Airco D.H.1

     
Název:
Name:
Airco D.H.1 Airco D.H.1
Originální název:
Original Name:
Airco D.H.1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Aircraft Manufacturing Co Ltd., Hendon /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1915
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1915
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
615 kg 1356 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
927 kg 2044 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.5 m 41ft
Délka:
Length:
8.83 m 28ft 11,63in
Výška:
Height:
3.45 m 11ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
39.6 m2 426.25 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Renault V-8 o výkonu 51,5 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Renault V-8, power 70 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
128.7 km/h v 1067 m 80 mph in 3500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1.8 m/s 350 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11.25 min do 1067 m 11.25 min to 3500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0.
Cooksley, Peter. De Havilland DH.2 in action: Aircraft Number 171, Squadron/Signal Publications, Inc., 1999. ISBN 0-89747-408-2.
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-1-t50602#194273 Verze : 0
Popis

DH.1
První let začátkem roku 1915.
Dvoumístný dvouplošník s tlačnou vrtulí. Vpředu seděl pozorovatel a střelec, vzadu pilot. Uspořádání s tlačnou vrtulí vyplynulo z požadavku na maximalizaci postřelovaného prostoru. Kulomet Lewis byl montován na teleskopický podstavec, což umožnilo pokrýt palbou většinu přední hemisféry letadla. Obě místa byla vybavena řízením, přístroje (výškoměr, rychloměr, kompas …) však byly pouze vzadu.
Kovová nádrž byla umístěna mezi pilotem a motorem, který poháněl dvoulistou dřevěnou vrtuli o průměru 2,74 m (9 ft). Horní i dolní křídla s dřevěnou kostrou o stejné délce byla potažena plátnem. Všechna čtyři křídla byla vybavena křidélky.
Letadla pro Airco jako subdodavatel vyráběla firma Savage Ltd. První letadlo (v.č. 4600) se dostalo na frontu v listopadu 1915. Tlumiče nárazů podvozku použité u prototypu (v.č. 4220) nebyly v sériových strojích použity.

DH.1A
Šlo o stroje DH.1 vybavené silnějším vodou chlazeným motorem Beardmore s některými konstrukčními úpravami - za pilota byl přidán chladič což si vynutilo přesunutí palivové nádrže do střední části horního křídla a rovněž některé další drobné úpravy. Zvýšení výkonu motoru přineslo zvýšení rychlosti, stoupavosti a manévrovatelnost se podle testů rovněž zlepšila. Pozdější verze DH.1A používaly novou směrovku.

COOKSLEY, Peter. De Havilland DH.2 in action: Aircraft Number 171, Squadron/Signal Publications, Inc., 1999. ISBN 0-89747-408-2
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-1-t50602#194290 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/dh1.html
Airco D.H.1 -


Airco D.H.1 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-1-t50602#380932 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více