Dle agentury INTERFAX havarovla krátce po startu z moskevského letiště letoun ruských aerolinek Antonov An-148 se 71 lidmi na palubě.
Zdroj: Vysílání ČT24
URL : https://www.valka.cz/11-02-2018-Rusko-nehoda-An-148-se-71-lidmi-na-palube-t209676#592409
Verze : 1
Jednalo se o letoun Saratovských aerolinií, které letělo z Domoděvova do jihoruského města Orsk. Dle interfaxu šance na přežití 65 cestujících a 6 členů posádky je rovna nule.
URL : https://www.valka.cz/11-02-2018-Rusko-nehoda-An-148-se-71-lidmi-na-palube-t209676#592411
Verze : 0
Reklama
Je potvrzeno, že se jednalo o letoun Antonov An-148-100, reg. RA-61704, v.č. 27015040004, který byl vyroben v roce 2010. Jednalo se o let 6W703, který odstartoval v 14:21 místního času z ranveje 14R poslední kontakt byl v 14:27. Stroj dopadl do pole poblíž vesnice Argunova. Spekuluje se o teroristickém útoku, letoun zřejmě dopadl na zem již zničený (nekompletní).
URL : https://www.valka.cz/11-02-2018-Rusko-nehoda-An-148-se-71-lidmi-na-palube-t209676#592412
Verze : 2
Dle agentury TASS všech 71 lidí na palubě zahynulo. Jako jedna z možností se prověřuje i možnost teroristického útoku (oficiálně, již nejde o pouhé spekulace).
Zdroj: Zpravodajství ČT24
URL : https://www.valka.cz/11-02-2018-Rusko-nehoda-An-148-se-71-lidmi-na-palube-t209676#592422
Verze : 0
Na místě dopadu letounu byly nalezeny i nějaké blíže nespecifikované trosky vrtulníku patřící Post of Russia. Ruská media spekulují o srážcce těchto dvou strojů.
Tak se ukázalo, že se toto nezakládá na pravdě. Pošta nemá používat ani vrtulníky. Letoun měl přepravovat asi 20 kg poštovních zásilek.
Zdroj: Vysílání ČT24
URL : https://www.valka.cz/11-02-2018-Rusko-nehoda-An-148-se-71-lidmi-na-palube-t209676#592424
Verze : 2
Reklama
Diskuse
Přesněji šlo o An-148-100B, výr. č. 27015040004, rok výroby 2010.
URL : https://www.valka.cz/11-02-2018-Rusko-nehoda-An-148-se-71-lidmi-na-palube-t209676#592432
Verze : 0
Z diskusie na www.sme.sk - diskutér Viliam66 2 bodka 0 analyzoval známe skutočnosti, každopádne uvidíme čo prinesie vyšetrovanie.
"Svedkovia videli, ako lietadlo pri zostupe horelo.
Z grafu na flightradar24com je zjavné, že ten let mal problémy už krátko po štarte:
- Indikovaná dopredná rýchlosť prvé tri minúty skákala ako jojo, čo je jasný príznak intenzívnej tvorby námrazy na Pitotovej trubici, na ktorú je napojený rýchlomer.
- Po zhruba 3 minútach od štartu sa zrejme už dostatočne nahrialo odmrazovanie Pitotovej trubice a indikovaná rýchlosť sa asi na 1 minútu ustálila (voči zemi na cca 660 km/h).
- Po asi 1 minúte v priebehu cca ďalšej 1 minúty zjavne došlo k dosť prudkému poklesu rýchlosti z cca 660 na 500 km/h a prerušeniu stúpania, čo naznačuje náhly pokles ťahu jedného z motorov (možné vysadenie motora alebo zníženie jeho otáčok pílotmi v reakcii na možné silné vibrácie, ap., zrejme následkom rýchlo sa tvoriacej námrazy).
- Po asi 1 minúte letu len na jeden motor sa posádke zrejme podarilo obnoviť ťah na vysadenom alebo inak zlyhávajúcom motore, rýchlosť sa nakrátko zvýšila (na necelých 600 km/h voči zemi) a lietadlo začalo opäť stúpať.
- Po ďalších asi 20-tich sekundách sa stalo niečo vážne (buď silné narušenie prúdenia na krídle následkom námrazy alebo vážne poškodenie niektorej z kritických častí lietadla (zrejme krídla) napr. úlomkami z poškodeného motora) a lietadlo začalo prudko padať.
- Záverečný pád na zem z výšky necelých 2 km trval asi 30 sekúnd. Počas neho mohlo dôjsť k prekročeniu maximálnej prípustnej rýchlosti a rozpadu lietadla vo vzduchu.
Ak lietadlo horelo už počas pádu, tak najpravdepodobnejšie mohol horieť poškodený motor alebo palivo unikajúce z nádrží v krídle poškodených úlomkami z rotujúcich častí motora.
Môj predbežný záver je teda taký, že teroristický útok to s najväčšou pravdepodobnosťou nebol.
Záver vyšetrovacej komisie bude zrejme taký, že posádka nezapla včas odmrazovanie Pitotovej trubice, nábežných hrán krídel a kto vie ešte čoho."
URL : https://www.valka.cz/11-02-2018-Rusko-nehoda-An-148-se-71-lidmi-na-palube-t209676#592584
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.