Název: Name: | Micubiši B5M1 | Mitsubishi B5M1 |
Originální název: Original Name: | 九七式二号艦上攻撃機 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1941 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 125 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2342 kg | 5163 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4000 kg | 8818 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4400 kg | 9700 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,300 m | 50ft 2,36in |
Délka: Length: | 10,234 m | 33ft 6,91in |
Výška: Height: | 3,720 m | 12ft 2,46in |
Plocha křídla: Wing Area: | 39,64 m2 | 426.68 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 100,91 kg/m2 | 20.67 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK8D Kinsei 43 (Ha-33-43) o vzletovém výkonu 746 kW, 738 kW v h= 2 800 m. Vrtule trojlistá stavitelná o průměru 3 200 mm, rozsah nastavení úhlu náběhu vrulových listů 16°- 30° | Mitsubishi Kinsei 43 (Ha-33-43) fourteen-cylinder air-cooled radials, rated at 1,000 hp for take-off and 990 hp at 9,200 ft, driving a three-blade constant-speed metal propeller of 10ft 5,98in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 200 l | 264 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 381 km/h v 2200 m | 236.7 mph in 7218 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 256 km/h v 2000 m | 159.1 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,1 min do 3000 m | 7,1 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8260 m | 27100 ft |
Dolet: Range: | 1910 km | 1186.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2322 km | 1442.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Type 92 ráže 7,7 mm pro obranu zadní části. Pumový náklad: 1x torpédo ráže 457 mm, nebo pumy do hmotnosti 800 kg | One 0.303 in Type 89 machine gun in flexible mount in rear cockpit. Bomb load: 1,764 lb of bombs or one 1,783 lb torpedo (18 in) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九七式二号艦上攻撃機 / Kjúnanašiki nigó kandžó kógekiki / Námořní palubní torpédový bombardér Typ 97-2 Spojenecké kódové jméno: Mabel Letová vytrvalost: 9,25 h | 九七式二号艦上攻撃機 / Kyunanashiki nigó kanjó kógekiki / Navy Type 97 No.2 Carrier Attack Bomber Allied code name was "Mabel" Endurance: 9,25 hours |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 L+K 16/1975 Letadla 1939-45 http://airwiki.org/enc/bww2/b5m.html http://www.combinedfleet.com/ijna/b5m.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |