Pavel Wechsberg-Vranský IV.

Autor : 🕔01.11.2005 📕6.118

Seriál

  1. Pavel Wechsberg-Vranský I.
  2. Pavel Wechsberg-Vranský II.
  3. Pavel Wechsberg-Vranský III.
  4. Pavel Wechsberg-Vranský IV.
  5. Pavel Wechsberg-Vranský V.
  6. Pavel Wechsberg-Vranský VI.
  7. Pavel Wechsberg-Vranský VII.
  8. Pavel Wechsberg-Vranský VIII.
  9. Pavel Wechsberg-Vranský IX.
  10. Pavel Wechsberg-Vranský X.
  11. Pavel Wechsberg-Vranský XI.
  12. Pavel Wechsberg-Vranský XII.
  13. Pavel Wechsberg-Vranský XIII.
  14. Pavel Wechsberg-Vranský XIV.
  15. Pavel Wechsberg-Vranský XV.
  16. Pavel Wechsberg-Vranský XVI.
  17. Pavel Wechsberg-Vranský XVII.
  18. Pavel Wechsberg-Vranský XVIII.
  19. Pavel Wechsberg-Vranský XIX.
  20. Pavel Wechsberg-Vranský XX.
  21. Pavel Wechsberg-Vranský XXI.

Podobné články

Další články autora

Turecko

Istanbul, Mersina

V Istanbulu jsme se vylodili na pramici, která nás dopravila na asijskou část Turecka, a tam jsme nastoupili přímo do vlaku. Jen pohled na Zlatý Roh a rušný přístav bylo vše, co jsme z Istanbulu viděli. Jízda vlakem se uskutečnila většinou v noci, ale přesto cesta přes pohoří Taurus byla zážitkem. Dojeli jsme do Mersiny, malého přístavu na Středozemním moři. Zde jsme pobyli několik dní a čas využili k bloumání po bazaru a v přístavní čtvrti, která byla přesně taková, jak byla popsaná v dobrodužných knížkách, které jsem jako kluk hltal, včetně vykřičené uličky, kde se nabízely ženy všech národností a barvy pleti.

Plavba Středozemním mořem

Dne 28. dubna 1941 jsme opustili Mersinu na egyptském nákladním parníku jménem Talodi.

Moře bylo dosti klidné i když večer se zvedl vítr. Bylo tam celkově málo místa a my obyčejní vojáci jsme byli ubytování v nákladovém prostoru v podpalubí, kde se nedalo větrat, prostor silně zapáchal, a v něm pobíhaly mohutné krysy. Když jsme večer měli jít spát, rozhodl jsem se s kamarádem Honzou, že zůstaneme na palubě, i když v noci byla citelná zima. Uvelebili jsme se u hlavního stožáru a právě když jsme usínali,  přišel k nám námořník a sdělil nám asi stejnou angličtinou jako jsem v té době znal sám, doplněnou mezinárodní řečí rukama a nohama, že zde nesmíme zůstat a musíme na své místo. Snažili jsme se vysvětlit situaci v podpalubí a v průběhu tohoto dohadování s k nám  přidružil další námořník. Po chvíli se začali bavit asi arabsky mezi sebou a potom nás pozvali do své kajuty, kde prý se můžeme vyspat, že oni mají do rána službu. Nabídku jsme přijali a oni nás dovedli do kajuty, kde byly poschoďové palandy asi pro 8 osob. Ukázali nám dvě místa, kam si máme lehnout a dali nám dokonce deky na přikrytí, a chovali se vůbec velmi divně. Po chvíli odešli, ale teď začalo naše dobrodružství. Zaslechli jsme, že při odchodu otočili klíčem a v kajutě nás zamkli. To nám bylo krajně podezřelé a radili jsme se, jak situaci řešit. Uvážili jsme všechny možné důvody jejich počínání, včetně únosu, věděli jsme o arabském nepřátelství k Angličanům, prodeji do otroctví, pod vlivem přečtených dobrodružných knih, a pod. Nakonec mě Honza přesvědčil, že asi jsou teplouši a jejich postup je předehra k milostné hře. Já sám jsem o tom neměl potuchy, avšak nikdy jsem si partnera v lásce nepředstavoval jako neholeného uslintaného, (žvýkali tabák) a ne příliš půvabného muže. Vypracovali jsme plán na útěk. Kajuta neměla okno, a i když byla ze dřeva, neskýtala bez nářadí možnost dostat se ven. Dohodli jsme se na střídavém bdění a v okamžiku, když se budou námořníci vracet a otevřou dveře, vyrazíme kolem nich ven i za cenu, že budeme muset některého z nich porazit. Hodinky jsme neměli, ale střídali jsme se asi po hodině. Když začalo svítat, bděli jsme již oba. Přesně podle plánu se nám podařilo vyrazit ven v okamžiku, kdy námořnici odemkli dveře a klacek, který jsme našli pod palandami, jsme nemuseli ani použít. Zbytek plavby jsme se vystříhali setkání s našimi „příznivci“ a dne 29. dubna 1941, na moje 20. narozeniny, jsme zakotvili v Palestině v přístavu Haifa.

Seriál

  1. Pavel Wechsberg-Vranský I.
  2. Pavel Wechsberg-Vranský II.
  3. Pavel Wechsberg-Vranský III.
  4. Pavel Wechsberg-Vranský IV.
  5. Pavel Wechsberg-Vranský V.
  6. Pavel Wechsberg-Vranský VI.
  7. Pavel Wechsberg-Vranský VII.
  8. Pavel Wechsberg-Vranský VIII.
  9. Pavel Wechsberg-Vranský IX.
  10. Pavel Wechsberg-Vranský X.
  11. Pavel Wechsberg-Vranský XI.
  12. Pavel Wechsberg-Vranský XII.
  13. Pavel Wechsberg-Vranský XIII.
  14. Pavel Wechsberg-Vranský XIV.
  15. Pavel Wechsberg-Vranský XV.
  16. Pavel Wechsberg-Vranský XVI.
  17. Pavel Wechsberg-Vranský XVII.
  18. Pavel Wechsberg-Vranský XVIII.
  19. Pavel Wechsberg-Vranský XIX.
  20. Pavel Wechsberg-Vranský XX.
  21. Pavel Wechsberg-Vranský XXI.

Podobné články

Další články autora

Autor : 🕔01.11.2005 📕6.118

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Kohy Ano spoustu příslušníků policie jen dělalo svojí práci nehledě na ideologii ale spoustu znich bohužel viděli na ideologii i své obohacení a nezdráhali se mučit nevinné popřípadě je střílet mlátit atd . v této situaci je to těžké říct kdo a nebo...

    Bratři Mašínové - fakta · 1 week ago

  • RaS Doporučuji knihu pana Karla Pacnera Atomoví špioni. Je tam velmi podrobně a fundovaně popsáno, jak se ten který stát dobral své jaderné bomby a jak se tomu světové společenství snažilo (neúspěšně) zabránit.

    Operace Opera – předehra · 1 week ago

  • CZjak radiostanice byly však nee v takovém počtu jakým si žádalprolém byl v tom, že v roce 1941 měli pouze velitelské však od Prosince při protiofenzívě měl výhradně každý v 1942 byly již z 82% kvůli i dodávkám spojenců zjisti si informace pro příště a...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • jikjik Pokud je mi známo, maršál G.I. Kulik byl náčelníkem správy DRRA dělostřelectva, ne tanků.

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 2 weeks ago

  • volado1 Sprosti vrahovia,nic ine

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • jikjik 25. ledna 1935 ... V zemi zuřil hlad organizovaný soudruhem Stalinem a jinými soudruhy. - a tím jsem skončil. Dál to nemá cenu číst. 1) Hladomor byl v roce 1933. 2) Stalin se jako jeden z mála staral ten hlad zlikvidovat. 3) Většina zemřelých na...

    Výcvik sovětských letců pro 2. světovou válku · 2 weeks ago

  • jikjik Ano, autor má naprostou pravdu. Sovětská armáda převyšovala německou početně i kvalitou výzbroje. Například tank T34 byl tak dobře pancéřován, že velitel neviděl ven a ani neměl radiostanici. podobně ta skvělá letadla, která sice dosahovala...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • R Dobrý den, nevím zda to již někomu dnes pomůže, ale připojím svůj názor. Igor byl veselý a hodný kluk. Osudnou se mu stala láska k jeho psímu kamarádovi, který byl vystrašený pod buňkou a Igor se pro něj vracel z již nastartovaného OT-64. Provádět...

    Úmrtia vojakov OS SR v zahraničných operáciách · 1 month ago

  • seky Článek ucházející, ale je tu jeden obrovský, vemi podstatný nesmysl. Motor V2 rozhodně nevychází z Liberty ani omylem. Nemá ani podobnou koncepci a ani podobný design dílů. Jsou to dva naprosto odlišné motory v každém směru. Ve zkratce:...

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 1 month ago

  • Patrik Novák Velice poučné čtení. Děkuji

    Českoslovenští letci v polské kampani 1939  · 1 month ago