PT-1

ПТ-1
     
Název:
Name:
PT-1 PT-1
Originální název:
Original Name:
ПТ-1
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Státní mechanický závod č. 2 Rudý proletář, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1932
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
14200 kg 31306 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
7100 mm 23 ft 3 ½ in
Délka korby:
Hull Length:
7100 mm 23 ft 3 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
2900 mm 9 ft 6 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
2645 mm 8 ft 8 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
265 mm 10 ⅜ in
Šířka pásu:
Track Width:
260 mm 10 ¼ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
nýtované, válcovaný plech
korba - čelo - 13 mm, boky,záď - 10 mm, strop, dno - 5-6 mm
věž - čelo, boky, záď - 13 mm, strop - 10 mm
riveted, rolled sheet
Hull - front - 13 mm, sides, rear - 10 mm, top, bottom - 5-6 mm,
Turret - front, sides, rear - 13 mm, top - 10 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
M-17F, vidlicový, vodou chlazený, zážehový dvanáctiválec o objemu 46 900 cm3 M-17F, V, water-cooled, gasoline, Twelve cylinder, volume of 46 900 cm3
Výkon:
Power:
368 kW při ?? ot/min 493.5 bhp at ?? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická převodovka 4+1, planetová suchá dvojkotoučová spojka 4 +1 mechanical gearbox, planetary two-disc dry clutch
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
62/90 km/h 39/56 mph
Rychlost plavby:
Cruise Speed:
11,5 km/h 7.1 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
183/230 km 114/143 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
33 ° 73 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
3,3 m 130 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
1,2 m 47 in
Brodivost:
Fording Depth:
plovoucí m floatding
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 45 mm vz.32, 88 nábojů 1x 45 mm vz.32, 88 rounds
Vedlejší:
Secondary:
4x 7,62 mm DT, 3402 nábojů 4x 7,62 mm DT, 3402 rounds
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
palivová nádrž - 400 l
hodnoty s lomítkem platí pásy/kola
fuel tank - 400 l
values with a slash belts / wheels
Zdroje:
Sources:
SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
BARJATINSKIJ M.: Amfibii Krasnoj armii, Modělist-konstrukťor, Bronjekolljekcija 2003/1, Moskva 2003
/bronetehnika.narod.ru/
URL : https://www.valka.cz/PT-1-t78147#370688 Verze : 0
PT-1

V 8/1930 boli sovietskými vojenskými orgánmi zadané Ižorskému závodu a leningradskému závodu "Boľševik" špecifikácie na nový obojživelný tank hmotnostnej kategórie 20 ton, ktorý mal byť vyzbojený 45 mm kanónom a troma guľometmi. Stroj mal dosahovať maximálnu rýchlosť 30 km/hod a osádku malo tvoriť 6 mužov. Pod vedením konštruktéra N. A. Astrova z leningradského závodu vznikol projekt označovaný ako PT-1. Konštrukcia a tvar korby bola prispôsobená pre plavbu, pancierové pláty boli spájané nitovaním. Tank využíval modifikovaný podvozok typu Christie. Modifikácia podvozku spočívala v tom, že pri pohybe bez pásov boli poháňané všetky pojazdové kolesá, prvé a posledné boli otočné a umožňovali tanku zatáčať. Na korbe bola umiestnená cylindrická veža, v ktorej bol lafetovaný 45 mm kanón 20K model 1932 a s ním bol spriahnutý guľomet DT ráže 7,62 mm. Ďalšie dva guľomety DT boli v streliskách na bokoch veže a ďalší v prednej časti korby pri vodičovi. Stroj poháňal letecký benzínový motor M-17F. Súčasťou vybavenia mala byť i rádiostanica 71-TK-1, ktorej anténa bola upnutá na držiakoch obopínajúc korbu stroja. Na pohon po hladine slúžili dve vrtule poháňané od motora, na manévrovanie zasa dve kormidlá. Prototyp bol dokončený na jeseň/podzim 1932, kedy prešiel testovaním. Výsledky skúšok neboli uspokojivé. Kritizovala sa konštrukčná zložitosť stroja a následná zlá údržba u útvarov a jeho nestabilita pri plavbe. Do osudov tohoto prototypu zasiahol samotný J. V. Stalin, keď mu bol stroj predstavený v Moskve. Stroj náležite skritizoval, obzvlášť podľa neho slabú výzbroj. Hoci sa pôvodný prototyp nedostal do sériovej výroby, jeho vývoj pokračoval a vyústil i do novej verzie PT-1A.



*zdroje :
М.Барятинский - Амфибии Красной Армии, Бронеколлекция č.1/2003
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 3, SSSR 1919-1945 (I. část), vydavateľstvo Ares, rok vydania 2002, ISBN 80-86158-31-4
URL : https://www.valka.cz/PT-1-t78147#287962 Verze : 0
Plavajuščij tank PT-1 (плавающий танк ПТ-1)


Poznámka
Vyobrazení převzato z níže uvedených zdrojů.


Zdroj
Michail Barjatinskij: Amfibii Krasnoj armii, Bronjekolljekcija 2003, č. 1, ISSN nemá


Internet
http://bronia.org/index.php?p=110
community.livejournal.com
http://sa100.ru/armor/USSR/PT1/pt1.php
http://zavod174.narod.ru/
PT-1 - PT-1 během zkoušek v roce 1932.

PT-1 během zkoušek v roce 1932.
PT-1 -


PT-1 - PT-1 se sejmutými pásy - během zkoušek v roce 1932.

PT-1 se sejmutými pásy - během zkoušek v roce 1932.
PT-1 - Tovární výkres převzat z Bronjekolljekcija 2003/01.

Tovární výkres převzat z Bronjekolljekcija 2003/01.
URL : https://www.valka.cz/PT-1-t78147#287998 Verze : 0
PT-1


Schéma pohonných částí


1 - spojka lodního šroubu
2 - boční převodovka
3 - brzda dvojitého diferenciálu
4 - dvojitý diferenciál
5 - redukční převod hnaného řízeného kola
6 - hlavní spojka
7 - motor
8 - redukční převod hnaného kola
9 - úhlová převodovka kolového pohonu
10- převodovka pohonu ventilátorů
11- úhlová převodovka ventilátoru



Zdroj
Sojakin A. G., Pavlov M. B., Pavlov I. B., Žjoltov I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007

PT-1 -


URL : https://www.valka.cz/PT-1-t78147#370620 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více