Automobily Süddeutsche Automobil-Fabrik Gaggenau a Benz & Cie.

Autor : 🕔07.02.2005 📕7.769

Podobné články

Další články autora

Automobily Süddeutsche Automobil-Fabrik Gaggenau (SAF do roku 1910)
a
Benz & Cie. (Benz - Gaggenau od roku 1910)

Úvaha o konstrukci a rozměrech nosného příhradového rámu vozidel firmy SAF (později Benz & Cie.) je sestavena na základě studia dostupných fotografií a technických údajů užitkových vozidel a obrněného vozidla firmy Benz, známého pod ruskými přezdívkami: "bronirovanyj avtobus Bjenz" či "Sjerafina".

Tabulka 1

Předkládá úplný seznam známých vozidel řady C/32, které používaly jeden typ blíže nepopsaného čtyřválcového motoru o výkonu 25,7 až 29,4 kW (35-40 k). Uvedená vozidla patřila k různým konstrukčním verzím a používala několik typů chassis s blíže neurčeným počtem variant kol. Poznámka: Typ PP, znamená "plnopryžové pneumatiky"


Vyrobená vozidla s motorem 35/40 PS:

 

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF 3 t Lieferwagen C/32

1907

2200

3500

či 4000

?

?

-

SAF Doppelstock-Stadt-Omnibus "Berlin" C/32

1907

4000

?

?

?

-

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/32

1907

1800

?

?

?

-

SAF Schwerer 5 t Lastwagen C/32

1907

2950

4000

či 5000

?

typ PP

foto

SAF Schwerer 6 t Lastwagen C/32

1907

3050

4000

či 5000

?

?

-

SAF Stadt-Omnibus "München" C/32

1907

3200

?

?

?

-

SAF Stadt-Omnibus "Wien" C/32

1907

2900

?

?

?

-

SAF

Verbindungs-Omnibus "Norddeutschland" C/32

1907

3500

?

?

?

-

SAF Verbindungs-Omnibus "Schwarzwald" C/32

1907

2400

?

?

?

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

1920

?

?

typ PP

foto


Tabulka 2

Známý export do Ruska - vozidla:

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF Omnibus "St. Petersburg 30/35 PS"

1910

6000-6030

-

4450

či 4540

?

-

SAF Omnibus "St. Petersburg 40/45 PS"

1910

6000-6030

-

4450

či 4540

?

-

SAF Omnibus "St. Petersburg 50/60 PS"

1910

6000-6030

-

4450

či 4540

?

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

1920

-

?

typ PP

foto

 

Tabulka 3

Známý export do Ruska - pohonné jednotky:

rok

výkon

(k)

obsah (ccm)

válcepočet

válce (mm)

pozn.

SAF 30/35 PS

1910

30-35

5195

4

105x150

-

SAF 40/45 PS

1910

40-45

7360

4

125x150

-

SAF 50/60 PS

1910

50-60

8885

4

135x150

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

35-40

?

2 **

?

?!?

 

Tabulka 4

Vozidla s obdobnými plnopryžovými koly:

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF Omnibus Aussichtswagen

1910

2850-2880

-

3800

či 3890

typ PP

foto

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

1920

-

?

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Lastwagen 5 t GL 12

1911-1913

4600

4200

x1800

či 2000

4450

či 4500

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Omnibus BL

1913-1914

2350

(podv.1900)

-

3130, 3700

či 4390

typ PP

foto

 

Tabulka 5

Přehled pohonných jednotek:

rok

výkon

(k)

obsah (ccm)

válcepočet

válce (mm)

pozn.

SAF C/18

1907

18-22

3190

4

94x115

-

SAF C/24

1907

24-32

6330

4

120x140

-

SAF C/28

1908

28-36

4019

4

100x128

-

SAF C/32

1907

35-40

?

4

?

-

SAF C/36

1908

36-45

5319

4

110x140

-

SAF C/40

1907

40-50

?

4

?

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

35-40

?

2 **

?

?!?

 

Tabulka 6

Srovnávací tabulka rozměrů vozidel SAF a Benz & Cie. z Gaggenau.

Vozidla:

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF Omnibus Aussichtswagen

1910

2850-2880

?

3800

či 3890

typ PP

foto

SAF Lastwagen 2 t

1910

1900

3000

x1800

3600

?

-

SAF Omnibus S.0.10

1910-1912

4400

-

4280

?

-

Benz - Gaggenau Omnibus S.0.10

1911-1912

3000

-

3650

či 4250

?

-

Benz - Gaggenau Lastwagen 5 t GL 12

1911-1913

4600

4200

x1800

či 2000

4450

či 4500

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Lastwagen 2t BL 10

1911-1913

2400

3000

x1800

3600

či 4000

jiný typ

foto

Benz - Gaggenau Lieferswagen 750 kg - 1,5 t

KL 11

1911-1913

1500

2500

či 2700

x1800

3400

?

-

Benz - Gaggenau Omnibus S.0.10 Imperial

1911-1914

6030

-

4150

?

-

Benz - Gaggenau Omnibus BL

1913-1914

2350

(podv.1900)

-

3130, 3700

či 4390

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Lastwagen 2-3 t KL 14

1914-1918

2650

2600

x1800

3165

či 4000

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Omnibus BL 10

1914-1919

?

-

3700-4390

?

-

 

Tabulka 7

Srovnávací tabulka pohonných jednotek SAF a Benz & Cie. z Gaggenau.

Přehled pohonných jednotek:

rok

výkon

(k)

obsah (ccm)

válce počet

válce (mm)

pozn.

SAF C/18

1907

18-22

3190

4

94x115

-

Benz - Gaggenau R 10

1911

20-25

3560

4

90x140

-

SAF C/24

1907

24-32

6330

4

120x140

-

SAF C/28

1908

28-36

4019

4

100x128

-

SAF

1910

30-35

5195

4

105x150

-

Benz - Gaggenau R 8

1911

30-35

5195

4

105x150

-

Benz - Gaggenau R 100

1914

30-35

4710

4

100x150

-

SAF C/32

1907

35-40

?

4

?

-

Benz - Gaggenau R 6

1911

35-40

6450

4

117x150

-

hypothesa 1:

motor C/32 pro "bronirovanyj avtobus Bjenz" sestaven ve firmě Benz & Cie. ze skladovaných přebytků bývalé firmy SAF.

1911-1912

35-40

odhad 4860

4 **

odhad 110x128

-

hypothesa 2:

motor 35-40 pro "bronirovanyj avtobus Bjenz" verze firmy Benz & Cie.

1911-1912

35-40

odhad 5700

4 **

odhad 110x150

-

SAF C/36

1908

36-45

5319

4

110x140

-

SAF (pravděpodobně motor C/32 !!!)

1910

40-45

6450

4

117x150

-

Benz - Gaggenau R 4

1911

40-45

7360

4

125x150

-

Benz - Gaggenau R 117

(pravděpodobně bývalý motor SAF C/32 !!!)

1914

40-45

6450

4

117x150

-

SAF C/40

1907

40-50

?

4

?

-

Benz - Gaggenau R 2

1911

45-50

8590

4

135x150

-

 

Poznámka:

Po nalezení továrních odkazů na dvě bezejmenné pohonné jednotky o shodném výkonu, ale s rozdílným průměrem válců: 117 mm a 125 mm, lze považovat hypotézy číslo 1 a 2 za neplatné!

 

Tabulka 8

Vozidla - váhové kategorie: 1900 až 2500 kg

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/24

1907

1800

-

?

jiný typ

foto

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/28

1908

1800-2000

-

3400

?

-

SAF Lastwagen 2 t C/28

1908

1700-2000

?

3360

?

-

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/32

1907

1800

-

?

?

-

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/36

1908

1700-2000

-

3360

?

-

SAF Lastwagen 2 t C/36

1910

1880-1910

?

3290

či 3380

?

-

SAF "Reichpost" (motor 20-28)

1910

1880-1910

-

3290

či 3380

?

-

SAF "Reichpost" (motor 30-35)

1910

1880-1910

-

3290

či 3380

?

-

Benz & Cie. "Reichpost" (motor 30-35)

1911-1912

2480

-

3290

?

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

1920

-

?

typ PP

foto

hypothesa 3:

chassis pro "bronirovanyj avtobus Bjenz" sestaveno ve firmě Benz & Cie. ze skladovaných přebytků bývalé firmy SAF.

1911-1912

1920

-

odhad

max.

3400

typ PP

foto

Prameny a použité materiály:

Podobné články

Další články autora

Autor : 🕔07.02.2005 📕7.769

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Kohy Ano spoustu příslušníků policie jen dělalo svojí práci nehledě na ideologii ale spoustu znich bohužel viděli na ideologii i své obohacení a nezdráhali se mučit nevinné popřípadě je střílet mlátit atd . v této situaci je to těžké říct kdo a nebo...

    Bratři Mašínové - fakta · 1 week ago

  • RaS Doporučuji knihu pana Karla Pacnera Atomoví špioni. Je tam velmi podrobně a fundovaně popsáno, jak se ten který stát dobral své jaderné bomby a jak se tomu světové společenství snažilo (neúspěšně) zabránit.

    Operace Opera – předehra · 1 week ago

  • CZjak radiostanice byly však nee v takovém počtu jakým si žádalprolém byl v tom, že v roce 1941 měli pouze velitelské však od Prosince při protiofenzívě měl výhradně každý v 1942 byly již z 82% kvůli i dodávkám spojenců zjisti si informace pro příště a...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • jikjik Pokud je mi známo, maršál G.I. Kulik byl náčelníkem správy DRRA dělostřelectva, ne tanků.

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 2 weeks ago

  • volado1 Sprosti vrahovia,nic ine

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • jikjik 25. ledna 1935 ... V zemi zuřil hlad organizovaný soudruhem Stalinem a jinými soudruhy. - a tím jsem skončil. Dál to nemá cenu číst. 1) Hladomor byl v roce 1933. 2) Stalin se jako jeden z mála staral ten hlad zlikvidovat. 3) Většina zemřelých na...

    Výcvik sovětských letců pro 2. světovou válku · 2 weeks ago

  • jikjik Ano, autor má naprostou pravdu. Sovětská armáda převyšovala německou početně i kvalitou výzbroje. Například tank T34 byl tak dobře pancéřován, že velitel neviděl ven a ani neměl radiostanici. podobně ta skvělá letadla, která sice dosahovala...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • R Dobrý den, nevím zda to již někomu dnes pomůže, ale připojím svůj názor. Igor byl veselý a hodný kluk. Osudnou se mu stala láska k jeho psímu kamarádovi, který byl vystrašený pod buňkou a Igor se pro něj vracel z již nastartovaného OT-64. Provádět...

    Úmrtia vojakov OS SR v zahraničných operáciách · 1 month ago

  • seky Článek ucházející, ale je tu jeden obrovský, vemi podstatný nesmysl. Motor V2 rozhodně nevychází z Liberty ani omylem. Nemá ani podobnou koncepci a ani podobný design dílů. Jsou to dva naprosto odlišné motory v každém směru. Ve zkratce:...

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 1 month ago

  • Patrik Novák Velice poučné čtení. Děkuji

    Českoslovenští letci v polské kampani 1939  · 1 month ago