08.01.2010 - Gagarin před smrtelnou nehodou omdlel, tvrdí inženýr

Dle tvrzení ruského leteckého inženýra Igora Kuzněcova snažícího se v rusku o znovuotevření vyšetřování případu došlo před katastrofou letounu MiG-15UTI pilotovaného J.A.Gagarinem a V.S.Serjoginem k omdlení pilota v důsledku prudkého klesání stroje..



více zde:
www.novinky.cz
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340615 Verze : 0

Diskuse

Dámy a pánové, dovolím si jen drobné doplnění vzhledem k opět velmi inteligentní a vydařené diskusi na Novinkách.cz kde se na plný céres probírají typicky ruské kvality letounu Smile


Letoun v němž se Gagarin a Serjogin zabil byl vyroben 19.03.1956 v Aeru Vodochody, tedy v Československu a jeho ověřená databázová karta je k dispozici ZDE (zatím bohužel v podobě "staré" tabulky, píšu ze školního PC, které mi převod na novou tabulku pomocí šablony neumožní-večer bude z domova napraveno).Nejde tedy o letoun "typicky rusky nekvalitně vyroben" ani o letoun "typicky rusky výrobně zflikován".Jde o jeden ze stovek MiGů-15UTI vyrobených v licenici ve Vodochodech, které s velkým úspěchem sloužily v letectvech řady států včetně Československa.Prosím tedy o objektivní pohled na podobné diskusní názory.
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340617 Verze : 0
Chcel som do tej diskusie niečo napísať, ale novinky.cz majú nejaký de***** systém - aj napriek tomu že mi prihlásenie ide (aj hore na stránke mi zobrazuje účet pod ktorým som prihlásený), pri pokuse o vloženie príspevku mi píše: Nejste ještě registrován(a) a nemůžete proto zadat autentizační kód.
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340647 Verze : 0
Jo, na tohle musíš mít nějaké potvrzení snad dokonce přes poštu.
Zeptám se bráchy ten si to snad vyřizoval.
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340649 Verze : 0
Tak tak.Když tohle zaváděli tak kdo se chtěl registrovat, tomu přišly aktivační hesla poštou.Prý aby se předešlo tomu aby diskuse na novinkách zůstala žumpou (nepodařilo se)...
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340651 Verze : 0
Svého času o té nešťasné události vyšel poměrně obsáhlý článek v L+K. Trošku nechápu co mínil autor zprávy na Novinkách tvrzením "klesal příliš rychle", to vám může nanejvýš pěkně zalehnout v uších. Ztrátu vědomí bych přičítal spíše vysokému násobku při vybírání.
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340653 Verze : 0
No ono celé to vysvětlení je trochu přitažné za vlasy protože pokud se vrátíme k vlastní příčině onoho ostrého klesání tak i kdyby nakrásně v této výšce k dehermetizaci kabiny došlo, pilot by měl být schopen normálně pracovat (v rámci československého letectva je na podobnou událost několik precedentů kdy došlo k pootevření nebo rovnou ke ztrátě překrytu kabiny aniž by pilot měl na sobě (stejně jako Gagarin) výškový kompenzační oblek nebo tlakový skafandr-ano, byli při tom mrtví ale ne kvůli dekompresi ale kvůli prochlazení protože pilot bez překrytu byl na dost krutém mrazu a silném větru-v případě otevření pouhého ventilu by toto nemohlo nastat-překryt zůstal celistvý) a nebyl byl nucen provádět takovýto střemhlavý pád jako Gagarin.


Navíc že by omdlel ve střemhlavém letu...samozřejmě možné to je ale kosmonauti pro Vostoky byly vybíráni především pro svou obrovskou odolnost a schopnost zvládat až přemrštěná přetížení.Je samozřějmě otázkou v jakém stavu tehdy Gagarin byl ale i tak by měl se svými fyzickými dispozicemi dost velký náskok před Serjoginem, který by logicky musel jít do blackoutu mnohem dříve...
URL : https://www.valka.cz/08-01-2010-Gagarin-pred-smrtelnou-nehodou-omdlel-tvrdi-inzenyr-t91093#340695 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více