CZE - ROSS R210.12 VV 6x6

     
Název:
Name:
ROSS R210.12 VV 6x6 ROSS R210.12 VV 6x6
Originální název:
Original Name:
ROSS R210.12 VV 6x6
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Roudnické strojírny a slévárny a.s., Roudnice nad Labem
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1997-DD.MM.1997
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.199R ?
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1 + 20
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
6710 kg 14793 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
5290 kg 11662 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
12000 kg 26455 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
100001) kg 220461) lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
220002) kg 485022) lb
Celková délka:
Overall Length:
7095 mm 23ft 3in
Celková šířka:
Overall Width:
2490 mm 8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
3250 mm 10ft 8in
Světlá výška:
Ground Clearance:
420 mm 1ft 4.5in
Rozvor:
Wheelbase:
3150 mm - 1200 mm 124in - 47in
Rozchod:
Track:
2000 mm - přední náprava
1985 mm - zadní nápravy
79in - front axle
78in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní (pneumatická, bubnové brzdy)
parkovací
odlehčovací
service brake (pressure-assisted, drum brakes)
parking brake
engine brake
Elektrický systém:
Electrical System:
24 V 24 V
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Renault MIDR 06.02.26 W 4
- řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem paliva, vznětový
- počet válců: 6 v řadě
- vrtání: 102 mm
- zdvih: 126 mm
- objem válců: 6,177 l
- maximální točivý moment: 655 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: 154 kW při 2500 ot/min
Renault MIDR 06.02.26 W 4
- in-line, liquid cooled, turbocharged and charge-air-cooled direct injection, diesel
- number of cylinders: 6 in line
- bore: 4.02 in
- stroke: 4.96 in
- swept volume: 377 cu in
- maximum torque: 483 lb.ft at 1400 rpm
- maximum power output: 207 bhp (209 PS) at 2500 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Eaton 4106D
- mechanická, 5+1, manuální, synchronizovaná
Eaton 4106D
- mechanical, 5+1, manual, synchromeshed
Spojka:
Clutch:
jednolamelová suchá spojka - single plate, dry clutch
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
92 km/h 57 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
20,8 ? l/100 km 13.58 ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
865 km 538 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
45 ° 100 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
1,0 m 39in
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) na silnici, 8000 kg v terénu
2) na silnici, 20000 kg v terénu

valníková plošina:
- vnitřní délka: 4 740 mm
- vnitřní šířka: 2 400 mm
1) on the road, off-road 17637 lb
2) on the road, off-road 44092 lb

cargo bed:
- inner length: 187 in
- inner width: 94 in
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/CZE-ROSS-R210-12-VV-6x6-t41679#503114 Verze : 0
ROSS R210.12 VV 6x6


Valníkový terénní nákladní automobil určený k přepravě až 20 osob a nákladu do maximální hmotnosti 5 290 kg.


Byl vybrán ve výběrovém řízení v roce 1996 jako nástupce zastaralých Praga V3S. V roce 1997 bylo v rámci ověřovací série pro potřeby AČR dodáno 15 vozidel ve verzi vojenský valník. Později bylo nakoupeno několik automobilů se skříňovými nástavbami (prototyp MRRP 4p) a ve verzi pro výcvik řidičů se zdvojeným ovládáním. V roce 1998 byla mezi výrobcem a českou armádou podepsána rámcová smlouva, podle níž měly dodávky těchto vozidel pokračovat až do roku 2003. K tomu však nakonec nedošlo, protože další objednávky ze strany AČR byly prakticky zastaveny, z čehož pro výrobce vyplývaly značně negativní důsledky. Do vývoje a výroby typu R210 totiž investoval nemalé finanční prostředky, které se mu tímto krokem nevrátily, což byl jeden z důvodů jeho následného konce.


V řadách české armády byl R210.12 VV používán pouze ve velmi malém počtu (mezi roky 1997 až 1999 mělo být pro armádu ve všech verzích vyrobeno 21 vozů), protože jeho výrobce, společnost ROSS (Roudnické strojírny a slévárny), nakonec zkrachoval. Konstrukční dokumentaci a duševní práva k výrobě zakoupila na konci roku 2002 kopřivnická Tatra, která na jejich základě připravila vozidlo R210M.


Na konci první dekády nového tisíciletí patřila k největším uživatelům těchto vozidel v řadách AČR Základna munice v Týništi nad Orlicí, která provozovala čtveřici R210.12 VV. Další dva kusy v roce 2008 provozoval 157. záchranný prapor. V této době se však nad dalším působením těchto automobilů v řadách české armády začala pomalu stahovat mračna. V roce 2011 bylo vyřazeno šest vozidel (čtyři z nich - VPZ 221 01-51, 230 45-24, 450 58-88, 469 94-46 - jsou na fotografiích níže), která byla Ministerstvem obrany nabízena k odprodeji většinou za částku 166 800 Kč. Jeden R210 odkoupila pražská firma pořádající expediční cesty. Stroj byl opatřen skříňovou nástavbou a slouží jako asistenční vozidlo pro dálkové rallye. Další (pravděpodobně tři) vozy zakoupil výrobce autojeřábů a přestavěl po jednom kuse na typ AD-10 a AD-080. V roce 2012 se v běžném armádním provozu nacházely již pouze jednotlivé kusy R210.12 VV. V dubnu 2017 bylo jedno vozidlo (VPZ 232 92-93) darováno Technickému muzeu v Brně. V říjnu 2021 byl civilnímu zájemci odprodán další vůz R210 (VPZ 226 37-68) za 340 000 Kč.
URL : https://www.valka.cz/CZE-ROSS-R210-12-VV-6x6-t41679#162914 Verze : 5
Dva automobily ROSS R210.12 VV (VPZ 233 88-95 a 397 79-30), které na konci devadesátých let sloužily u 43. výsadkového mechanizovaného praporu.
CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ROSS-R210-12-VV-6x6-t41679#503115 Verze : 0
ROSS R210.12 VV (VPZ 450 58-88) z výzbroje 156. záchranného praporu, červen 2006.
CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ROSS-R210-12-VV-6x6-t41679#162918 Verze : 0
Vozidla R210 VV vyřazená z výzbroje AČR nabídnutá k odprodeji do civilního sektoru v roce 2011, Hroby u Tábora, květen 2012. Překupník vozidla nabízel za zhruba 350 000 Kč bez DPH.


Fotografie: Jirka Novák

CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


CZE - ROSS R210.12 VV 6x6 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ROSS-R210-12-VV-6x6-t41679#504509 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více