dôstojníckej automobilovej školy v Pile zaujímavá konštrukcia cvičného pásového vozidla-trenažéra. Bola vytvorená jednoduchá platforma s piatimi pneumatikovými kolesami na každej strane(z toho predné koleso bolo napínacie, zadné koleso bolo hnacie). Na kolesách boli napnuté jednoduché pásy. Toto jednoduché vozidlo obdržalo označenie MPG-69 (Mały Pojazd Gąsienicowy). Vznikli dve verzie vozidla.


Prvou verziou bolo vozidlo určené k výcviku vodičov pásových ťahačov. Vozidlo bolo len holým podvozkom, ktorý poháňal dvojvalcový štvortaktný motocyklový motor M-72 s výkonom 22 koní. Vozidlo vážilo cca 700 kg a dosahovalu maximálnu rýchlosť 50 km/hod.


Druhou verziou bolo vozidlo určené pre výcvik vodičov tankov (T-54/T-55) a iných pásových vozidiel. Toto vozidlo dostalo oceľovú nadstavbu zo šikmo naklonených dosiek. Tvarovo sa podobal stíhačom tankov Jagdpanzer 38(t), či Maresal. Vozidlo poháňal dvojtaktný trojvalec S-31 z automobilu Syrena 104 s výkonom 40 koní. Vozidlo malo zdvojené kolesá a širšie pásy. Vozidlo vážilo cca 1200 kg a výborný merný tlak na pôdu, ktorý bol 0,08 kg/cm², čo mu zabezpečovalo výborné jazdné vlastnosti v teréne. Maximálna rýchlosť bola 35 km/h. Vnútorné vybavenie, prístrojové vybavenie, periskopy a riadiace prvky boli rovnaké aké boli v tankoch. Vo vozidle boli sedačky pre žiaka a inštruktora. Inštruktor mal k dispozícii brzdový pedál, riadiacu páku a spínaciu skrinku a pre lepší výhľad mal pred sebou veľké okno.


Tieto vozidlá boli lacnou alternatívou na výcvik vodičov (úspora na jeden km jazdy bola 256 zlotých) a používala sa vo všetkých cvičných jednotkách, kde prebiehal výcvik vodičov tankov. Počet postavených vozidiel je mi neznámy.
MPG-69 - Pravdepodobne prvá modifikácia pre výcvik vodičov pásových ťahačov.

Pravdepodobne prvá modifikácia pre výcvik vodičov pásových ťahačov.
MPG-69 - Podvozky tankového trenažéra pred montážou nadstavby.

Podvozky tankového trenažéra pred montážou nadstavby.
MPG-69 - Tankový trenažér.

Tankový trenažér.
URL : https://www.valka.cz/MPG-69-t112884#394452 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více