Air Chief Marshal Sir Frederick Bowhill

Autor : 🕔07.04.2004 📕7.372

Celým jménem se jmenoval Frederick William Bowhill. Narodil se 1. září 1880. V mládí se stal příslušníkem obchodního loďstva, kde získal 
roku 1904 svůj „výuční list“ (Master Certificate ). Tehdy ještě sloužil na plachetních lodí
.
Dne 17. srpna 1912 byl přijat do Central Flying School
a 21. ledna 1913 zde získal svůj pilotní průkaz (RAeC Certificate ) číslo 397. Poté se
1. dubna 1913 stal důstojníkem Royal Navy
a 17. dubna 1913 byl přijat do Naval Flying School v Eastchurch. V srpnu 1914 se stal
kapitánem nosiče hydroplánů HMS Empress, na jehož
palubě se zúčastnil útoku na základnu zepelínů v Cuxhavenu na Štědrý den roku 1914
a později i vylodění na polostrově Gallipoli.

V říjnu 1915 byl odvelen jako štábní důstojník do Air Department of the Admiralty.

Dne 1. ledna 1916 byl odvelen jako velitel squadrony námořního letectva do Mezopotámie a následně 8. srpna 1916 se stal velitelem
námořního letectva ( RNAS ) v oblasti východní Afriky.
Roku 1918 byl velitelem několika britských leteckých základen a později se i účastnil
jako člen
RAF Detachementu v jižním Rusku britské intervence proti Sovětskému svazu.

Dne 1. srpna 1919 byl oceněn stálou hodností podplukovníka a 30. října 1919 byl určen velitelem jednotek „Z-force“, které působily
v Somálsku. Zde velmi propagoval použití letectva proti vzbouřeným kmenům. Také zde dosáhl velkého úspěchu, když přinutil místního vůdce
- "The Mad Mullah" k emigraci po několika týdnech leteckého bombardování.
Byl to velmi významný úspěch,
jelikož se tohoto vůdce britská
armáda snažila porazit v pozemních bojích již několik let. Dne
22. ledna 1920 byl vyřazen z řad Royal Navy a byl zařazen do RAF.
Zde sloužil jako štábní důstojník u několika squadron. Od 15. srpna 1924 do 19. května 1929 sloužil jako štábní důstojník
a velitel
v Iráku a v Egyptě. Poté sloužil ve Velké Británii jako Director of Organisation and Staff Duties a 31. července 1933 byl pověřen
funkcí
Air Member for Personnel. V této funkci podporoval vytvoření jednotek Women's Auxiliary Air Force
( ženských pomocných sborů, WAAF. ),
které se velmi osvědčily v průběhu druhé světové války.

Dne 16. srpna 1937 byl pověřen velením Coastal Command ( pobřežního velitelství ). V této funkci se také proslavil.
Když německá bitevní loď Bismarck unikala před britským loďstvem po potopení bitevního křižníku Hood,
podařilo se jí po útoku letounů Swordfish
z letadlové lodi HMS Victorious zmizet svým pronásledovatelů, využívajíce špatného počasí.
Bowhill, využívajíce svých dokonalých znalostí plavby na moři, si sedl nad mapy a odhadl,
jakým směrem Bismarck popluje.
Do tohoto prostoru následně vyslal průzkumné letouny typu
Catalina pobřežního velitelství. Ty Bismarck brzy nalezly a následně na něj
navedly
lodě Royal Navy, které Bismarck krátce poté potopily.
Od 13. června 1941 byl velitelem Ferry Command a následně i Transport Command.
Dne 29. březen 1945 odešel do výslužby jako Air Chief Marshal.
V letech 1946 až 1947 sloužil ve funkci Director of Public Relations. 
Poté byl několik let zástupce Velké Británie v Council of the Provisional International Civil Aviation Organisation, následně byl hlavním
technickým poradcem na Ministry of Civil Aviation a později byl členem Air Safety Board a až roku 1957 byl propuštěn z Ministry of Civil Aviation.
Zemřel 12. března 1960.

 

Roku 1918 byl oceněn vyznamenáním DSO s touto citací - 

 

  „Wing Cdr. Frederick William Bowhill, příslušník Royal Navy,
     b
yl vyznamenán za své neocenitelné služby ve funkci velícího důstojníka R.N.A.S., které projevil v souvislosti s bojovými operacemi
     ve Východní Africe. 
Je to odměna za jeho zkušenosti a neutuchající práci při poskytování podpory letectva RNAS vojenským operacím.
     Vštěpo
val také smysl pro disciplínu všem svým podřízeným."

Autor : 🕔07.04.2004 📕7.372

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Kohy Ano spoustu příslušníků policie jen dělalo svojí práci nehledě na ideologii ale spoustu znich bohužel viděli na ideologii i své obohacení a nezdráhali se mučit nevinné popřípadě je střílet mlátit atd . v této situaci je to těžké říct kdo a nebo...

    Bratři Mašínové - fakta · 1 week ago

  • RaS Doporučuji knihu pana Karla Pacnera Atomoví špioni. Je tam velmi podrobně a fundovaně popsáno, jak se ten který stát dobral své jaderné bomby a jak se tomu světové společenství snažilo (neúspěšně) zabránit.

    Operace Opera – předehra · 1 week ago

  • CZjak radiostanice byly však nee v takovém počtu jakým si žádalprolém byl v tom, že v roce 1941 měli pouze velitelské však od Prosince při protiofenzívě měl výhradně každý v 1942 byly již z 82% kvůli i dodávkám spojenců zjisti si informace pro příště a...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • jikjik Pokud je mi známo, maršál G.I. Kulik byl náčelníkem správy DRRA dělostřelectva, ne tanků.

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 2 weeks ago

  • volado1 Sprosti vrahovia,nic ine

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • jikjik 25. ledna 1935 ... V zemi zuřil hlad organizovaný soudruhem Stalinem a jinými soudruhy. - a tím jsem skončil. Dál to nemá cenu číst. 1) Hladomor byl v roce 1933. 2) Stalin se jako jeden z mála staral ten hlad zlikvidovat. 3) Většina zemřelých na...

    Výcvik sovětských letců pro 2. světovou válku · 2 weeks ago

  • jikjik Ano, autor má naprostou pravdu. Sovětská armáda převyšovala německou početně i kvalitou výzbroje. Například tank T34 byl tak dobře pancéřován, že velitel neviděl ven a ani neměl radiostanici. podobně ta skvělá letadla, která sice dosahovala...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 3 weeks ago

  • R Dobrý den, nevím zda to již někomu dnes pomůže, ale připojím svůj názor. Igor byl veselý a hodný kluk. Osudnou se mu stala láska k jeho psímu kamarádovi, který byl vystrašený pod buňkou a Igor se pro něj vracel z již nastartovaného OT-64. Provádět...

    Úmrtia vojakov OS SR v zahraničných operáciách · 1 month ago

  • seky Článek ucházející, ale je tu jeden obrovský, vemi podstatný nesmysl. Motor V2 rozhodně nevychází z Liberty ani omylem. Nemá ani podobnou koncepci a ani podobný design dílů. Jsou to dva naprosto odlišné motory v každém směru. Ve zkratce:...

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 1 month ago

  • Patrik Novák Velice poučné čtení. Děkuji

    Českoslovenští letci v polské kampani 1939  · 1 month ago