F-16C - nahození motoru - checklist

Autor : 🕔24.12.2004 📕8.611

Tento článek úzce souvisí s článkem F-16C - nahození motoru, ve kterém jsou blíže vysvětleny jednotlivé úkony, zkratky a činnosti systémů jmenovaných níže. Zmíněný článek je zde maximálně zhuštěn a má sloužit jako přehledný seznam jednotlivých úkonů a jejich posloupnosti.

1. Aktivujeme parkovací brzdy. PARKING BRAKE na ON
2. Zajistíme zbraně. MASTER ARM na SAFE.
3. Povolíme plnění motoru palivem. MASTER FUEL na ON
4. Zvolíme způsob zásobování motoru palivem. Přepínač palivových čerpadel ENGINE FEED na NORM.
5. Informace o množství paliva. FUEL QTY SEL na NORM.
6. Nastavíme tlakování kabiny. AIR SOURCE na NORM.
7. Vnější osvětlení letounu, EXT LIGHTING, MASTER na ON. ANTI COLLISION na ON. POSITION na BRT, FLASH.
8. Pustíme elektrickou energii. MAIN POWER na ON (MAIN POWER).
9. Páku přípusti zcela vzad, za zarážku.
10. JSF na START 2 a čekáme na 20% otáček.
11. Páku přípusti k zarážce.
12. Odmáčkneme zarážku, páku přípusti zasuneme za ni. Motor se rozbíhá přes 60%.
13. Stáhneme páku přípusti vzad, opřeme ji o zarážku.
14. EPU na NORMAL
15. až 21. Avionika - zapneme FCC, SMS, MDF, UFC, INS, GPS, DL, MAP.
22. Aktivujeme levé podvěsy, LEFT HDPT na ON.
23. Aktivujeme pravé podvěsy, RIGHT HDPT na ON.
24. Napájení radaru, FCR na ON.
25. Radarový výškoměr RDR ALT na STANDBY.
26. Seřídíme jas HUDu.
27. Aktivujeme panel THREAT WARNING AUX, tlačítko POWER.
28. Výstražný radiolokační přijímač RWR na ON.
29. Konfigurace EWS. PRGM, MODE na MAN.
30. Aktivujeme ,muziku, JMR na ON.
31. Aktivujeme klamné cíle, přepínače CH a FL na ON.
32. Zkalibrovaný INS na NAV. ,Zahřátý, radarový výškoměr RDR ALT na ON.
33. Konfigurace MFD, HUD, podvěsů, nastavení hlasitosti rádií, MSL, THREAT.
34. Odjistíme vystřelovací sedadlo.
35. Deaktivujeme PARKING BRAKE (OFF). LIGHT LANDING na TAXI/LIGHT LANDING/ON.
36. Aktivujeme NWS .

No a takto vypadá, originální, checklist:

Dokument
F-16C Block 50/52 Startup Procedures, Rev.1
69th Fighter Squadron “Werewolves”

NOTE: Engine startup will commence upon a signal from the flight lead after ALL pilots in the flight are on the tarmac.

1. Set PARKING BRAKE to ON
2. Set MASTER ARM to SAFE
3. Set MASTER FUEL to ON
4. Set ENGINE FEED to NORM
5. Set FUEL DISPLAY to NORM
6. Set AIR SOURCE to NORM
7. Set ANTI-COLLISION LIGHTS to ON
8. Set MAIN PWR to ON
9. Set throttle to IDLE
10. Set JFS MODE to START 2 (engine spools to 20%)
11. Advance throttle
12. Press IDLE DETENT LEVER (engine spools to 60%)
13. Set throttle to IDLE
14. Set EPU to NORMAL
15. Set FCC power to ON
16. Set SMS power to ON
17. Set MFD power to ON
18. Set UFC power to ON
19. Set GPS power to ON
20. Set DL power to ON
21. Set MAP power to ON
22. Set LEFT HDPT power to ON
23. Set RIGHT HDPT power to ON
24. Set FCR power to ON
25. Set RADAR ALT to STANDBY
26. Turn on the HUD
27. Set POWER to ON for THREAT WARNING AUX
28. Set RWR power to ON
29. Set JMR power to ON
30. Set CH power to ON
31. Set FL power to ON
32. Configure EWS modes
33. Configure radar modes, HUD, and stores
34. Arm the ejection seat
35. Set PARKING BRAKE to OFF
36. Engage NWS

Pozn.: Originalitu dokumentu bohužel nemůžu garantovat 100%, neznám jeho původní zdroj.

Tento článek vznikl na podkladu manuálů 42. československé virtualní squadrony Falcons k PC simulátoru Falcon 4.0 a jeho nástavbám.

Fotografie: USAF
Autor : 🕔24.12.2004 📕8.611

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Kohy

    Ano spoustu příslušníků policie jen dělalo svojí práci nehledě na ideologii ale spoustu znich bohužel viděli na ideologii i své obohacení a nezdráhali se mučit nevinné popřípadě je střílet mlátit atd . v této situaci je to těžké říct kdo a nebo...

    Bratři Mašínové - fakta · 1 week ago

  • RaS

    Doporučuji knihu pana Karla Pacnera Atomoví špioni. Je tam velmi podrobně a fundovaně popsáno, jak se ten který stát dobral své jaderné bomby a jak se tomu světové společenství snažilo (neúspěšně) zabránit.

    Operace Opera – předehra · 1 week ago

  • CZjak

    radiostanice byly však nee v takovém počtu jakým si žádalprolém byl v tom, že v roce 1941 měli pouze velitelské však od Prosince při protiofenzívě měl výhradně každý v 1942 byly již z 82% kvůli i dodávkám spojenců zjisti si informace pro příště a...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 1 week ago

  • jikjik

    Pokud je mi známo, maršál G.I. Kulik byl náčelníkem správy DRRA dělostřelectva, ne tanků.

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 2 weeks ago

  • volado1

    Sprosti vrahovia,nic ine

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • jikjik

    25. ledna 1935 ... V zemi zuřil hlad organizovaný soudruhem Stalinem a jinými soudruhy. - a tím jsem skončil. Dál to nemá cenu číst. 1) Hladomor byl v roce 1933. 2) Stalin se jako jeden z mála staral ten hlad zlikvidovat. 3) Většina zemřelých na...

    Výcvik sovětských letců pro 2. světovou válku · 2 weeks ago

  • jikjik

    Ano, autor má naprostou pravdu. Sovětská armáda převyšovala německou početně i kvalitou výzbroje. Například tank T34 byl tak dobře pancéřován, že velitel neviděl ven a ani neměl radiostanici. podobně ta skvělá letadla, která sice dosahovala...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • R

    Dobrý den, nevím zda to již někomu dnes pomůže, ale připojím svůj názor. Igor byl veselý a hodný kluk. Osudnou se mu stala láska k jeho psímu kamarádovi, který byl vystrašený pod buňkou a Igor se pro něj vracel z již nastartovaného OT-64. Provádět...

    Úmrtia vojakov OS SR v zahraničných operáciách · 1 month ago

  • seky

    Článek ucházející, ale je tu jeden obrovský, vemi podstatný nesmysl. Motor V2 rozhodně nevychází z Liberty ani omylem. Nemá ani podobnou koncepci a ani podobný design dílů. Jsou to dva naprosto odlišné motory v každém směru. Ve zkratce:...

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 1 month ago

  • Patrik Novák

    Velice poučné čtení. Děkuji

    Českoslovenští letci v polské kampani 1939  · 1 month ago