Vojenské letectvo Polska bylo informováno o problémech stroje Boeing 767-35DER SP-LPC společnosti LOT letícího z Newarku na letiště Varšava-Okecie. Tomuto stroji se nedařilo vysunout podvozek.
O problémech stroje se letectvo dozvědělo zhruba v 13:40. Během deseti minut následoval vzlet strojů F-16 32. základny taktického letectva v Lasku (do 30.6.2010 stroje 10. letky taktického letectva). Tyto stroje po pár minutách navázaly kontakt s letadlem. Piloti F-16 při vizuálním kontaktu potvrdili posádce dopravního stroje, že podvozek není vysunut.
Následně doprovodili stroj na letiště, kde po vylétání paliva provedli piloti Boeingu perfektní přistání na břiše.
Na ploše letiště bylo připraveno 10 požárních vozidel. Naštěstí se při přistání objevily pouze jiskry a kouř, jak se třely gondoly motorů a trup stroje o ranvej, ale k požáru stroje nedošlo.
Zdroj:
www.polskatimes.pl
aviation-safety.net
www.novinky.cz
O problémech stroje se letectvo dozvědělo zhruba v 13:40. Během deseti minut následoval vzlet strojů F-16 32. základny taktického letectva v Lasku (do 30.6.2010 stroje 10. letky taktického letectva). Tyto stroje po pár minutách navázaly kontakt s letadlem. Piloti F-16 při vizuálním kontaktu potvrdili posádce dopravního stroje, že podvozek není vysunut.
Následně doprovodili stroj na letiště, kde po vylétání paliva provedli piloti Boeingu perfektní přistání na břiše.
Na ploše letiště bylo připraveno 10 požárních vozidel. Naštěstí se při přistání objevily pouze jiskry a kouř, jak se třely gondoly motorů a trup stroje o ranvej, ale k požáru stroje nedošlo.
Zdroj:
www.polskatimes.pl
aviation-safety.net
www.novinky.cz