Automobily Süddeutsche Automobil-Fabrik Gaggenau a Benz & Cie.

Autor : 🕔07.02.2005 📕7.959

Podobné články

Další články autora

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč
♡ Chci přispět

Automobily Süddeutsche Automobil-Fabrik Gaggenau (SAF do roku 1910)
a
Benz & Cie. (Benz - Gaggenau od roku 1910)

Úvaha o konstrukci a rozměrech nosného příhradového rámu vozidel firmy SAF (později Benz & Cie.) je sestavena na základě studia dostupných fotografií a technických údajů užitkových vozidel a obrněného vozidla firmy Benz, známého pod ruskými přezdívkami: "bronirovanyj avtobus Bjenz" či "Sjerafina".

Tabulka 1

Předkládá úplný seznam známých vozidel řady C/32, které používaly jeden typ blíže nepopsaného čtyřválcového motoru o výkonu 25,7 až 29,4 kW (35-40 k). Uvedená vozidla patřila k různým konstrukčním verzím a používala několik typů chassis s blíže neurčeným počtem variant kol. Poznámka: Typ PP, znamená "plnopryžové pneumatiky"


Vyrobená vozidla s motorem 35/40 PS:

 

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF 3 t Lieferwagen C/32

1907

2200

3500

či 4000

?

?

-

SAF Doppelstock-Stadt-Omnibus "Berlin" C/32

1907

4000

?

?

?

-

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/32

1907

1800

?

?

?

-

SAF Schwerer 5 t Lastwagen C/32

1907

2950

4000

či 5000

?

typ PP

foto

SAF Schwerer 6 t Lastwagen C/32

1907

3050

4000

či 5000

?

?

-

SAF Stadt-Omnibus "München" C/32

1907

3200

?

?

?

-

SAF Stadt-Omnibus "Wien" C/32

1907

2900

?

?

?

-

SAF

Verbindungs-Omnibus "Norddeutschland" C/32

1907

3500

?

?

?

-

SAF Verbindungs-Omnibus "Schwarzwald" C/32

1907

2400

?

?

?

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

1920

?

?

typ PP

foto


Tabulka 2

Známý export do Ruska - vozidla:

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF Omnibus "St. Petersburg 30/35 PS"

1910

6000-6030

-

4450

či 4540

?

-

SAF Omnibus "St. Petersburg 40/45 PS"

1910

6000-6030

-

4450

či 4540

?

-

SAF Omnibus "St. Petersburg 50/60 PS"

1910

6000-6030

-

4450

či 4540

?

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

1920

-

?

typ PP

foto

 

Tabulka 3

Známý export do Ruska - pohonné jednotky:

rok

výkon

(k)

obsah (ccm)

válcepočet

válce (mm)

pozn.

SAF 30/35 PS

1910

30-35

5195

4

105x150

-

SAF 40/45 PS

1910

40-45

7360

4

125x150

-

SAF 50/60 PS

1910

50-60

8885

4

135x150

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

35-40

?

2 **

?

?!?

 

Tabulka 4

Vozidla s obdobnými plnopryžovými koly:

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF Omnibus Aussichtswagen

1910

2850-2880

-

3800

či 3890

typ PP

foto

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

1920

-

?

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Lastwagen 5 t GL 12

1911-1913

4600

4200

x1800

či 2000

4450

či 4500

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Omnibus BL

1913-1914

2350

(podv.1900)

-

3130, 3700

či 4390

typ PP

foto

 

Tabulka 5

Přehled pohonných jednotek:

rok

výkon

(k)

obsah (ccm)

válcepočet

válce (mm)

pozn.

SAF C/18

1907

18-22

3190

4

94x115

-

SAF C/24

1907

24-32

6330

4

120x140

-

SAF C/28

1908

28-36

4019

4

100x128

-

SAF C/32

1907

35-40

?

4

?

-

SAF C/36

1908

36-45

5319

4

110x140

-

SAF C/40

1907

40-50

?

4

?

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

35-40

?

2 **

?

?!?

 

Tabulka 6

Srovnávací tabulka rozměrů vozidel SAF a Benz & Cie. z Gaggenau.

Vozidla:

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF Omnibus Aussichtswagen

1910

2850-2880

?

3800

či 3890

typ PP

foto

SAF Lastwagen 2 t

1910

1900

3000

x1800

3600

?

-

SAF Omnibus S.0.10

1910-1912

4400

-

4280

?

-

Benz - Gaggenau Omnibus S.0.10

1911-1912

3000

-

3650

či 4250

?

-

Benz - Gaggenau Lastwagen 5 t GL 12

1911-1913

4600

4200

x1800

či 2000

4450

či 4500

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Lastwagen 2t BL 10

1911-1913

2400

3000

x1800

3600

či 4000

jiný typ

foto

Benz - Gaggenau Lieferswagen 750 kg - 1,5 t

KL 11

1911-1913

1500

2500

či 2700

x1800

3400

?

-

Benz - Gaggenau Omnibus S.0.10 Imperial

1911-1914

6030

-

4150

?

-

Benz - Gaggenau Omnibus BL

1913-1914

2350

(podv.1900)

-

3130, 3700

či 4390

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Lastwagen 2-3 t KL 14

1914-1918

2650

2600

x1800

3165

či 4000

typ PP

foto

Benz - Gaggenau Omnibus BL 10

1914-1919

?

-

3700-4390

?

-

 

Tabulka 7

Srovnávací tabulka pohonných jednotek SAF a Benz & Cie. z Gaggenau.

Přehled pohonných jednotek:

rok

výkon

(k)

obsah (ccm)

válce počet

válce (mm)

pozn.

SAF C/18

1907

18-22

3190

4

94x115

-

Benz - Gaggenau R 10

1911

20-25

3560

4

90x140

-

SAF C/24

1907

24-32

6330

4

120x140

-

SAF C/28

1908

28-36

4019

4

100x128

-

SAF

1910

30-35

5195

4

105x150

-

Benz - Gaggenau R 8

1911

30-35

5195

4

105x150

-

Benz - Gaggenau R 100

1914

30-35

4710

4

100x150

-

SAF C/32

1907

35-40

?

4

?

-

Benz - Gaggenau R 6

1911

35-40

6450

4

117x150

-

hypothesa 1:

motor C/32 pro "bronirovanyj avtobus Bjenz" sestaven ve firmě Benz & Cie. ze skladovaných přebytků bývalé firmy SAF.

1911-1912

35-40

odhad 4860

4 **

odhad 110x128

-

hypothesa 2:

motor 35-40 pro "bronirovanyj avtobus Bjenz" verze firmy Benz & Cie.

1911-1912

35-40

odhad 5700

4 **

odhad 110x150

-

SAF C/36

1908

36-45

5319

4

110x140

-

SAF (pravděpodobně motor C/32 !!!)

1910

40-45

6450

4

117x150

-

Benz - Gaggenau R 4

1911

40-45

7360

4

125x150

-

Benz - Gaggenau R 117

(pravděpodobně bývalý motor SAF C/32 !!!)

1914

40-45

6450

4

117x150

-

SAF C/40

1907

40-50

?

4

?

-

Benz - Gaggenau R 2

1911

45-50

8590

4

135x150

-

 

Poznámka:

Po nalezení továrních odkazů na dvě bezejmenné pohonné jednotky o shodném výkonu, ale s rozdílným průměrem válců: 117 mm a 125 mm, lze považovat hypotézy číslo 1 a 2 za neplatné!

 

Tabulka 8

Vozidla - váhové kategorie: 1900 až 2500 kg

rok

pohot. hmotn. (kg)

korba

(mm)

rozvor

(mm)

kola

pozn.

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/24

1907

1800

-

?

jiný typ

foto

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/28

1908

1800-2000

-

3400

?

-

SAF Lastwagen 2 t C/28

1908

1700-2000

?

3360

?

-

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/32

1907

1800

-

?

?

-

SAF Leichter-Omnibus "Reichpost" C/36

1908

1700-2000

-

3360

?

-

SAF Lastwagen 2 t C/36

1910

1880-1910

?

3290

či 3380

?

-

SAF "Reichpost" (motor 20-28)

1910

1880-1910

-

3290

či 3380

?

-

SAF "Reichpost" (motor 30-35)

1910

1880-1910

-

3290

či 3380

?

-

Benz & Cie. "Reichpost" (motor 30-35)

1911-1912

2480

-

3290

?

-

Benz & Cie. "bronirovanyj avtobus Bjenz"

1911-1912

1920

-

?

typ PP

foto

hypothesa 3:

chassis pro "bronirovanyj avtobus Bjenz" sestaveno ve firmě Benz & Cie. ze skladovaných přebytků bývalé firmy SAF.

1911-1912

1920

-

odhad

max.

3400

typ PP

foto

Prameny a použité materiály:

Podobné články

Další články autora

Autor : 🕔07.02.2005 📕7.959

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Poslední komentáře

  • Štefan Sotak Zaujímavé je, že keď sa hovorí o špiónoch Západu, tak sa o nich píše ako o hrdinoch. A keď sa hovorí o špiónoch Západu, tak sú to zradcovia (Jidášske dolary a podobné frázy).

    Co pudí špiony · 5 days ago

  • Tomáš Koty Kotačka Jenže pak to dopadá tak, že lidi řvou jak byla F-15 skvělý letadlo... a už se nikdo nezmiňuje, že prakticky žádný z těch sestřelů nebyl jen za účasti F-15tek - a že vlastně šlo o kooperaci několika různých strojů.

    F-15A Baz versus MiG-25 - Past jako z učebnice · 2 weeks ago

  • Radek Novák Pěkně popsáno,akorát mi tam chybí ta bitva v Itálii :-) Docela pozdní koment,ale nikdo to tu ještě nepochválil :D

    Vojenská organizace Slovanů v časně slovanském období · 2 weeks ago

  • 3,14ranha Budiž, slovo svobodné jsem měl napsat s uvozovkami... přesto to jsou volby a o překvapení(z pohledu globálních elit) není nouze (Brexit, D. Trump , polská vláda... ), nic podobného tady za bolševika nebylo ani náhodou ! A když už to umírnění...

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • Miloš Fabián Článek je dobrý, ale chtělo by to si jej po sobě přečíst a zapracovat na elementární gramatice. Takhle je ostuda publikovat jej na tomhle portálu.

    Regia Aeronautica v severní Africe · 2 weeks ago

  • Radek Novák Tak to máte velmi naivní představu o světě :-) Volby svobodné nejsou,jsou zmanipulované a nahrávají velkým stranám,už jen systémem.NATO po nás nechce žádnou gentlemanskou pomoc,manipuluje s myšlením lidí skrz média a vojákům nabízí různé mise...

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • Wally Dobrý den,

    Mě by zajímalo kde a jak se mužů přihlásit do kurzu?

    Předem děkuji.

    el_capitan@centrum.cz

    Nudíte se? Jeďte na výcvik SOG Defence!  · 2 weeks ago

  • ABC Pravda. Jenže i kdyby Německo nezaútočilo na Polsko a byl pořád mír, tak by si nás stejně ponechali jako Protetorát a situace z doby březen až srpen 1939 by trvala ještě hodně let a bez války by Mnichov nebyl oduznán. V tom případě by přežití...

    Benešova Sofiina volba · 2 weeks ago

  • Letusak Na druhou stranu se ani nevedelo, ze Hitler chysta nacistickou svetovladu, vyhlazovaci tabory a vystehovani/vyhlazeni nenemecke populace Evropy. Takhle s odstupem vice jak sedmdesati let s tim vsim, co vime, se to samozrejme posuzuje mnohem snaze.

    Benešova Sofiina volba · 2 weeks ago

  • ABC Kdyby Nacisté vyhráli, mohli by si s českým národem dělat, co by chtěli, klidně čtvrtinu povraždit, čtvrtinu poněmčit a zbytek odvézt do Ruska na otrockou práci. A Čecha by už víc nebylo v české zemi! Beneš několikrát hazardoval s osudem...

    Benešova Sofiina volba · 3 weeks ago