Pigeon-Fraser Scout

     
Název:
Name:
Pigeon-Fraser Scout Pigeon-Fraser Scout
Originální název:
Original Name:
Pigeon-Fraser Scout
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1917-DD.MM.1917 Pigeon Hollow Spar Co., East Boston, Massachusetts
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1917-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
454 kg 1001 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
567 kg 1250 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.56 m 37ft 11in
Délka:
Length:
7.32 m 24ft
Výška:
Height:
2.65 m 8ft 8.5in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome 9B (?) o výkonu 75 kW Gnome 9B (?), power 100 HP
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Plánovaná rychlost - 153 km/h
Max. rychlost podle *) - 166 km/h při zemi
Edit: Janko PALIGA-doplnenie
Planned speed - 65 mph
Maximum speed by *) - 103 mph
Zdroje:
Sources:
www.theaerodrome.com
www.oldrhinebeck.org
www.1000aircraftphotos.com
*) Balous, Miroslav: Pigeon-Frasier Pursuit, Letectví a kosmonautika 2013 / 05
URL : https://www.valka.cz/Pigeon-Fraser-Scout-t90045#336500 Verze : 0
Když 6. dubna 1917 vstoupily Spojené státy do (první světové) války, americká armáda na ni nebyla příliš připravena. Obzvlášť v letectví byla velice pozadu za tím, co na západní frontě představovalo standard. Do Evropy proto byly vyslány delegace, které měly zjistit stav letecké techniky a případně zajistit vhodné technologie pro podporu domácího průmyslu, a současně vláda vyzvala americké firmy, aby zahájily práce na nových typech pro modernizaci amerického letového parku. Jednou z kategorií, se kterými letecká složka amerického spojovacího vojska neměla žádné zkušenosti, byla i letadla stíhací. I díky tomu (a potřebě ověřit možný přínos i pochybných konstrukcí) se prvním typem, který americká vláda v době Albatrosů a Spadů objednala, byl podivný, dráty vyztužený jednoplošník Pigeon Fraser Scout. Ten navrhl George Norman Albree a vyrobila původně loďařská bostonská firma Pigeon Hollow Spar Company, která od roku 1900 vyráběla i automobily a gondoly pro vzducholodě. Scout byl teprve druhým letadlem, který tato firma postavila.


Albreeho Scout (dobový výraz pro stíhací letoun) byl konvenční celodřevěný, plátnem potažený jednoplošník, který měl vršek trupu pokrytý překližkou. Byl jinak směskou obstarožního a nového - křídla a způsob jejich vyztužení pomocí drátů připomínala jednoplošné Morany a Fokkery z roku 1915, přitom ale měla plochou spodní plochu, takže měla profil podobný spíše strojům 20. let než svým současníkům. Podvozek byl standardně odpružený pomocí pružin, tvořících loukotě kol. Nejvýraznějším prvkem letounu ale byl jeho ocas - stroj neměl žádné výškovky, místo toho se pomocí jakéhosi kloubu hýbal nahoru a dolu celý ocas.


Návrh armádu zaujal natolik, že 17. května 1917 objednala dva stroje sériových čísel 116 a 117. První byl dopraven na Langley Field v září a druhý v listopadu, brzy ale byly oba přesunuty k testům na McCook Field. Původně byl Scout poháněn motorem Gnome, ale byl na něm testován i rotační motor Novus. První prototyp byl na Langley hned podroben statickým testům křídla, což znamenalo jeho zničení, druhý měl být v prosinci otestován ve vzduchu, ale hned po startu se zřítil a zabil pilota. Armáda, která navíc mezitím získala dostatek informací o evropském vývoji, ztratila zájem, ačkoli Albree se nevzdával a s použitím křídla ze zničeného stroje začal stavět nový kus. To už armáda zakoupila Nieuporty 28, Spady VII a XIII a Camely a podobné experimentální stroje jí už neměly co nabídnout. Rozestavěný třetí stroj tak skončil ve firemním skladu. Albree snad později postavil čtvrtý stroj pro osobní potřebu, ale to není podloženo.


V roce 1961 objevil letecký nadšenec Cole Palen ve skladu stále fungující firmy Pigeon Hollow Spar Company skoro hotový třetí prototyp, který koupil a dnes se nachází jako (samozřejmě nelétající) exponát v jeho Old Rhinebeck Aerodrome Museum.


Toto letadlo se objevuje, jako mnoho podobných starých a obskurních typů, pod více jmény - Pigeon-Albree, Albree Scout, Timson-Albree, ... Timson byl další z konstruktérů formy Pigeon, autor jejího prvního letounu, a proto je pravděpodobné, že byl zapojen i do stavby tohoto. Fraser pak byl šéfinženýrem společnosti, dohlížel i na stavbu Scoutů a později se firma dokonce na čas přejmenovala na Pigeon-Fraser Hollow Spar Co.


Zdroj:
Dead Pigeon: the first contracted American fighter, the Pigeon Fraser was both ahead of and behind its time.
www.theaerodrome.com
www.oldrhinebeck.org
http://www.aerofiles.com/_pa.html
www.1000aircraftphotos.com
www.historicaircraft.org
http://www.airminded.net/pigeon/pigeon.html

Pigeon-Fraser Scout -


Pigeon-Fraser Scout -


Pigeon-Fraser Scout - Pohyblivý ocas na muzejním exponátu

Pohyblivý ocas na muzejním exponátu
URL : https://www.valka.cz/Pigeon-Fraser-Scout-t90045#336502 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více