Carey, Frank Reginald

     
Příjmení:
Surname:
Carey Carey
Jméno:
Given Name:
Frank Reginald Frank Reginald
Jméno v originále:
Original Name:
Frank Reginald Carey
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
plukovník Group Captain
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
- -
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
- -
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
07.05.1912 Brixtonu, Londýn
07.05.1912 Brixton, London
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
06.12.2004 Bognor Regis, West Sussex
06.12.2004 Bognor Regis, West Sussex
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
velitel 267., 165. a 135. křídla RAF
velitel 135. perutě RAF
Commander of No. 267, No. 165 and 135 Wing RAF
Commander of No. 135 Squadron RAF
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
stíhací eso (25+3-8-10 vítězství)
držitel řádů CBE, DFC & two Bars, AFC, DFM
druhý nejúspěšnější stíhač na letounech Hawker Hurricane
Fighter Ace (25+3-8-10 Claims)
Recipient of CBE, DFC & two Bars, AFC, DFM
Second best fighter pilot of Hawker Hurricane plane
Související články:
Related Articles:
Zdroje:
Sources:
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Reginald_Carey
www.independent.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Carey-Frank-Reginald-t105460#377141 Verze : 0
     
Příjmení:
Surname:
Carey Carey
Jméno:
Given Name:
Frank Reginald Frank Reginald
Jméno v originále:
Original Name:
Frank Reginald Carey
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vojenské vzdělání:
Military Education:
DD.09.1927-DD.MM.XXXX RAF Halton
DD.09.1927-DD.MM.XXXX RAF Halton
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
01.04.1940 poručík
01.04.1941 nadporučík
23.11.1941 kapitán
06.05.1942 major
06.05.1945 podplukovník
01.04.1940 Pilot Officer
01.04.1941 Flying Officer
23.11.1941 Flight Lieutenant
06.05.1942 Squadron Leader
06.05.1945 Wing Commander
Průběh vojenské služby:
Military Career:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyznamenání:
Awards:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Reginald_Carey
http://en.ww2awards.com/person/41714
URL : https://www.valka.cz/Carey-Frank-Reginald-t105460#498725 Verze : 0
Group Captain Frank Reginald „Chota“ Carey CBE, DFC & two Bars, AFC, DFM byl stíhacím esem s 25 potvrzenými vzdušnými vítězstvími, 3 ve spolupráci, 4 nepotvrzenými, 4 pravděpodobnými a 8 poškozenými letouny nepřítele. Byl též druhým nejvýše skorujícím pilotem na Hawkerech Hurricane.


Narodil se 07.05.1912 v Brixtonu, Londýn. Do RAF vstoupil v září 1927 jako letecký mechanik (zámečník). 1935 byl vybrán do pilotního výcviku. Vyřazen v hodnosti Sergeant Pilot a zařazen do No. 43 Sq létajích na Hawkerech Fury než byla 1938 přezbrojena na Hurricany.
Bojový účet otevřel 30.01.1940, kdy společně s F/L C. Hullem sestřelili He 111 z KG 26 nedaleko Coquet Islandu při svém prvním vzdušném boji. 43. Sq se přesunula do Acklingtonu v únoru 1940 a 3.2.1940 Carey a jeho číslo sestřelili do moře další He 111 z KG 26. Další He 111 byl společným vítězství v průběhu měsíce, úspěšný únor byl završen udělením DFM 21.2.1940 a povýšením 1.3.1940.


V dubnu 1940 byl přeložen k No. 3 Sq RAF, působící z Merville ve Francii. Dne 10. 5. 1940 nárokoval sestřel čtyř (jeden nepotvrzený) He 111 ze sestavy KG 54 a KG 27 čímž se stal třetím esem RAF od počátku války. Další He 111 z KG 54 přidal následující den. Dvě Ju 87, Do 17 a dva He 111 byly zničeny nebo poškozeny v průběhu 13. 5. 1940. 14. 5. sestřelil Do 17 z 3.(F)/11 nedaleko Louvain. V této akci byl zasažen střelcem a nouzově přistál u Bruselu. Přes zranění nohy se mu podařilo dostat se do postavení spojeneckých jednotek. Po zotavení byl zařazen k No. 26 Aircraft Depot, kde zranění piloti čekali před návratem ke svým jednotkám. Po několika dnech nečinnosti Carey a další našli letuschopný Bristol Bombay na nedalekém letišti a přelétli s ním do Hendonu ve Spojeném království, Carey jako zadní střelec. Po návratu zjistil že byl oficiálně prohlášen za MIA (pohřešovaného v akci).


Za své akce byl Carey dne 31. 5. 1940 vyznamenán současně DFC & Bar. V červnu 1940 znovu nastoupil k 43 Sq jako velitel roje.
V průběhu bitvy o Británii Carey rychle navyšoval své skóre. 19. 7. 1940 sestřelil Bf 109 a tři poškodil. 12. 8. 1940 nárokoval pravděpodobný sestřel Ju 88. Poté sdílel sestřel Ju 88 z LG 1 dne 15. 8. 1940, dva Ju 87 (a dva pravděpodobné) byly nárokovány nad Selsey Bill 16. 8. 1940.


18. 8. vedl peruť do boje proti náletu svazu Ju 87 a Bf 109 nad Thorney Island. Sestřelil Ju 87 z StG 77, utrpěl ale zranění do kolene. Nouzově přistál se svým Hurricanem u Polborough. Po ošetření a uzdravení byl Carey umístěn u No. 52 OUT na letišti Debden jako instruktor až do srpna 1941, kdy byl přeložen na RAF Baginton aby zde zformoval No 135 Sq jako její velitel.


Původně 135. Sq byla určena k posílení blízkovýchodního bojiště, v prosinci 1941 byla ale přesměrována k posílení barmské fronty na Dálném východě. První čtyři stíhačky dorazily do Rangoonu 23.01.1942. Carey o šest dní později otevřel svůj bojový účet na novém bojišti, když 29. 1. 1942 sestřelil stíhačku Ki 27, pilotovanou sgt-maj.Nagašimou z 77. Sentai, nad letištěm RAF Mingaladon Township, Rangoon. Počátkem února byl povýšen na Wing commandera a převzal velení nově zformovaného 267. Wingu v Mangaladonu.


23. 2. 1942 sestřelil průzkumný letoun z 70. Čutai a 24.02.1942 transportní letoun a Ki 27. 26.02.1942 Carey vedl formaci sedmi Hurricanů proti letišti Moulmein. Zahlédli několik Ki 27 vracejících se na letiště. V následném souboji Carey nárokoval zničení tří z pěti celkem nárokovaných japonských stíhaček. Nad zálivem Martaban byl jeho Hurricane těžce poškozen. 24.03.1942 byl vyznamenán udělením druhého Bar za vedení tohoto útoku proti letišti a dalších útoků proti pozemním cílům v oblasti Moulmein v průběhu března 1942.


Carey dostal přezdívku “Chota″ (malý) díky své výšce. Jeho posledním úspěchem byl pravděpodobný sestřel Ki 43 25.10.1942, poté co byl po startu z letiště Chittagong napaden větším počtem těchto stíhaček a při následném souboji v nízké výšce nahlásil, že střílející Oscar, který byl za jeho ocasem, vrazil do kopce, poté co on na poslední chvíli uhnul. Jeho celkové skóre proti Japoncům obsahuje sedm letounů, ale při rychlém spojeneckém ústupu v tomto období bylo ztraceno mnoho dokumentů o sestřelech. Dle některých pilotů, kteří bojovali po Careyově boku, jich zničil vice (vice než 30 celkových).
Carey byl stažen z operací koncem roku 1942. Krátce působil na vrchním velitelství letectva v Bengálu, poté v únoru 1943 zformoval “Air Fighting Training Unit na základně Amarda Road. V listopadu 1944 převzal velení 73 OUT v Egyptě v hodnosti Group Captain. 01.01.1945 byl vyznamenán AFC. 11.06.1946 US Stříbrnou hvězdou.


Po návratu do Anglie 1945 byl přidělen k Central Fighter Establishment. Absolvoval Army Staff College, poté v hodnosti Wing Commandera velel 135. Wingu 2nd Tactical Air Force v Německu operujícím na Hawkerech Tempest.
Působil i jako letecký přidělenec v Austrálii v letech 1958-62.


11.06.1960 se stal Commander of the British Empire.
V civilu pracoval pro leteckou divizi Rolls Royce v Austrálii.
Zemřel 06.12.2004 v Bognor Regis, West Sussex.




Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Reginald_Carey
www.independent.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Carey-Frank-Reginald-t105460#377142 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více