Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 1.díl

Autor : 🕔15.09.2004 📕11.503

Hledáme nové kolegy

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!

Seriál

  1. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 1.díl
  2. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 2.díl
  3. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 3.díl
  4. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 4.díl
  5. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 5.díl
  6. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945 - 6.díl

Podobné články

Další články autora

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč
♡ Chci přispět

Italské vojenské letectvo, které bojovalo na straně Spojenců, mělo základny hlavně v jižní Itálii a bylo pod kontrolou a velením středomořského spojeneckého letectva. Byla upravena jeho struktura, která soutřeďovala jeho jednotky do tří velkých Raggruppamenti (Křídla): Caccia (stíhací), Bombardamento a Trasporto (bombardovací a transportní), jednotky hydroplánů nebyly zrušeny a nakonec se rozrostly do velikosti tří skupin. Nicméně taktika Regia Aeronautica zůstala nezměněna, kromě omezení operačních úkolů stanovených Spojenci. Organizace Regia Aeronautica před příměřím byla také zachována.

Jedna z podmínek příměří nařizovala Regia Aeronautica, aby dopravila svá letadla na spojenecká letiště na Sicílii a Tunisku. Ve světle velkých potíží, jako například nedostatek benzínu, přítomností německých vojáků na mnoha italských letištích, odlehlostí jednotek v Albánii a Řecku, omezený dolet mnoha italských letadel a rozdělení loajality jak mezi piloty, tak mezi jejich velitele, se 203 letadlům podařilo dosáhnout spojeneckých letišť ve dnech hned po kapitulaci.

Mezi letadly, která dosáhla spojeneckých letišť, bylo 39 stíhaček, 117 bombardérů a transportních letadel a 47 hydroplánů. Službyschopných však mohla být uznána jen polovina, která, spolu s přibližně další stovkou službyschopných letadel z celkem 250 letadel rozmístěných na letištích v jižní Itálii v okamžiku příměří, zformovala základ Spojeneckého italského vojenského letectva. Bohužel mnoho z těchto letadel bylo v roce 1943 zastaralých, Regia Aeronautica byla zrovna v průběhu modernizace.

Už do začátku byly problémy v utváření efektivního operačního letectva ohromné, jeden z důvodů byla skutečnost, že téměř všechen letecký průmysl byl v severní Itálii pod kontrolou Němců. Hned na začátku se mechanici stali zastánci znovuzrození Regia Aeronautica, shromažďovali náhradní díly a strojní zařízení odkudkoliv, získávali vybavení ze vzdálených a rozptýlených letišť, aby dostali co nejvíc letadel do letuschopného stavu.

Reorganizace jednotek Regia Aeronautica na základnách v jižní Itálii začalo 15. září 1943 prvním kontaktem mezi generálem Sandallim, náčelníkem štábu Regia Aeronautica, a Air Commodorem Forsterem, předsedou spojenecké kontrolní komise letecké divize. Se souhlasem velitelství středomořského spojeneckého letectva byl po reorganizaci Vzdušných sil JIH podán návrh, který povoloval Regia Aeronautica jednotky, schopné působit s plnou operační a logistickou autonomií založenou na spojeneckém systému.

21. září 1943 bylo přijato nové italské národní značení, tří-barevná kokarda, která byla nanášena na šest základních míst, horní a dolní strana obou křídel a obě strany trupu. V ten samý den byly ustanoveny operační oblasti Regia Aeronautica, souhlasně s jejími úkoly-podpora italských jednotek a místních partyzánů na Balkáně, provádění námořního průzkumu a vykonávání poštovních služeb.

Reorganizace byla dokončena 15.října 1943. Operační jednotky byly dále rozděleny do tří specializovaných skupin (stíhači, bombardéry/transportní letadla a hydroplány), které mělo pod kontrolou Comando Unita Aerea, které spadalo pod Superaereo, generální štáb Regia Aeronautica. Celá struktura byla pod kontrolou středomořského spojeneckého letectva. 15.října měla Regia Aeronautica 281 letadel z nichž bylo 165 službyschopných.

Autor : 🕔15.09.2004 📕11.503

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Letusak Tak Francouzi take meli pomerne presnou predstavu, ale vojska Wehrmachtu se jim zastavit nepodarilo. Cemu bychom si pomohli? Predstava, ze bychom meli nejaky "lepsi kredit" v ocich okupantu je mylna, staci se podivat na Polsko. Bojovalo, ale...

    Benešova Sofiina volba · 1 day ago

  • Ivo Bukovsky Ve skutečnosti měli čs generálové poměrně přesnou představu o síle wehrmacht a doporučovali přijmout boj. Beneš se už tím že jednal o odstoupení pohraničí podle godesberských požadavků dopustil vlastizrady - podle tehdejší ústavy. Bohužel...

    Benešova Sofiina volba · 2 days ago

  • Letusak A on tehdy nekdo vedel, jake budou nebojove ztraty ceskych obcanu, kdyz zadna valka nebyla (a nebyl vcelku duvod se domnivat, ze Hitler pristoupi k vyhlazeni slovanskych narodu s takovym gustem)? A ona kvalitativni prevaha v technice neznamena...

    Benešova Sofiina volba · 2 days ago

  • Ivo Bukovsky Skutečnost že nebojové ztráty na lidech, českosvenských občanů, byly vyšší než předpokládané ztráty bojové, nehledě na sekundární efekt zavlečení sovětského vlivu do střední Evropy a katastrofální vliv na společenské a majetkové poměry se stále...

    Benešova Sofiina volba · 4 days ago

  • Radek Novák Pohádky kremelské babičky nebo tlachy ze Západu?Já nejsem žádný bolševik ani příznivec Ruska ale cizí území si přisvojovaly všechny státy.Jen jsem poukazoval na možné okolnosti,pravda,že v detailech se nevyznám.Na finské hranici se opírám o...

    Besarábie 1940-1941 · 2 weeks ago

  • CzechMirco Lháři. Žádný "důsledek doby" přisvojení si cizího území nelegitimizuje a už vůbec ne to, co na svém území dotyčná strana dělala. Moldavané rozhodně Rusy v roce 1940 jako osvoboditele nevítali, protože národnostní a náboženský útlak z dob carského...

    Besarábie 1940-1941 · 3 weeks ago

  • Letusak Je to opraveno, dekujeme za upozorneni, ale vezte, ze to jde i bez tech zbytecnych invektiv, na to tady uplne nejsme zarizeny.

    Blesky na obloze 03 - P-38 Lightning - Jaký byl? · 3 weeks ago

  • Jiří Kříž Junkersy 86 měly zajímavou kariéru u SAAF - viz třeba https://www.saairforce.co.za...
    nebo jiné zdroje.

    Na španělském nebi - Junkers Ju 86 D-1 · 3 weeks ago

  • pilot.pirx "přeplňovaných turbokompresory na kompresní poměr 9,6 : 1" To by mne zajímalo, co má společného kompresor (turbo nebo mechanický) s kompresním poměrem, když "Kompresní poměr, neboli stupeň stlačení směsi ε, je poměr celého pracovního objemu válce...

    Blesky na obloze 03 - P-38 Lightning - Jaký byl? · 3 weeks ago

  • Ladislav Matisko Kto to pise? Ta gramatika je strasna.

    Bitka pri Vozokanoch · 4 weeks ago