Sd.Kfz. 231 (8-rad)

Schwerer Panzerspähwagen (Sd.Kfz.231) (8-rad)
     
Název:
Name:
Sd.Kfz.231 (8-rad) Sd.Kfz.231 (8-rad)
Originální název:
Original Name:
Schwerer Panzerspähwagen (Sd.Kfz.231) (8-rad)
Kategorie:
Category:
ťažký obrnený automobil heavy armored car
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Büssing NAG, Leipzig /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
610
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
8300 / 8500 1) kg 18298 / 18739 1) lb
Celková délka:
Overall Length:
58502) mm 19ft 2,31in 2)
Celková šířka:
Overall Width:
2200 mm 7ft 2,6in
Celková výška:
Overall Height:
2350 mm 7ft 8,51in
Světlá výška:
Ground Clearance:
270 mm 10,63in
Pancéřování:
Armour:
Podvozok:
predok 14,5 mm (v roku 1941 montáž dodatočného panciera (Zusatzpanzer), v roku 1942 zväčšená hrúbka čelného panciera na 30 mm)
boky a zadok 8,0 mm
dno a vrch 5,0 mm

Veža:
štít kanóna - 14,5 mm (30 mm)
boky a zadok 8 mm
vrch 5 mm
Chassis:
front - 14,5 mm (in 1941 installation additional armor plate (Zusatzpanzer), in 1942 increasing front armor to 30 mm)
sides, rear - 8 mm
top - 5 mm

Turret:
gun mantlet - 14,5 mm
sides, rear - 8 mm
top - 5 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Büssing NAG L8V/GS (vodou chladený zážihový 8-valec objemu 7.910 cm3)3)

Od 1/1942:
Büssing NAG GS 180 (vodou chladený zážihový 8-valec objemu 8.363 cm3)4)
Büssing NAG L8V/GS (8 cyl., gasoline, water cooled, 7.910 ccm)3)

1/1942:
Büssing NAG GS 180 (8 cyl., gasoline, water cooled, 8.363 ccm)4)
Výkon:
Power:
114 3) / 132,4 4) kW při 3600 ot/min 152.9 3) / 177.5 4) bhp at 3600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
6+6xR 6+6xR
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 52.8 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300 km 186.4 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
170 km 105.6 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,8 m 71 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m 19,7in
Brodivost:
Fording Depth:
1 m 39,4in
Výzbroj:
Armament:
2 cm KwK 30 L/50 (neskôr od roku 1942 2 cm KwK 38 L/65)
(180 nábojov)
guľomet MG 34 (2.100 nábojov)
samopal MP 38 (192 nábojov)
2 cm KwK 30 L/50 (later in 1942 2 cm KwK 38 L/65)
(180 rounds)
machine gun MG 34 (2.100 rounds)
sub-machine gun MP 38 (192 rounds)
Vybavení:
Equipment:
Dodatočná montáž rádiostanice (rok ?). Additional radio set installation in ????.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) so zväčšenou hrúbkou čelného panciera od roku 1942
2) s dodatkovým pancierovaním od roku 1941 (Zusatzpanzer) 6350 mm
1) with increasing front armour from 1942
2) with additional armour from 1941(Zusatzpanzer) 20ft 10in
Zdroje:
Sources:
Thomas L.Jentz, Hilary L. Doyle - schwerer Panzerspaehwagen Sd.Kfz.231 (8 Rad), 232 (8 Rad), and 233, Panzerfunkwagen Sd.Kfz.263 (8 Rad) development and production from 1935 to 1943, Panzer Tracts No.13-2, rok vydania 2011
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Panzer Tracts No.13 – Panzerspaehwagen Sd.Kfz.3 to Sd.Kfz.263, ISBN 0-9708407-4-8
Егерc, Е. В.: Тяжелые Бpонеавтомобили вермахта, часть 2, Tornado, 1997
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#456418 Verze : 3
V prvej polovici 30-tych rokov 20-teho storočia bolo rozhodnuté o vývoji náhrady ťažkých obrnených automobilov Sd.Kfz.231 (6 Rad). Malo vzniknúť moderné obrnené vozidlo na osemkolesovom podvozku, ktoré malo tvoriť výzbroj prieskumných jednotiek, prevažne v tankových divíziách.

Vývojom bola poverená firma Büssing NAG. Firma ako platformu využila podvozok "GS", ktorý bol na začiatku vyvinutý pre ťažké terénne nákladné automobily. Podvozok tvorila jednoduchá rámová konštrukcia s nezávisle odpruženými kolesami. Vozidlo malo zdvojené riadenie pre jazdu vpred i vzad (dvaja vodiči). Obrnený voz mal mať vo veži lafetovaný 2 cm kanón Kw.K. 30 (neskoršia produkcia mala kanón Kw.K. 38) a guľomet MG 34. Pancierovanie malo hrúbku 8 - 14,5 mm. Neskôr dostali mnohé stroje predstavný doplnkový pancier upevnený na nosníkoch a chrániaci čelné partie korby.

Prototyp prešiel skúškami v rokoch 1935/36 a po ich úspešnom absolvovaní bola v roku 1937 započatá sériová výroba. Vozidlá bojovali až do konca 2.svetovej vojny.

Chronológia oficiálneho pomenovania:
Vskfz.623
Sd.Kfz.233 - 03/1937
Sd.Kfz.231 (8 Rad) - 09/1940

Thomas L.Jentz, Hilary L. Doyle - schwerer Panzerspaehwagen Sd.Kfz.231 (8 Rad), 232 (8 Rad), and 233, Panzerfunkwagen Sd.Kfz.263 (8 Rad) development and production from 1935 to 1943, Panzer Tracts No.13-2, rok vydania 2011
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Panzer Tracts No.13 – Panzerspaehwagen Sd.Kfz.3 to Sd.Kfz.263, ISBN 0-9708407-4-8
www.panzerpixel.de

Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#152577 Verze : 5
vlastní foto
Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#379380 Verze : 0
Německý Sd.Kfz.231 provozovaný na území Itálie u Panzer-Aufklärungs-Abteilung 115. Stroj je zbarven odstínem Dunkel Gelb s drobnými zelenými a hnědými skvrnami.
Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#397255 Verze : 1
Sd.Kfz.231 neznámé jednotky nasazený na západní frontě v létě 1944. Základní nátěr Dunkel Gelb doplňovaly tenké pásy zelené barvy.
Sd.Kfz. 231 (8-rad) -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-231-8-rad-t39985#397257 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více