VK 30.01 (H)

     
Název:
Name:
VK 30.01 (H) VK 30.01 (H)
Originální název:
Original Name:
VK 30.01 (H)
Kategorie:
Category:
těžký tank heavy tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1942 Henschel & Sohn GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy a 4 ks 0.série
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1940
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
32000 kg 70548 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
5570 mm 18 ft 3 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Šířka pásu:
Track Width:
520 mm 1 ft 8 ½ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
Čelo, boky, zadok : 50 mm
Podlaha : 15 mm
Hull front, sides, rear : 1,97in
Deck : 0,59in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
6 valec Maybach HL 116 6 cyl. Maybach HL 116
Výkon:
Power:
220,7 kW při 3000 ot/min 296 bhp at 3000 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Maybach-Motorenwerk Variorex Maybach-Motorenwerk Variorex
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
35 km/h 22 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
150 km 93 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
7,5 cm KwK 37 L/24 7,5 cm KwK 37 L/24
Vedlejší:
Secondary:
2 x guľomet MG 34 2 x machine gun MG 34
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 520/160 (77 článkov v jednom páse)
Tracks:
Kgs 520/160 (77 links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Germany´s Tiger tanks D.W. to Tiger I Design, production & modifications, rok vydania 2000, Shiffer Military History, ISBN 0-7643-1038-0
Spielberger, Walther J. (1987). Der Panzerkampfwagen Tiger und seine Abarten. Stuttgart: Motorbuch-Verlag. ISBN 3-87943-456-5
www.youtube.com
www.ebay.de
URL : https://www.valka.cz/VK-30-01-H-t90742#339377 Verze : 0
Po úvodných testoch tankov Durchbruchswagen I a Durchbruchswagen II bolo 9.9.1938 rozhodnuté o pokračovaní ďalšieho vývoja tanku hmotnostnej kategórie 30-ton. Na porade vo firme Krupp bolo 19.1.1939 stanovené, že nová konštrukcia mala byť vyzbrojená 7,5 cm kanónom Kw.K. L/24, zloženie a rozmiestnenie posádky tanku malo byť rovnaké ako v Pz.Kpfw. IV a stroj malo chrániť pancierovanie hrubé v čelných, bočných a zadných partiách až 50 mm. Oficiálne označenie stroja k 31.1.1940 bolo Panzerkampfwagen VI (7,5cm) a nové dizajnérske kódové označenie VK 30.01. Staré projekty Durchbruchswagenov sa označovali ako VK 30.01 alte Konstruktion, nový projekt sa označoval ako VK 30.01 neue Konstruktion.
Konštrukčne sa jednalo o klasickú konštrukciu vtedajšej doby. Stroj sa vyznačoval hranatými tvarmi, podvozok tvorilo sedem zdvojených pojazdových kolies na každej strane, doplnených okrem hnacieho a napínacieho kolesa ešte i troma podpornými kladkami. Pojazdové kolesá boli odpružené torznými tyčami.

Objednané boli tri prototypy, ktoré mali byť vyrobené z pancierovanej ocele. Korby boli vyrobené firmou Krupp v Essene a dodané ku kompletizácii firme Henschel v Kasseli v roku 1940 (1. korba - 15.3.1940, 2. korba - 15.4.1940, 3. korba - 15.5.1940). Veže boli objednané vo firme Krupp, ktorá ich mala dodať v roku 1940. Neexistujú doklady o tom, že bola postavená veža pre prototypové stroje. Prototypy, ktoré sa testovali až do konca vojny nemali veže, zväčša ich nahrádzala betónová záťaž simulujúca hmotnosť veže.
29.1.1940 bola podpísaná objednávka veží pre osem strojov 0.série (Fgst.Nr. 150411-150418). Firme Henschel boli veže dodané medzi 10/1941 - 1/1942, kde mali byť namontované na podvozky. Korby mala dodávať firma Krupp. Prvú korbu z ôsmych (Wanne no. 150411) firma dodala ku kompletácii firme Henschel 8.8.1941. 15.11.1941 bol prvý VK 30.01 0.série s vežou testovaný v Sennelager. Následne bol koncom mesiaca odoslaný k dokončeniu (doplnenie chýbajúcich komponentov). Firma Krupp dodala poslednú korbu 30.11.1941 a poslednú vežu 21.1.1942. Firma Maybach-Motorenwerk z Friedrichshafen vyrobila pre tento typ v rokoch 1940-43 celkovo 18 motorov.
30.1.1942 bolo rozhodnuté o zredukovaní počtu postavených strojov. Bolo rozhodnuté, že sa dokončia len štyri tanky 0.série. Zvyšná produkcia bola zrušená. Dokončené stroje s vežami (2 ks v 3/1942 a 2 ks v 10/1942) boli následne odoslané k cvičným jednotkám, kde poslúžili k výcviku nových tankových posádok. Z hlásenia firmy Krupp, ktorá dokončovala veže vyplýva, že vo fiškálnom roku 1942 dodala štyri veže. Ďalšie veže pravdepodobne dokončila v nasledujúcom období.
7.10.1941 firma Krupp navrhla WaPrüf 6 montáž nejakej výkonnejšej kanónovej výzbroje. Zvažovali sa, kanón Kw.K L/34,5, 5 cm Kw.K. L/50 a L/60, 7,5 cm Waffe 0725. WaPrüf 6 navrhlo montáž Kw.K.40 L/43. Firma Krupp odpovedala, že montáž je síce možná, ale pre úspešnú lafetáciu by bolo nutné modifikovať buď vežu, alebo samotný kanón. Následne 30.1.1942 bolo prezbrojenie zavrhnuté.

Dve modifikované platformy VK 30.01 poslúžili na prestavbu na stíhač tankov 12,8 cm Kanone 40 L/61 auf VK 3001(H) a veže strojov 0.série boli použité ako stále palebné postavenia (Bauform 246 Stand für Pz.Kpfw. Turm VK 30.01) na Atlantickom vale.
Zvyšné stroje sa používali k ďalším testom, napr. na testovanie radlíc, vyorávačov mín a hĺbičov zákopov až do konca vojny.

Jeden prototyp s namontovaným hĺbičom zákopov a so simulovanou záťažou namiesto veže našli po skončení vojny spojeneckí vojaci v Haustenbeck. Existuje filmový záznam, na ktorom je zachytené testovanie tohoto podvozku.
Zaujímavosťou je, že torzo trupu tohoto tanku sa v roku 1980 našlo na polygóne v Sennelager.

Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Germany´s Tiger tanks D.W. to Tiger I Design, production & modifications, rok vydania 2000, Shiffer Military History, ISBN 0-7643-1038-0
Spielberger, Walther J. (1987). Der Panzerkampfwagen Tiger und seine Abarten. Stuttgart: Motorbuch-Verlag. ISBN 3-87943-456-5
www.criticalpast.com
www.youtube.com
www.modelforum.cz

VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) - www.youtube.com

www.youtube.com
VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


URL : https://www.valka.cz/VK-30-01-H-t90742#339379 Verze : 9
Vzhľadom na posádku tvoriacu spojeneckými vojakmi je zrejmé, že sa kompletný prototyp dožil konca vojny.

www.network54.com-
www.ebay.de
www.ebay.de
www.ebay.de

VK 30.01 (H) - Prvý skompletovaný VK 30.01(H) z 0.série (Fgst.Nr. 150411).

Prvý skompletovaný VK 30.01(H) z 0.série (Fgst.Nr. 150411).
VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


VK 30.01 (H) -


URL : https://www.valka.cz/VK-30-01-H-t90742#504446 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více