Kissenberth, Otto

     
Příjmení:
Surname:
Kissenberth Kissenberth
Jméno:
Given Name:
Otto Otto
Jméno v originále:
Original Name:
Otto Kissenberth
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
nadporučík Oberleutnant
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
inženýrengineer
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
- -
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
26.02.1893 Landshut /
26.02.1893 Landshut /
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
02.08.1919 Bavorské alpy /
02.08.1919 Bavarian Alps /
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
- velitel Jasty 23 - commander of Jasta 23
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
- německé letecké eso a ničitel balónu s 20 sestřely, z toho 1 balón - nejúspěšnější eso Jasty 23 (13 s.)
- poslední sestřel zaznamenal na ukořistěném Sopwithu Camel, později se těžce zranil, když s ním havaroval, po uzdravení se stal velitelem letecké školy
- podobně jako jeden z jeho spolubojovníků, Kurt Wintgens, nosil na bojové lety dioptrické brýle
- german flying ace and balloon buster of WW1 with 20 claims, thereof 1 balloon - top scoring ace of Jasta 23 (13 s.)
- last claim achieved in captured Sopwith Camel, later was seriously wounded, when he crashlanded with him, after reconvalescence was posted as commander of flying school
- as one of his comrads, Kurt Wintgens, wear spectacles into combat
Související články:
Related Articles:

Zdroje:
Sources:
www.valka.cz
https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Kissenberth
www.theaerodrome.com
URL : https://www.valka.cz/Kissenberth-Otto-t59673#640608 Verze : 3
     
Příjmení:
Surname:
Kissenberth Kissenberth
Jméno:
Given Name:
Otto Otto
Jméno v originále:
Original Name:
Otto Kissenberth
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vojenské vzdělání:
Military Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
11.11.1915 poručík
19.08.1918 nadporučík
11.11.1915 Leutnant
19.08.1918 Oberleutnant
Průběh vojenské služby:
Military Career:
DD.MM.1914-DD.MM.RRRR Luftstreitkräfte
DD.MM.1914-DD.01.1915 FEA 1 (pilot)
DD.01.1915-21.03.1915 FFA 8b (pilot)
21.03.1915-08.07.1915 hospitalizace
08.07.1915-10.01.1916 FFA 9b (pilot)
10.01.1916-01.11.1916 KEK Einsisheim (pilot)
01.11.1916-04.08.1917 Jasta 16 (pilot)
04.08.1917-29.05.1918 Jasta 23 (velitel)
29.05.1918-DD.MM.1918 hospitalizace
DD.MM.1918-11.11.1918 letecká škola Schleissheim (velitel)
DD.MM.1914-DD.MM.RRRR Luftstreitkräfte
DD.MM.1914-DD.01.1915 FEA 1 (pilot)
DD.01.1915-21.03.1915 FFA 8b (pilot)
21.03.1915-08.07.1915 hospitalisation
08.07.1915-10.01.1916 FFA 9b (pilot)
10.01.1916-01.11.1916 KEK Einsisheim (pilot)
01.11.1916-04.08.1917 Jasta 16 (pilot)
04.08.1917-29.05.1918 Jasta 23 (commander)
29.05.1918-DD.MM.1918 hospitalisation
DD.MM.1918-11.11.1918 Schleissheim flying school (commander)
Vyznamenání:
Awards:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.valka.cz
https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Kissenberth
www.theaerodrome.com
URL : https://www.valka.cz/Kissenberth-Otto-t59673#640612 Verze : 1
Otto Kissenberth

Narodil se 26. února 1893 v Landshutu v Bavorsku. Od mládí se nadšeně věnoval horolezectví. Studoval francouzský jazyk a literaturu na univerzitě v Grenoblu a poté získal technické vzdělání v Mnichově. Po ukončení studia začal pracovat v letecké továrně Otto v Mnichově a zabýval se konstrukcí letadel.

Po vypuknutí války se dobrovolně přihlásil k letectvu a prodělal pilotní výcvik. V lednu 1915 byl přidělen k Feldfliegerabteilung Nr.8 b (FFA 8 b), kde utrpěl 21. března během vzdušného souboje těžké zranění z něhož se zotavoval dva měsíce.

V červenci byl převelen k Feldfliegerabteilung Nr.9 b (FFA 9 b) do Tyrolska. Jednotka sídlila na letišti jižně od Brixenu, velel jí Franz Hailer a byla vybavena letouny Pfalz Parasol a LVG B.I. Později se přesunula na letiště Toblach.

V tomto období byl naplánován nálet na postavení a sklady italských jednotek v okolí Cortiny d`Ampezzo. K těmto bombardovacím účelům byly letouny Pfalz vybaveny na každé straně trupu provizorním nosičem pro pět bomb o hmotnosti 5 kg a jejich trupy a spodní strana křídel byly natřeny širokými bílo červenými pruhy.

Vzhledem k velké zátěži a náročnému přeletu Alp letěly na tuto misi 31. července letouny pouze s pilotem bez pozorovatele. Jeden ze tří vybraných letounů pilotoval i Kissenberth. Po návratu jednotky do Francie byl 27. srpna 1915 povýšen do hodnosti Offizierstellvertreter. Další povýšení do hodnosti Leutnant následovalo 11. listopadu.

Po vyznamenání Železným křížem I. třídy 10. ledna 1916, byl vybrán pro službu ve stíhací jednotce KEK Ensisheim, kde létal na stíhačkách Fokker D.II, Pfalz E.I a Pfalz E.II.

Své první a hned trojnásobné vítězství si připsal 12. října 1916, když ve svém Fokkeru D.II 540/16 vzlétl proti anglickým a francouzským bombardérům, které podnikly nálet na továrnu Mauser v Oberndorfu. Podařilo se mu sestřelit dva francouzské letouny Farman F.42 a po novém doplnění paliva a střeliva zvítězil ještě nad anglickým letounem Bréguet V, jehož posádka padla do zajetí.

K 1. listopadu byla jednotka KEK E transformována na Jagdstaffel 16. Na své další vítězství čekal Otto Kissenberth až do léta 1917. Nejprve 26. května sestřelil letoun SPAD nedaleko Somme-Py a poté 19. června zapálil balón u Aubreville. Své poslední vítězství během působení u Jasta 16 získal 16. července krátce po poledni, když poblíž Morte Homme sestřelil letoun SPAD VII.

V tomto období létal na stroji Albatros D.V, který měl černý trup a na něm na boku za kokpitem bílo-žlutý květ protěže.

4. srpna 1917 byl jmenován velitelem Jasta 23. Opět zde létal na stroji Albatros D.V (D.2263/17), který měl černý trup a na něm na boku za kokpitem bílo-žlutý květ protěže.

V srpnu si připsal celkově šest vítězství, čímž jich měl na svém kontě už dvanáct. V září následovalo dalších pět vítězných vzdušných soubojů a celkově ukončil rok 1917 s osmnácti uznanými vítězstvími.

První vítězství v roce 1918 si připsal 25. ledna sestřelením letounu SPAD u Verdunu. V průběhu května 1918 byla Jasta 23b přezbrojena letouny Roland D.VIa čísel D.1200/18 až D.1219/18. Své poslední 20. vítězství získal Otto Kissenberth poněkud netradičním způsobem, když 16. května letěl s kořistným letounem Sopwith Camel a sestřelil stroj Royal Aircraft Factory S.E.5a nedaleko Tilly-Neuville.

Letoun Sopwith Camel se mu však stal osudným, když s ním 29. května ve večerních hodinách havaroval, pravděpodobně pro poruchu motoru, nedaleko letiště v Epinoy.

Jeho zranění mu již nedovolilo nastoupit zpět do aktivní služby na frontové linii. Vyznamenání Pour le Mérite mu bylo uděleno 30. června 1918. Dne 19. srpna byl povýšen do hodnosti Oberleutnant.

Otto Kissenberth byl jedním z mála letců, kteří létali s dioptrickými brýlemi. Po částečné rekonvalescenci byl jmenován velícím důstojníkem ve Fliegerbeobachter-Schule Schleißheim, kde sloužil až do konce války.

Otto Kissenberth tragicky zahynul během horolezeckého výstupu v Alpách 2. srpna 1919.

www.theaerodrome.com
FRANKS, Norman, Albatros Aces of World War 1: Aircraft of the Aces 32, Osprey Publishing, 2000, ISBN 1 85532 960 3

Kissenberth, Otto - Kissenberthův Sopwith Camel

Kissenberthův Sopwith Camel
URL : https://www.valka.cz/Kissenberth-Otto-t59673#214994 Verze : 6
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více