10.03.2010 - Arabští teroristé povraždili židovskou rodinu

upozornění - fotografie z místa činu nejsou pro slabé povahy a děti
Arabští teroristé v pátek okolo deváté hodiny večerní povraždili v židovské obci Itamar 5 členů židovské rodiny.


Zavražděné našla 12letá dcera, která se vrátila z akce mládežnické organizace Bnei Akiva.
Doma našla v tratolišti krve své rodiče, dva mladší bratry a 3měsíční sestřičku. Další dvě děti, které byly v jiném pokoji, teroristé přehlédli.


Oběťmi jsou:
rabín a důstojník tankové jednotky Udi Fogel
jeho manželka Ruth
11 letý syn Yoav
4 letý syn Elad
a 3 měsíční dcerka Hadas


Fotografie povolila zveřejnit rodina obětí, které byly považděny ve spánku.


Pohřeb se koná dnes v 13:30 místního času (12:30 středoevropského času) na hřbitově Har Menuchot v Jeruzalémě. Přeživší děti – Tamar (12 let), Ro’ie (8 let) a Shai (2 roky) jsou v péči rodiny svého dědečka Chaima Fogela.


Rabi Fogel s manželkou a dětmi patří mezi ty, kdo byli vládou Ariela Sharona v roce 2005 odsunuti z pásma Gazy v rámci tzv. Stažení, kdy byly zničeny gazanské židovské obce a oblast předána do rukou arabské autonomie. Krátce poté Gazu ovládli teroristé Hamasu.


IDF po teroristech pátrá.


P.S. držíme palce


zdroj: www.israelnationalnews.com
eretz.cz

10.03.2010 - Arabští teroristé povraždili židovskou rodinu - 4 letý Elad Fogel

4 letý Elad Fogel
10.03.2010 - Arabští teroristé povraždili židovskou rodinu - 11 letý Yoav Fogel

11 letý Yoav Fogel
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#393700 Verze : 0
další fotografie
10.03.2010 - Arabští teroristé povraždili židovskou rodinu - 3 měsíční Hadas s otcem

3 měsíční Hadas s otcem
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#393701 Verze : 0
Co dodat! Snad jen, že k odpovědnosti se přihlásila frakce Brigád mučedníků od Al-Aksá "Imada Mughniyeha".

Zdroj:
www.jpost.com
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#393798 Verze : 0
IDF nabs terrorist butchers of Jewish family


The Israeli army on Sunday confirmed the recent arrest of two young Palestinian Arabs for the March 11 slaughter of the Fogel family in the northern Samaria Jewish community of Itamar.



www.israeltoday.co.il
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#398103 Verze : 0

Diskuse

Budiž jim dopřáno, aby jim IDF umožnil naplnit přitroublý název jejich teroristické organizace doslova a do písmene.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#393840 Verze : 0
Tak to je přesně to, co nemůže chápat žádný normální člověk.


No a k tomu tříměsíční mimino, za to by se měly ty zrůdy navěky škvařit v pekle!


Kdo naplní přitroublý název jejich hnutí je mně, upřímně řečeno, úplně jedno, ale aby už to konečně bylo!!!
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#393860 Verze : 0
Jediný kdo tomuto masakru věnoval asi 15 sekund vlažného zpravodajství byla ČT


Být to omylem postřelený Arab při nějakém odvetném útoku IDF tak je to mediální cirkus na 3 dny.


A zde nešlo o nějaké kolaterální škody, tohle byla CHLADNOKREVNÁ VRAŽDA
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#393959 Verze : 0
to trimesicni miminko tam "shrnuli" jako "vcetne kojence" ... o rozdilnosti reakci svedci i moje zena, ktera nejprve slysela tu informaci z televize, pak ode me z tohoto tematu, jak to vlastne bylo ....
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#393962 Verze : 0
titulek na aktualne ...


Video: Mladí Arabové chtějí žít, ne vést války otců
Jak se mění společnost na Blízkém východě? To je téma diskuse na festivalu Jeden svět
aktualne.centrum.cz


aniz bych chtel temto multikulti nesmyslnym festivalum brat jejich angazovanost v sireni demogracie po celem svete, i tam kde ji nechteji a neumeji pouzivat (nakonec kde ji UMI pouzivat, ze ano ...), ale jak tedy vysvetli, ze mladi arabove berou do ruky nuz a jdou ubodat k smrti trimesicni miminko ...
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#393982 Verze : 0
Ano výborný a nestranný začátek komentáře.


"Bydlí na Golandských výšinách, které Izrael okupuje a bla, bla bla"


Ale to, že je obsadil protože odtud Arabové vesele ostřelovali civilní objekty v Izraeli o tom ani slovo.


To zase bude hodnotný "dokument".
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#393987 Verze : 0
No vy jste to asi nedokoukali, ona ta kravka co to točila sice mele o víře, ale ti kluci nejsou muslimové, ale Drůzové, což je do značné míry rozdíl (většina muslimů Drůzy za souvěrce rozhodně nepovažuje). Proto také popíjí pivo a celkem s tím nemají problémy. Takže je to asi jako kdybych točil film o komunistech v ČR a za příklad si vzal dva nějaké kluky co jsou třeba mladí konzervativci Smile jsou to sice Češi, ale ke komančům a jejich "boji" mají daleko. Drůzové pokud vím v Izraeli žijí naprosto normálně, dokonce snad i slouží v armádě (izraelští arabové pokud vím nemohou) a ti o které se jedná prostě o občanství nestojí, protože by tím nemohli do Sýrie. Takže ta režisérka je jednoznačně podvodnice, což jistě nebrání aby nad jejím paskvilem dotyční festivalníci slinili blahem.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394005 Verze : 0
Napoprvé jsem neměl sílu ... ale máš pravdu Smile
Tak to úplně zabila.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394013 Verze : 0
Spíš ukázala v celé kráse jak se "tvoří" argumenty pro nějaké multikulti žvásty Sad
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394019 Verze : 0

Citace - ICE :

Ano výborný a nestranný začátek komentáře.


"Bydlí na Golandských výšinách, které Izrael okupuje a bla, bla bla"


Ale to, že je obsadil protože odtud Arabové vesele ostřelovali civilní objekty v Izraeli o tom ani slovo.


To zase bude hodnotný "dokument".



To ICE: To že Izrael okupuje oblasť Golanských výšin je žial bohu fakt. Keď sa to berie čisto technicky, tak ju proste okupuje. Takže nechápem toto "spravodlivé rozhorčenie". A pozor nekomentujem ten dokument ale len tvoj príspevok.
PS: Pokial viem Drúzska menšina normálne podlieha odvodovej povinnosti, arabský kresťania len ako dobrovolníci.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394068 Verze : 0
Pokud se chceme bavit o okupování nějakého území, pak se podívejme na obě strany. Usnesením OSN bylo rozděleno tehdejší mandátní území Palestina na dvě části, jednou byl stát židovský (pojmenovaný později Izrael), druhou bylo území arabské o kterém se ještě později začalo mluvit jako o Palestině a o jejích obyvatelích koncem šedesátých let jako o "Palestincích". Nu a copak že se stalo hned následující den, bratrští Arabové z Egypta obsadili kus toho arabského území, další si ukouslo Jordánsko a pokud se nepletu i další arabské státy si "narovnaly" hranice. To že do roku 1967 tato palestinská území byla v rukou těch zastánců dnešních Palestinců, nějak ochráncům palestinských teroristů nevadí a mnozí se tváří jako by to nebylo. Následoval rok 1967 a pokus okolních zemí opět zlikvidovat Izrael, po právu dostali na prdel a Izrael obsadil i území přiřčená původně Palestincům a také Golany. Při všech jednáních je nabízel zpět a pokud mne paměť neklame tak jednání s Egyptem málem ztroskotala na tom že Izrael chtěl vrátit Gazu (Egypt to odmítl). Obdobně bylo několik nabídek na vrácení Golan, ale Sýrie odmítla jednat a mezi zeměmi je dodnes nevyřešeno právě pro tohle. Nabídka pokud vím zněla na to že vrátí Golany, ale ty budou demilitarizovány (jak odporný požadavek že). Golany umožňovaly ostřelovat údolí Jordánu hluboko do Izraele a to také Syřané dělali. Vůbec se tedy nejde divit že toto území nechtějí opustit bez záruk že se podobná činnost nebude opakovat.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394094 Verze : 0
Já jen tiše doufám, že ta zbabělá prasata z Al-Aksá dostihne aspoň ta nedokonalá lidská spravedlnost v podání Mossadu.
btw docela by mě zajímalo, kolik infarktů by bylo mezi západními multikultisty, kdyby se jednou začal Izrael skutečně řídit zásadou "oko za oko"
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394095 Verze : 0
Bitaxe byl rychlejší ... a lépe bych to neshrnul Smile

Ono totiž to, co lidem bulíkují sdělovací prostředky není tak úplně pravda. V lepším případě je účelově "lehce" upravená v horším je to sprostá lež.

Čistě technicky Golany okupují ... ale já se jim vůbec nedivím, a myslím, že kterákoli ze zemí kdekoli na světě by to neudělala jinak.

Arabským vládám stačí udělat dvě pro věci
- jednat
- dát záruky
jenže sami vědí, že tím by se shodili v očích svých militantních a teroristických skupin, které je mnohdy více či méně drží u moci

Takže kdo je příčinou konfliktu, hmm?

Při troše snahy se k většině izraelských "útoků" dají dohledat palestinská ostřelování, útoky teroristů a podobná svinsva, většinou tak 1-3 dni předtím.

Jenže sdělovací prostředky o tom mlčí Sad Sad
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394098 Verze : 0
Co je příčinou konfliktu je přece dávno známo.


Příčiny jsou v celých dějinách lidstva prakticky pouze tři a u všech konfliktů jsou stejné:
1) náboženství
2) mocenské zájmy
3) peníze


Kolem těchto tří veličin se točí všechny konflikty a je úplně jedno, jestli první skupině říkáme náboženství, ideologie, nacionalismus a já nevím jak ještě, těch jmen je mnoho. V každém případě se ale většinou pod bod 1) schovává body 2) a taky ten nejdůležitější, tedy bod 3).
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394101 Verze : 0
V izraelsko-arabském konfliktu jistě nejde o prioritně náboženství, Izrael je sekulární stát, stejně jako byly v době kdy ho napadly i třeba Sýrie, Egypt nebo Irák, ani Jordánsko není státem s nějakou náboženskou silou která by tam vládla, takže bod 1) asi můžeme vynechat. Mocenské zájmy jsou asi pravděpodobnější, v dané době to byly zájmy sovětů a některých západních zemí (zajímavé je že se ty země různě měnili a třeba sověti nejdřív "fandili" Izraeli a později Egyptu a Sýrii) což ale ne vždy asi odpovídá představám těch kdo ty místní vyzbrojuje. No a bod 3) peníze z prodlužování mají asi nejvíc špičky "palestinců" (koneckonců Arafat si docela nahrabal a ostatní chtějí také), pro Izrael nebo Egypt z toho moc peněz nekouká. Obávám se že tady jde dnes (kořeny byly asi jiné) hlavně o to že nepříliš prosperující země arabského světa mají Izrael jako dobrou možnost kam odvést pozornost nespokojených davů, prostě "sice není co jíst, ale vytáhneme na Izrael", takže něco jako dělal Hitler a řada dalších "státníků", odvedení pozornosti od vnitřních problémů k problémům vnějším. To že při různých útocích vždy dostali nařezáno je věc jiná, prostě i pak bylo možno říci že špatní jsou ti druzí. Pro Izrael je to dost problematická situace, vyhrát se v podstatě nedá, jde se jen ubránit. Navíc, bohužel, je nepěkným zvykem nadsazovat to špatné co dělá Izrael a pomíjet, nebo zmenšovat to co dělá okolní arabský svět, příkladů i dosti drastických je řada a jsou doloženy. Sad
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394128 Verze : 0

Citace - ICE :

Bitaxe byl rychlejší ... a lépe bych to neshrnul Smile


Ono totiž to, co lidem bulíkují sdělovací prostředky není tak úplně pravda. V lepším případě je účelově "lehce" upravená v horším je to sprostá lež.


Čistě technicky Golany okupují ... ale já se jim vůbec nedivím, a myslím, že kterákoli ze zemí kdekoli na světě by to neudělala jinak.


Arabským vládám stačí udělat dvě pro věci
- jednat
- dát záruky
jenže sami vědí, že tím by se shodili v očích svých militantních a teroristických skupin, které je mnohdy více či méně drží u moci


Takže kdo je příčinou konfliktu, hmm?


Při troše snahy se k většině izraelských "útoků" dají dohledat palestinská ostřelování, útoky teroristů a podobná svinsva, většinou tak 1-3 dni předtím.


Jenže sdělovací prostředky o tom mlčí Sad Sad



Tak sa pokúsim postupne reagovať na niektoré príspevky.
- bitaxe 16.03.2011 05:41:06
Pokud se chceme bavit o okupování nějakého území, pak se podívejme na obě strany. Nu a copak že se stalo hned následující den, bratrští Arabové z Egypta obsadili kus toho arabského území, další si ukouslo Jordánsko a pokud se nepletu i další arabské státy si "narovnaly" hranice.


Tento argument je zdanlivo rozumný, ale nechápem prečo by sa zo samotného faktu pokryteckého konania arabských krajín voči Arabským utečencom malo vyvodzovať oprávnenie Izraela okupovať iné územie. To, že napr. Egypt a Jordánsko konali pred rokom 1967 tak ako konali je odsúdeniahodné, ale neospravedlňuje to konanie Izraela.


Následoval rok 1967 a pokus okolních zemí opět zlikvidovat Izrael, po právu dostali na prdel a Izrael obsadil i území přiřčená původně Palestincům a také Golany. Při všech jednáních je nabízel zpět a pokud mne paměť neklame tak jednání s Egyptem málem ztroskotala na tom že Izrael chtěl vrátit Gazu (Egypt to odmítl). Obdobně bylo několik nabídek na vrácení Golan, ale Sýrie odmítla jednat a mezi zeměmi je dodnes nevyřešeno právě pro tohle.


K tomuto odseku len toľko: David Nicolle & Tom Cooper: Arab MiGs Volume 1, Harpia Publishing L.L.C. 2009, ISBN 978-0-9825539-2-3, str.: 125
„Moshe Dayan, interiview to Rami Tal, 1976. This interviev was published by Jewish Chronickle a Yediot Achronot only 20 years later, in May 1997, and quoted in the New York times and Associated Press reports on 11 May 1997. Dayan clearly stated thet israel deliberatedly provoked attacks on Israel farmers working below the Golan Heightsas a pretex to for June 1967 War and the Israeli occupation of the Golan.
Dayan: „It would happen like this : We would send a tractor to plough some area of no value, inside DMZ, and knew in advance that the Syrians would start to shot. If they did not start shooting, we would tell the tractor to keep going forward, until the Syrians in the end would get nervous and start shooting. And then we would start firing artillery, and later also the air force, and this was the way it was...
...Tal expressed his astonishment by this words, and asked what was it all for, to which Dayan explained: „What do I want to say by this? We thought then, and this continued for quite long time, that we could change the lines of the armistance agreements by military actions that were less than war. This is to grab some territory and to hang on to it until the enemy despairs and gives it to us“
Dayans daughter, Yael Dayan verfied her fathers remarks to Mr. TAl, who concluded: „ We are not always the victims. There is a myth about peaceful farmers being shot at by Syrians – the truth is more ambiguous.“


- ICE 16.03.2011 08:41:06
Ono totiž to, co lidem bulíkují sdělovací prostředky není tak úplně pravda. V lepším případě je účelově "lehce" upravená v horším je to sprostá lež.
Takže kdo je příčinou konfliktu, hmm?
Při troše snahy se k většině izraelských "útoků" dají dohledat palestinská ostřelování, útoky teroristů a podobná svinsva, většinou tak 1-3 dni předtím.
Jenže sdělovací prostředky o tom mlčí



Tak takúto prízemnosť by som na valce nečakal. Sad Síce by som bol ochotný súhlasiť, že úroveň na akej médiá všeobecne informujú je neprofesionálna, ale čo ma doslova šokovalo, je argument, ktorý je doslova kópiu mnohých slovenských antisemitov napr. na sme.sk. Argumentujú presne rovnako len z opačným znamienkom, že médiá sú všetko v rukách židov, soroša atď., že informujú jednostranne v prospech Izraela.
-----
OK: zatiaľ len toľko mal som dlhý deň a som unavený.


PS: hádam by stálo za úvahu presunúť diskusiu do samostatnej časti???
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394150 Verze : 0

Citace :

Tak takúto prízemnosť by som na valce nečakal.



Hmm přízemnost ... já tomu říkám nazývat věci pravými jmény.


Ono se stačí podívat na tuto zprávu ...
Média mají hlad po krvi a katastrofických zprávách.
Dokonce tak velký, že mnohdy dělají z komára velblouda (stačí sledovat NOVA, JOJ, PRIMA i-hned, i-dnes apod.).


Tohle je masakr jako vyšitý, který naplňuje všechny atributy, po kterých touží.


Má jen jednu vadu ... nehodí se jim do vytvářeného obrazu "zlého" Izraelského státu.


Proto bylo ticho (čest výjimkám).


V podobném duchu se nesou zprávy o pirátském přepadení "humanitárního" konvoje lodí, aby z toho nakonec vylezlo, že upravili fotky a slavní "humanisté" neudělali nic jiného, než, že lod unesli a posádce vyhrožovali zbraněmi. Takže kdo byl vlastně pirát?


A takových příkladů jsou desítky ... uznávám že jsem možná použil poněkud silnější termín, ale nic to nemění na faktu, že lžou. Prokazatelně Wink
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394154 Verze : 0
Milý kolego, pokud chcete citovat pak přesně, to co Dayan řekl začíná "I know how at least 80 percent of the clashes there started. In my opinion, more than 80 percent, but let's talk about 80 percent. It went this way: " pak následuje teprve to co citujete vy. Tedy nikoli že (i podle zmíněného) šlo vždy o izraelskou provokaci, ale šlo o ní, dle toho co Dayan v té době věděl z 80% (tedy v těch 20% šlo o akci nevyprovokovanou i z pohledu toho co se Dayan dověděl. Navíc nešlo o interview, ale o rozhovor a je docela zajímavé že Tal s touto vzpomínkou vyrukoval až dlouho po generálově smrti a je to tedy jen na jeho paměti a nezapomínejte i na to že v dané době už byl Dayan politikem a i to samozřejmě mohlo (pokud to řekl) silně ovlivnit to co říkal (jestli se nepletu patřil k opozici). A není problém najít řadu lidí ve stejně vysokém postavení jako byl Dayan (tedy v dané době ministr) kteří tvrdí opak, tedy že incidenty byly vyprovokovány Sýrií (mimochodem onen rozhovor je nejen v celkem nesouvisející knize, ale i v řadě publikací věnující se jak této konkrétní válce tak třeba Dayanovi a je obecně přijímán dost s pochybami, právě proto, že Tal ho zveřejnil až dlouho po Dayanově smrti a v zásadě to ani moc neodpovídá generálovu běžnému postoji). A obávám se že pokud byste si dal práci najdete i podobně formulované názory třeba z druhé strany.
To že někdo koná špatně jistě nikoho neopravňuje aby jednal stejně, v tom s vámi souhlasím, ale to že dva jednají špatně a píše se výběrově jen o jednom, zatímco druhý je představován prakticky jako oběť je přesně ten hnus který vidíme denně v tisku, pokud vám to přijde normální mně tedy nikoli. A že nějaký novinářský šmejd blábolí o zločinech Izraele, ale zločiny arabů mu nijak nevadí a pokud se ukáže že to co původně bylo přisuzováno Izraeli udělali nakonec Arabové, pak se přes to přenese a blábolí své žvásty dál, to mne rozhodně štve, pokud vám to přijde normální, nemáme se o čem bavit.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394178 Verze : 0
to Milosh984, pokud k tématu vztahů Izrael-Arabové chcete založit samostatnou diskuzi, nic tomu nebrání, založte ji. Bohužel se od toho nedá mnoho očekávat, již to tu minimálně jednou proběhlo a celkem to k ničemu nebylo, najdou se dva tábory (nebo i jen jedinci) a ti budou hájit svou pravdu bez ohledu na realitu. A realita je, že ani jedna ze stran není bez viny. Můžeme jít do počátků státu Izrael, můžeme jít i dál do počátku přesunu Židů ze světa do Palestiny v 19. a 20. století a vždy najdete podporu pro oba pohledy. Problém je, že o tom "židovském" se prakticky v médiích nemluví, zatímco arabský je jednoznačně protěžován. Pak logicky je nájemný pisálek z nějakých novin považován za nekompetentního a zaujatého a nikoli za novináře. A stejně logicky je to co nečiní média nahrazeno tím, co činí lidé kteří se na konflikt nedívají jen z jednoho pohledu, tedy prezentací i pohledu z opačné strany. To totiž není o tom, že někdo obdivuje Izrael, ale spíše o tom že nesnáší "nadržování" jedné ze stran.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394188 Verze : 0

Citace - bitaxe :

to Milosh984, pokud k tématu vztahů Izrael-Arabové chcete založit samostatnou diskuzi, nic tomu nebrání, založte ji. Bohužel se od toho nedá mnoho očekávat, již to tu minimálně jednou proběhlo a celkem to k ničemu nebylo, najdou se dva tábory (nebo i jen jedinci) a ti budou hájit svou pravdu bez ohledu na realitu. A realita je, že ani jedna ze stran není bez viny. Můžeme jít do počátků státu Izrael, můžeme jít i dál do počátku přesunu Židů ze světa do Palestiny v 19. a 20. století a vždy najdete podporu pro oba pohledy. Problém je, že o tom "židovském" se prakticky v médiích nemluví, zatímco arabský je jednoznačně protěžován. Pak logicky je nájemný pisálek z nějakých novin považován za nekompetentního a zaujatého a nikoli za novináře. A stejně logicky je to co nečiní média nahrazeno tím, co činí lidé kteří se na konflikt nedívají jen z jednoho pohledu, tedy prezentací i pohledu z opačné strany. To totiž není o tom, že někdo obdivuje Izrael, ale spíše o tom že nesnáší "nadržování" jedné ze stran.



Asi chápem, zdroj tohto nedorozumenia v našej vzájomnej diskusií. Keďže spravodajstvo bežne dostupné na Českých a Slovenských TV kanáloch nesledujem (a ani noviny) a informácie si získavam z iných zdrojov, tak som najprv nepochopil neustále zdôrazňovanie zaujatosti TV a novín proti Izraelu.
Preto som aj bol prekvapený z toho čo napísal napr. aj kolega ICE. Nechápte ma zle, len ma prekvapilo, že médiám vyčíta presne to isté čo bežný slovenský (alebo aj český) antisemita, len z opačným znamienkom.


PS: Ale inak: "a realita je, že ani jedna ze stran není bez viny. Můžeme jít do počátků státu Izrael, můžeme jít i dál do počátku přesunu Židů ze světa do Palestiny v 19. a 20. století a vždy najdete podporu pro oba pohledy" s týmto názorom súhlasím.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394294 Verze : 0

Citace :

Keďže spravodajstvo bežne dostupné na Českých a Slovenských TV kanáloch nesledujem (a ani noviny) a informácie si získavam z iných zdrojov, tak som najprv nepochopil neustále zdôrazňovanie zaujatosti TV a novín proti izraelu.




Se ani nedivím Smile


To skutečně není o bezmezném obdivu k Izraeli, ale o různém metru, který používají naše média Sad


A to není jen případ Izraele.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394299 Verze : 0
Milosh, právě o to jde, bohužel nejen české a slovenské noviny a TV ale média obecně z nějakého poněkud nejasného (pro mne) důvodu píší silně jednostranně. Pokud člověk nesleduje i zdroje buď přímo izraelské a arabské, nebo další (třeba knihy přímých účastníků, je pohled obvykle zkreslený. To je právě důvodem "obhajoby" Izraele jak mnou tak Icem i některými dalšími. Nedělám si iluze že chyba je jen na jedné straně, to není nikdy. Obecně jsem sice spíše nakloněn více izraelskému vidění problému, ale to je spíše proto že je mi jejich pohled kulturně blíž a přiznám se že pohled mnoha Arabů na Palestince je dost podobný jako u nás na různé "nepřizpůsobené občany", je pak docela zajímavé když se bavíte třeba kolegou z Jordánska a ten si při zmínce o Palestincích odplivne, když si vzpomenete že tihle Palestinci jásali obvykle ve chvílích nejméně vhodných (třeba při napadení Kuvajtu, nebo 11.9.), na to s jakým nadšením ničili domy zanechané Židy v Gaze a podobné akce. Je jasné že jsou mnohdy využíváni jak svými předáky, tak sousedními zeměmi, ale to je nezbavuje odpovědnosti za jejich činy. A s jejich viděním světa se rozhodně ztotožnit nedokážu a ani nechci (mimochodem schválně si srovnejte kdy skončily vlny sebevražedných atentátníků, je zajímavé že v době kdy skončila podpora z Iráku a došly i peníze doma, takže o "idealismu" se asi moc mluvit nedalo). Ono je zvláštní i to že lidé narození v nějaké zemi nedostanou její občanství, pokud byste žil třeba v Sýrii a tam se narodilo vaše dítě, není problém aby dostalo tamní občanství, pokud by ale váš dědeček přišel z "palestinských" území máte smůlu. Čím to že OSN má dva úřady pro uprchlíky, jeden pro "Palestince" a druhý pro zbytek světa? Proč pro celý svět kde jsou těchto lidí desítky milionů stačí jeden úřad, ale pro několik milionů Palestinců musí být jiný? Přiznám se že toto i další podobné věci mne docela štve, logicky pak na Izrael nahlížím poněkud lépe a třeba ne zcela vyváženě. To ale neznamená že bych mu chtěl odpouštět něco co reálně udělá. Problém je že pokud se Izraelec něčeho dopustí, bude s velkou pravděpodobností vyšetřován, souzen a nejspíš i odsouzen, pokud to udělá Palestinec (viz třeba vyvraždění této rodiny) bude mnohými považován za hrdinu, i počet obdobných incidentů je výrazně větší na straně Arabů, vím myslím o dvou (nejsem si jist) podobných byť méně brutálních věcech kdy izraelský osadník zavraždil Araba, o těch kdy Arabové povraždili Izraelce (například nedávno rodinu v autě) je podstatně víc. Bohužel média vidí jen jednu stranu, navíc když jsem zjistil jak "nezaujatě" informuje třeba Reuter, zdálo se mi že sním, jeho redaktorem pro dané území byl Palestinec, což je asi jako by o čs. pohraničí v době mnichova informoval sudetský Němec.
A pokud chcete diskuzi o tomto problému je snadné ji založit, ale můj osobní pocit je že to skončí nikoli dialogem, ale dvěma monology. Já se rozhodně nezúčastním, bohužel v tom nevidím smysl.
Souhlasím s vámi že je třeba si hledat informace, a dělat si názor sám, dnes to není velký problém, bohužel pro většinu lidí je snazší se podívat na TV a převzít prefabrikovaný názor kohosi kdo o dané problematice nemá ani páru. Celý problém blízkého východu je docela starý a nemá v celku moc reálných řešení, bohužel.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394302 Verze : 0
Ice to vystihl pár slovy Smile opravdu to není o obdivu, jen o míře "vyváženosti" informací.
A opravdu nejde jen o Izrael, stačí se podívat na noviny pár dní zpět, nejdřív halasný pokřik o lumpovi Kadáfím, oslava "bojovníků za demokracii" (tu bych tedy zažít nechtěl) pak nadšení že už Kadáfímu nezbývá skoro nic krom Tripolisu, mírné ochladnutí toho nadšení, když se ukázalo že ti vzbouřenci nejsou zdaleka tak úspěšní, jak se tvrdilo (zdroj pro české noviny je jeden Libyjec v Káhiře Smile ) teď už opatrné hlášení že vojska pod vedením Kadáfího syna zřejmě obsadí i Benghází a pozítří se nejspíš dovíme že Milovaný prezident a volený zástupce lidu Libye zatočil se vzbouřenou chátrou Smile Takže takhle nějak (a opravdu moc nenadsazuji) informují i "veřejnoprávní" média. To že někdo je pro ně "hrdina" bohužel zdaleka neznamená že to tak je. Vina je obvykle na obou stranách, navíc se paradoxně ukazuje že většina těch tak slavných "hrdinů" jsou zhusta lumpové kteří jdou po penězích (zmiňoval jsem Arafata, ale stejně dokázal svou "revoluci zpeněžit prakticky každý oslavovaný vůdce od Mandely po Mugabeho). To ale nebrání je oslavovat Sad
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394305 Verze : 0
Jen pár paradoxů...
První záchranář "Červeného Magen David", který se na místo vraždy dostal, byl Arab...


A v době, kdy rodina truchlila za zesnulé a do osady přijel vyjádřit soustrast Izraelský náčelník GŠ, dorazil k bráně osady Palestinský taxík s rodičkou při komplikovaném porodu (pupeční šňůra zadrhlá kolem krku dítěte) - zdravotníci osady a IDF úspěšně zachránili rodičku i dítě.


www.ynetnews.com
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394334 Verze : 0
Podobných paradoxů se najde spousta, ony to v podstatě nejsou paradoxy, jen prostě normální život. V Izraeli žije spousta arabů a krom služby v armádě mají stejná práva a povinnosti jako třeba židé, takže arabský záchranář není nic divného, stejně tak to že auto s případem zastaví u nejbližšího místa kde mohou pomoci.
Mimochodem je zajímavé, že pokud jeden ze dvou bratrů žije jako občan izraele bude to izraelec (obvykle se národnost pak udává jako "izraelský arab") a druhý bude žít třeba v Gaze bude palestincem jak národností, tak "státní příslušností". Do šedesátých let byli oba arabové, pak si kdosi (Arafat?) vymyslel novou národnost. To mi spíš přijde jako paradox. A pokud vím tak třeba izraelští arabové mívají své zástupce i v Knesethu (bývali tam 3, nevím jak je to dnes) a pokud chtěli sloužit jako vojáci byla pro ně zvláštní složka (dobrovolná) která odpovídala něčemu jako četnictvo. Nějak mi přijde že něco takového by asi na druhé straně nebylo možné.
Ale už jsme se myslím hodně vzdálili původnímu tématu.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394353 Verze : 0
jen dodatek, Izrael je samozrejme nejvetsim zamestnavatelem "palestincu" v oblasti, pokud by striktne uzavrel sve hranice, tak by teprve byl povyk ... protoze pak by bez sveho uhlavniho nepritele, ktery je zivi, pomreli hlady.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394361 Verze : 0
On je nejen "zaměstnavatelem, tam lze namítat (z části jistě pravdivě), že bez práce palestinců by některé izraelské firmy měly problémy, navíc zaměstnavatelem není přímo stát Izrael, ale soukromé firmy. Co ale zajišťuje přímo stát Izrael je dodávka energií, tedy elektřiny, plynu a paliva, dále pak samozřejmě dodávky vody. Nejsem si jist jak je to s placením, mé informace (nemusí být přesné) jsou že palestinci za tyto komodity neplatí nebo jen částečně. Zde tedy je přímo podpora státu a to zcela jednoznačná. Pro příklad na palestinském území (v Gaze) byla v šedesátých letech postavena elektrárna (tehdy území okupoval Egypt a elektrárnu tedy stavěly ČS firmy) v devadesátých letech byla snaha elektrárnu uvést do provozu a pomoci tedy "ubohým" palestincům, ukázalo se že elektrárna která byla funkční ještě za izraelské okupace je zničena a v podstatě nejde opravit, musela by se stavět nová. takže postoj palestinské samosprávy je celkem zřejmý, s nataženou rukou čekat na podporu a nic nedělat (proč taky, když nemusí) zničené skleníky v opuštěných židovských osadách asi hovoří dosti výmluvně.
URL : https://www.valka.cz/10-03-2010-Arabsti-teroriste-povrazdili-zidovskou-rodinu-t112640#394369 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více