T5-52 (155mm samohybná houfnice)

T5-52 (155 mm self-propelled howitzer)
     
Název:
Name:
T5-52 T5-52
Originální název:
Original Name:
T5-52
Kategorie:
Category:
samohybná kanónová houfnice self-propelled gun howitzer
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Denel Land Systems, Centurion
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2020-DD.MM.2021 dodávky pro Jihoafrickou republiku / deliveries for South Africa
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
T5-45:
1 prototyp (podvozek Tatra 815) / prototype (Tatra 815 chassis)
1 prototyp (podvozek Tatra 815-7) / prototype (Tatra 815-7 chassis)

T5-52:
1 prototyp (podvozek Tatra 815) / prototype (Tatra 815 chassis)
1 prototyp (podvozek Tatra 815-7) / prototype (Tatra 815-7 chassis)
sériová vozidla / production vehicles: 6
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2002
Osádka:
Crew:
4 (+ 2 pro manipulaci s municí / for the manipulation with the ammunition)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
28000 kg 61729 lb
Celková délka:
Overall Length:
10100 mm 33 ft 1 ⅝ in
Celková šířka:
Overall Width:
2900 mm 9 ft 6 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
3480 mm 11 ft 5in
Světlá výška:
Ground Clearance:
~410 mm ~1 ft 4 ⅛ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3C-928-90
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min
Tatra T3C-928-90
- air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 8
- displacement: 773 cu in
- maximum torque: 1549 lb.ft at 1000 rpm
Výkon:
Power:
300 kW při 1800 ot/min 402 bhp at 1800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Tatra 14 TS 210
- synchronizovaná převodovka
- počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2
Tatra 14 TS 210
- synchromesh gearbox
- number of gears (forward+reverse): 14+2
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 53 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
600 km 373 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
155mm kanónová houfnice (varianta G5-2000)
- ráže: 155 mm
- délka hlavně: 52 ráží
- maximální dostřel: 42500 m (ERFB-BB)
- maximální dostřel: 53900 m (VLAP)
- náměr: -3° až +70° (standardně, hlaveň vzad)
- odměr: ±40° (standardně, hlaveň vzad)
- maximální rychlost střelby: 8 ran za minutu
- MRSI: 4 rány
- počet vezené munice: 27 střel, 26 nábojek
- přechod do bojové/pochodové polohy: 90/40 vteřin
155mm gun howitzer (variant of G5-2000)
- calibre: 155 mm (6 ⅛ in)
- barrel length: L/52
- maximum range: 46479 yd (ERFB-BB)
- maximum range: 58946 yd (VLAP)
- elevation: -3° to +70° (standard, backwards firing)
- traverse: ±40° (standard, backwards firing)
- maximum rate of fire: 8 rounds per minute
- MRSI: 4 rounds
- total ammunition: 27 rounds, 26 charges
- in/out action time: 90/40 seconds
Vedlejší:
Secondary:
protiletadlový kulomet
- ráže 7,62 mm nebo 12,7 mm
anti-aircraft machine gun
- calibre: 7.62 mm or 12.7 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Denel
www.armyrecognition.com
www.defenceweb.co.za
URL : https://www.valka.cz/T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#647410 Verze : 0
T5-52


Samohybná kanonová houfnice určená k boji s dělostřelectvem a minomety protivníka, k umlčování a ničení míst velení, palebných a radiotechnických prostředků a živé síly protivníka, boření trvalých obranných staveb a polních obranných objektů.


Houfnice byla vyvíjena zřejmě od roku 2001 s cílem získat komerční úspěch v řadách indické armády. Z tohoto důvodu na projektu spolupracovala indická státní společnost Bharat Earth Movers Limited, která zajišťuje licenční výrobu automobilů řady Tatra 815. Základem nové zbraně T5 (později označované jako T5-45) se tak stala houfnice G5 (délka hlavně 45 ráží) lafetovaná na podvozek nákladního automobilu Tatra 815 vyrobeného v Indii společností BEML. Tato konfigurace byla použita pro úvodní střelecké zkoušky (včetně následných testů v Indii v září 2002). T5-45 byla na veřejnosti poprvé prezentována na jihoafrickém zbrojním veletrhu Africa Aerospace & Defence 2002, který se konal v září 2002. Prototyp byl následně přestavěn s využitím výkonnější houfnice G5-2000 (délka hlavně 52 ráží) a zbraň získala nové označení T5-2000, později upravené na T5-52.


Snahy o proniknutí na indický trh ztroskotaly v říjnu 2005, kdy indická vláda zrušila veškerá obchodní jednání se společností Denel kvůli obviněním z korupčních praktik jihoafrické firmy. Tato akce indické vlády byla vážnou ranou pro exportní potenciál zbraní vyráběných společností Denel. Několik zemí na Blízkém východě navíc údajně odstoupilo od dohod s Jihoafrickou republikou v důsledku tohoto skandálu. Denel Land Systems nicméně pokračoval v dalším vývoji houfnice a v hledání nových zákazníků. V listopadu 2016 tak byla na pákistánském zbrojním veletrhu IDEAS 2016 prvně představena houfnice T5-45 lafetovaná na podvozku nákladního automobilu Tatra 815-7. V září 2018 pak byla na veletrhu Africa Aerospace & Defence 2018 prezentována houfnice T5-52 využívající opět podvozek Tatra 815-7.


Prvním zákazníkem se stala jihoafrická armáda, která objednala šest houfnic (jednu baterii) T5-52 jako náhradu za stejné množství G5, které byly prodány do Spojených arabských emirátů (tyto houfnice následně skončily v řadách Libyjské národní armády). Houfnice T5-52 by měly být používány primárně k doktrinálním zkouškám. Na základě jejich výsledků by mělo padnout rozhodnutí, zda se stávající houfnice G6 modernizují na standard G6-52 s dělem o délce hlavně 52 ráží, nebo zda proběhně nákup nového systému T5-52.
URL : https://www.valka.cz/T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#647412 Verze : 6
Prototyp T5-52 na podvozku Tatra 815 zkompletovaném v Indii. Houfnice se nachází rozvinutá v bojové poloze.
T5-52 (155mm samohybná houfnice) - (Denel Land Systems)

(Denel Land Systems)
URL : https://www.valka.cz/T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#647413 Verze : 1
Prototyp T5-52 na podvozku Tatra 815-7.
T5-52 (155mm samohybná houfnice) - (Denel Land Systems)

(Denel Land Systems)
T5-52 (155mm samohybná houfnice) - (Denel Land Systems)

(Denel Land Systems)
T5-52 (155mm samohybná houfnice) - (Denel Land Systems)

(Denel Land Systems)
T5-52 (155mm samohybná houfnice) - (Denel Land Systems)

(Denel Land Systems)
URL : https://www.valka.cz/T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#647414 Verze : 0
T5-52 počas presunu.


Zdroj: www.edrmagazine.eu

T5-52 (155mm samohybná houfnice) - Juhoafrická húfnica T5-52

Juhoafrická húfnica T5-52
URL : https://www.valka.cz/T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#654745 Verze : 0
15. až 17.08.2023
Jihoafrická firma Denel oznámila, že její samohybná kanonová houfnice T5-52 během předvádění na testovací střelnici Alkantpan v Coppertonu v Severním Kapsku, dostřelila na vzdálenost 61293 m. K střelbě byla použita munice s názvem Assegai. Střelivo dodala společnost Rheinmetall Denel Munition (RDM).
Zdroj:
polygonjournal.com
www.denel.co.za
www.engineeringnews.co.za

T5-52 (155mm samohybná houfnice) - Foto via Denel.

Foto via Denel.
T5-52 (155mm samohybná houfnice) - Jedna z jedenácti verzí střely Assegai. Foto via RDM.

Jedna z jedenácti verzí střely Assegai. Foto via RDM.
URL : https://www.valka.cz/T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#739277 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více