Rikugun Koku Hombu v roce 1932 přistoupilo k jednoduššímu označování letadel systémem KITAI. Nově vyrobená armádní letadla dostala přidělené číslo draku Ki-xx. Tato čísla byla zpětně přidělena i starším strojům, které již byly v aktivní službě.
Zjednodušené označení mělo jednak utajit výrobce letadla a také zpřehlednit plnění výrobních programů.
Systém Kitai měl nahradit typová čísla až v okamžiku zahájení sériové výroby, postupně se ale zjistilo, že se jejich použitím zpřehlední i vývoj a tak bylo označení Ki-xx zavedeno a přidělováno i prototypům a projektům.
Západní literatura systém Kitai preferuje a používá, abychom i zde mohli používat označení Ki-xx vytvořil jsem přehledové tabulky, kde jsou odkazy na letouny popsané na naší valce.cz
Obdobou systému Kitai je u kluzáků systém Guraida označení Ku- xx a pro letadla s rotující nosnou plochou se používal systém Kazaguruma Ka-xx.
Zjednodušené označení mělo jednak utajit výrobce letadla a také zpřehlednit plnění výrobních programů.
Systém Kitai měl nahradit typová čísla až v okamžiku zahájení sériové výroby, postupně se ale zjistilo, že se jejich použitím zpřehlední i vývoj a tak bylo označení Ki-xx zavedeno a přidělováno i prototypům a projektům.
Západní literatura systém Kitai preferuje a používá, abychom i zde mohli používat označení Ki-xx vytvořil jsem přehledové tabulky, kde jsou odkazy na letouny popsané na naší valce.cz
Obdobou systému Kitai je u kluzáků systém Guraida označení Ku- xx a pro letadla s rotující nosnou plochou se používal systém Kazaguruma Ka-xx.