Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 1.díl

Autor : 🕔15.09.2004 📕11.239

Seriál

  1. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 1.díl
  2. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 2.díl
  3. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 3.díl
  4. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 4.díl
  5. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 5.díl
  6. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 6.díl

Podobné články

Další články autora

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč
♡ Chci přispět

Italské vojenské letectvo, které bojovalo na straně Spojenců, mělo základny hlavně v jižní Itálii a bylo pod kontrolou a velením středomořského spojeneckého letectva. Byla upravena jeho struktura, která soutřeďovala jeho jednotky do tří velkých Raggruppamenti (Křídla): Caccia (stíhací), Bombardamento a Trasporto (bombardovací a transportní), jednotky hydroplánů nebyly zrušeny a nakonec se rozrostly do velikosti tří skupin. Nicméně taktika Regia Aeronautica zůstala nezměněna, kromě omezení operačních úkolů stanovených Spojenci. Organizace Regia Aeronautica před příměřím byla také zachována.

Jedna z podmínek příměří nařizovala Regia Aeronautica, aby dopravila svá letadla na spojenecká letiště na Sicílii a Tunisku. Ve světle velkých potíží, jako například nedostatek benzínu, přítomností německých vojáků na mnoha italských letištích, odlehlostí jednotek v Albánii a Řecku, omezený dolet mnoha italských letadel a rozdělení loajality jak mezi piloty, tak mezi jejich velitele, se 203 letadlům podařilo dosáhnout spojeneckých letišť ve dnech hned po kapitulaci.

Mezi letadly, která dosáhla spojeneckých letišť, bylo 39 stíhaček, 117 bombardérů a transportních letadel a 47 hydroplánů. Službyschopných však mohla být uznána jen polovina, která, spolu s přibližně další stovkou službyschopných letadel z celkem 250 letadel rozmístěných na letištích v jižní Itálii v okamžiku příměří, zformovala základ Spojeneckého italského vojenského letectva. Bohužel mnoho z těchto letadel bylo v roce 1943 zastaralých, Regia Aeronautica byla zrovna v průběhu modernizace.

Už do začátku byly problémy v utváření efektivního operačního letectva ohromné, jeden z důvodů byla skutečnost, že téměř všechen letecký průmysl byl v severní Itálii pod kontrolou Němců. Hned na začátku se mechanici stali zastánci znovuzrození Regia Aeronautica, shromažďovali náhradní díly a strojní zařízení odkudkoliv, získávali vybavení ze vzdálených a rozptýlených letišť, aby dostali co nejvíc letadel do letuschopného stavu.

Reorganizace jednotek Regia Aeronautica na základnách v jižní Itálii začalo 15. září 1943 prvním kontaktem mezi generálem Sandallim, náčelníkem štábu Regia Aeronautica, a Air Commodorem Forsterem, předsedou spojenecké kontrolní komise letecké divize. Se souhlasem velitelství středomořského spojeneckého letectva byl po reorganizaci Vzdušných sil JIH podán návrh, který povoloval Regia Aeronautica jednotky, schopné působit s plnou operační a logistickou autonomií založenou na spojeneckém systému.

21. září 1943 bylo přijato nové italské národní značení, tří-barevná kokarda, která byla nanášena na šest základních míst, horní a dolní strana obou křídel a obě strany trupu. V ten samý den byly ustanoveny operační oblasti Regia Aeronautica, souhlasně s jejími úkoly-podpora italských jednotek a místních partyzánů na Balkáně, provádění námořního průzkumu a vykonávání poštovních služeb.

Reorganizace byla dokončena 15.října 1943. Operační jednotky byly dále rozděleny do tří specializovaných skupin (stíhači, bombardéry/transportní letadla a hydroplány), které mělo pod kontrolou Comando Unita Aerea, které spadalo pod Superaereo, generální štáb Regia Aeronautica. Celá struktura byla pod kontrolou středomořského spojeneckého letectva. 15.října měla Regia Aeronautica 281 letadel z nichž bylo 165 službyschopných.

Seriál

  1. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 1.díl
  2. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 2.díl
  3. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 3.díl
  4. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 4.díl
  5. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 5.díl
  6. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 6.díl

Podobné články

Další články autora

Autor : 🕔15.09.2004 📕11.239

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Poslední komentáře

  • Tomáš Koty Kotačka Jenže pak to dopadá tak, že lidi řvou jak byla F-15 skvělý letadlo... a už se nikdo nezmiňuje, že prakticky žádný z těch sestřelů nebyl jen za účasti F-15tek - a že vlastně šlo o kooperaci několika různých strojů.

    F-15A Baz versus MiG-25 - Past jako z učebnice · 1 week ago

  • Radek Novák Pěkně popsáno,akorát mi tam chybí ta bitva v Itálii :-) Docela pozdní koment,ale nikdo to tu ještě nepochválil :D

    Vojenská organizace Slovanů v časně slovanském období · 1 week ago

  • 3,14ranha Budiž, slovo svobodné jsem měl napsat s uvozovkami... přesto to jsou volby a o překvapení(z pohledu globálních elit) není nouze (Brexit, D. Trump , polská vláda... ), nic podobného tady za bolševika nebylo ani náhodou ! A když už to umírnění...

    Bratři Mašínové - fakta · 1 week ago

  • Miloš Fabián Článek je dobrý, ale chtělo by to si jej po sobě přečíst a zapracovat na elementární gramatice. Takhle je ostuda publikovat jej na tomhle portálu.

    Regia Aeronautica v severní Africe · 1 week ago

  • Radek Novák Tak to máte velmi naivní představu o světě :-) Volby svobodné nejsou,jsou zmanipulované a nahrávají velkým stranám,už jen systémem.NATO po nás nechce žádnou gentlemanskou pomoc,manipuluje s myšlením lidí skrz média a vojákům nabízí různé mise...

    Bratři Mašínové - fakta · 1 week ago

  • Wally Dobrý den,

    Mě by zajímalo kde a jak se mužů přihlásit do kurzu?

    Předem děkuji.

    el_capitan@centrum.cz

    Nudíte se? Jeďte na výcvik SOG Defence!  · 2 weeks ago

  • ABC Pravda. Jenže i kdyby Německo nezaútočilo na Polsko a byl pořád mír, tak by si nás stejně ponechali jako Protetorát a situace z doby březen až srpen 1939 by trvala ještě hodně let a bez války by Mnichov nebyl oduznán. V tom případě by přežití...

    Benešova Sofiina volba · 2 weeks ago

  • Letusak Na druhou stranu se ani nevedelo, ze Hitler chysta nacistickou svetovladu, vyhlazovaci tabory a vystehovani/vyhlazeni nenemecke populace Evropy. Takhle s odstupem vice jak sedmdesati let s tim vsim, co vime, se to samozrejme posuzuje mnohem snaze.

    Benešova Sofiina volba · 2 weeks ago

  • ABC Kdyby Nacisté vyhráli, mohli by si s českým národem dělat, co by chtěli, klidně čtvrtinu povraždit, čtvrtinu poněmčit a zbytek odvézt do Ruska na otrockou práci. A Čecha by už víc nebylo v české zemi! Beneš několikrát hazardoval s osudem...

    Benešova Sofiina volba · 2 weeks ago

  • neznasam_klamstvo Pri streľbe v kasárňach zahynula len jedna žena. Druhá žena a dve deti boli len ľahko zranené, boli ošetrené spolu s preživšími vojakmi na ošetrovni v kasárňach a pokračovali v ceste do nemecka! Preživších vojakov odviezli partizáni a neskôr...

    Bratři Mašínové - fakta · 3 weeks ago