VK 30.01 (P) Leopard

     
Název:
Name:
VK 30.01 (P) VK 30.01 (P)
Originální název:
Original Name:
VK 30.01 (P)
Kategorie:
Category:
těžký tank heavy tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Fried. Krupp AG, Essen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 nekompletný prototyp/incomplete prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
30000 kg 66139 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
9360 1) mm 30 ft 8 ½ in 1)
Délka korby:
Hull Length:
6600 mm 21 ft 7 ⅞ in
Celková šířka:
Overall Width:
3150 mm 10 ft 4 in
Celková výška:
Overall Height:
2870 1) mm 9 ft 5 in 1)
Světlá výška:
Ground Clearance:
480 mm 1 ft 6 ⅞ in
Šířka pásu:
Track Width:
500 mm 1 ft 7 ¾ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 50 mm
boky - 40 mm
zadok - 30 mm

Veža:
čelo - 80 mm
boky - 60 mm
Hull:
front - 50 mm
sides - 40 mm
rear - 30 mm

Turm:
front - 80 mm
sides - 60 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
2 x Porsche typ 100 (10-valec, 10.000 cm3)
2 x elektrický generátor Siemens
2 x elektromotor Siemens
2 x Porsche typ 100 (10 cyl., 10.000 cm3)
2 x elektric generator Siemens
2 x electric motor Siemens
Výkon:
Power:
154,5 2) kW při 2500 ot/min 207.22) bhp at 2500 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
elektrické riadenie (bez mechanickej prevodovky) electric control
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h ? mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
8,8 cm KwK 36 L/56 8,8 cm KwK 36 L/56
Vedlejší:
Secondary:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) - vypočítané hodnoty (prototyp nemal vyrobenú vežu, vznikla len drevená maketa)
2) - hodnota výkonu platí pre jeden benzínový motor, pre dvojicu motorov je hodnota dvojnásobná)

Pásy:
Kgs 63/500/160 (? článkov v jednom páse)
1) - Calculated values ​​(prototype had made ​​the tower was only a wooden dummy).
2) - Power value applies to one petrol engine, the engine is a pair of double value.

Tracks:
Kgs 63/500/160 (? links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzerkampfwagen VI P (Sd.Kfz.181) The History of the Porsche typ 100 and 101 also knows as the Leopard and Tiger (P), Darlington Productions, Inc; 1.vydanie, rok vydania 1997, ISBN-10: 1892848031, ISBN-13: 978-1892848031


Walter J. Spielberger - Der Panzerkampfwagen Tiger und seine Abarten, Motorbuch Verlag, rok vydania 1998, ISBN 3-87943-456-6
URL : https://www.valka.cz/VK-30-01-P-Leopard-t120138#412459 Verze : 0
Krátko po ustanovení Prof. Dr. Ferdinanda Porscheho za predsedu Panzerkommission v 9/1939 bol na jeho podnet koncom roka 1939 započatý nový program vývoja nového ťažkého tanku hmotnostnej kategórie 25 - 30 ton, ktorého výzbroj mal tvoriť 7,5 cm kanón Kw.K. L/24 alebo 10,5 cm kanón Kw.K.


Už 5.12.1939 boli vrchným inžinerom Karlom Rabom vyhotovené prvé kalkulácie nového dizajnu a následne 9.12.1939 vznikla prvá skica nového projektu tanku. Firma Porsche okrem návrhu dizajnu riešila i vyhotovenie výkresovej dokumentácie a voľbu eventuálnych subdodávateľov jednotlivých komponentov. Koncom 3/1941 boli ustanovení výhercovia jednotlivých kontrakton na dodávky komponentov a to :


Krupp - korby
Steyr, Rakúsko - vzduchom chladené benzínové motory
Siemens-Schückert - elektrické komponenty
Reichswerke-Hermann-Göring A.G. (predtým Škoda) - pásy a časti podvozku (odpruženie)


Firma Krupp získala objednávku na tri korby. Ešte vo 2/1941 zástupca firmy Krupp (Dr. Müller) oslovil Dr. Porscheho s ponukou vývoja veže s kanónom 8,8 cm Kw.K. L/56. V staršej literatúre bol na výkresoch z 5.3.1941 chybne identifikovaný kanón, ktorý označovali ako 7,5 cm Kw.K. L/48. Ten však vznikol až v roku 1942. Veža mala mať priemer obežného kruhu 1.900 mm. Platformu tvorilo okrem hnacieho a napínacieho kolesa šesť dvojitých pojazdových kolies priemeru 700 mm a dvojica podporných kladiek na každej strane, rovnako opatrených gumovou obručou. Kolesá boli po obvode opatrené gumou. Pojazdové kolesá boli po dvojiciach namontované na kolenovom kĺbe a tento komplet bol odpružený torznou tyčou. Použité pásy boli Kgs 63/500/160. Pohon mal zabezpečovať benzínovo-elektrický systém tvorený dvojicou vzduchom chladených benzínových 10-valcov Porsche typ 100, ktorých výkon bol prenesený na dvojicu elektrických generátorov Siemens. Elektrickou energiou, ktorú generátory vyprodukovali boli dvojicou elektromotorov poháňané hnacie kolesá.
Dizajnérske práce mali byť ukončené 22.4.1941.


Úvahy nad použitým kanónom sa týkali troch zbraní:
8,8 cm Kw.K. L/56
10,5 cm Kw.K. L/47
8,8 cm Kw.K. L/56 (zväčšená nábojová komora)


Rozhodnutie padlo na 8,8 cm Kw.K. L/56. Firma Krupp mala vyrobiť šesť veží, tri korby a drevenú maketu veže so zvoleným kanónom. V 5/1941 bola objednávka rozšírená o požiadavku na výrobu drevenej makety korby. Postupne sa však vývoj uberal k ťažšiemu tanku VK 45.01 (P). Objednávka na korby a veže bola zrušená. Neexistujú informácie o tom, či bola vyrobená nejaká korba z pancierových plechov. V tom čase ale začala výroba v novej továrni Eisenwerke Oderdonau v Linci (Linz). Firma bola poverená výrobou testovacích korieb z nepancierovanej ocele. Hlásenia firmy hovoria o začatí zváracích prác v 5/1941, ukončenie prác v 6/1941 a akceptáciu skúšobnej korby Waffenamtom v 7/1941. Prvý benzínový motor dodala firma Steyr firme Porsche v Stuttgarde dňa 7.7.1941. Testy motora prebehli 14.7.1941. Druhý motor bol dodaný 30.7.1941. Po testoch boli odoslané do firmy Nibelungenwerke, kde sa mali namontovať do prototypu. Presný dátum dokončenia prototypu nieje známy, ale pravdepodobné testy prebehli približne v 10/1941. V tom čase však už dávno prebiehali vývojové práce na jeho následníkovi VK 45.01(P). Program VK 30.01 (P) bol teda zrušený. Vyrobená bola teda len jedna platforma z nepancierovanej ocele, jedna drevená maketa veže a drevená korba. Prototyp poslúžil len na testovanie kombinovaného benzíno-elektrického pohonu. Neskôr bol na prototyp namontovaný provizórny žeriav, ktorý v tejto podobe poslúžil na testovacích polygónoch ako dielenské vozidlo (?).


Evolúcia oficiálneho označenia projektu:
typ 100 - 5.3.1941 Porsche K.G.
VK 30.01(P) - 6.3.1941 Krupp
Pz.Kpfw.VI von Porsche - 13.3.1941 Krupp
Pz.Kpfw.VI (Porsche) - 24.4.1941 Krupp
Pz.Kpfw.Typ 100 - 19.5.1941 Porsche K.G.
Gerät 4501P - 1.6.1941 Krupp
Pz.Kpfw. "Leopard" - 1942 Rüstungsinspektion XVII (Zbrojná inšpekcia XVII)



Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzerkampfwagen VI P (Sd.Kfz.181) The History of the Porsche typ 100 and 101 also knows as the Leopard and Tiger (P), Darlington Productions, Inc; 1.vydanie, rok vydania 1997, ISBN-10: 1892848031, ISBN-13: 978-1892848031
Walter J. Spielberger - Der Panzerkampfwagen Tiger und seine Abarten, Motorbuch Verlag, rok vydania 1998, ISBN 3-87943-456-6
www.ebay.de
www.ebay.com

VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


URL : https://www.valka.cz/VK-30-01-P-Leopard-t120138#412835 Verze : 6
Prototyp tanku v podobe pomocného vozidla. Provizórne rameno poslúžilo na držanie elektrického napájacieho kábla, ktorým VK 30.01(P) zásoboval evolučného nástupcu VK 45.01(P) elektrickou energiou.


Spielberger, Walther J. (1987). Der Panzerkampfwagen Tiger und seine Abarten. Stuttgart: Motorbuch-Verlag. ISBN 3-87943-456-5

VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


VK 30.01 (P) Leopard -


URL : https://www.valka.cz/VK-30-01-P-Leopard-t120138#412880 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více