158. IAP-PVO (od 7.7.1943 103. GIAP)
V roce 1940 na základě směrnice NKO SSSR č. 0/4104725 ze dne 25. července 1940 byl na letišti Veretě zformován 158. stíhací letecký pluk protivzdušné obrany. K 22.06.1941 byl pluk vyzbrojen 46 letouny I-16 a 20 letouny Jak-1.
Tento pluk protivzdušné obrany měl v červnu 1941 základnu u Leningradu a byl vyzbrojen stíhačkami I-16. Později, během zimy, bránil „cestu života“ přes Ladožské jezero do Leningradu. V roce 1943 měl stále základnu u Leningradského frontu, v jehož rámci také působil.
Významní piloti:
Bogomazov,G.I.
Demenkov, S.V.
Džabidze, D.V.
Charitonov, P.T.
Karpov, A.T.
Litarvin, S.G.
Nikolajev, D.S.
Plechanov, I.J.
Šiškan, I.M.
Totmin, N.J.
Žukov, M.P.
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.
ru.wikipedia.org
V roce 1940 na základě směrnice NKO SSSR č. 0/4104725 ze dne 25. července 1940 byl na letišti Veretě zformován 158. stíhací letecký pluk protivzdušné obrany. K 22.06.1941 byl pluk vyzbrojen 46 letouny I-16 a 20 letouny Jak-1.
Tento pluk protivzdušné obrany měl v červnu 1941 základnu u Leningradu a byl vyzbrojen stíhačkami I-16. Později, během zimy, bránil „cestu života“ přes Ladožské jezero do Leningradu. V roce 1943 měl stále základnu u Leningradského frontu, v jehož rámci také působil.
Významní piloti:
Bogomazov,G.I.
Demenkov, S.V.
Džabidze, D.V.
Charitonov, P.T.
Karpov, A.T.
Litarvin, S.G.
Nikolajev, D.S.
Plechanov, I.J.
Šiškan, I.M.
Totmin, N.J.
Žukov, M.P.
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.
ru.wikipedia.org