Fokker E.III

     
Název:
Name:
Fokker E.III Fokker E.III
Originální název:
Original Name:
Fokker E.III
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.191R Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
300
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1915
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
399 kg 880 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
610 kg 1345 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,520 m 31ft 2,8in
Délka:
Length:
7,200 m 23ft 7,45in
Výška:
Height:
2,400 m 7ft 10,48in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,4 m2 165.76 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.I o výkonu 74 kW/100 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Oberursel U.I, power 99 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
100 l 22 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v 0 m 87 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120 km/h v ? m 74.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15 min do 2000 m 15 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3600 m 11811 ft
Dolet:
Range:
220 km 136.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1-2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08 1-2x fixed 7,92 mm LMG 08 machine gun
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Vytrvalost. 1,5 h Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
Grosz, P. M. Fokker E.III, Windsock Datafile No.15. Albatros Productions, Berkhamsted 1989. ISBN 0-948414-19-7.
Bruce, J. M. The Fokker Monoplanes, Profile No.38. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Leaman, Paul. Fokker Aircraft of World War One. The Crowood Press, 2001. ISBN 1-86126-353-8.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#404087 Verze : 0
.
Fokker E.III - Fokker E.III (LF 196), se kterým létal Gotthard Sachsenberg u jednotky Marine Feld Flieger Abteilung Nr.I, základna Mariakerke.

Fokker E.III (LF 196), se kterým létal Gotthard Sachsenberg u jednotky Marine Feld Flieger Abteilung Nr.I, základna Mariakerke.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#393023 Verze : 0
.
Fokker E.III - Tento Fokker byl továrnou vyexpedován 1. 4. 1916, avšak ji za týden, 8. 4., ztratil jeho pilot orientaci a přistál za britskými liniemi. Pro Brity šlo o událost mimořádného významu, neboť do té doby se o Fokkerech vyprávěly pouze legendy. Stroj byl podroben komplexním testům a simulovaným soubojům (Na B.E. 2 proti němu například letěl také Cecil Lewis, pozdější eso. O významu celé události svědčí i to, že jí věnoval kapitolu ve svých pamětech.). Výsledky prokázaly, že nejde o zdaleka tak dobrý letoun, jak si dosud britští piloti mysleli, výsledný oběžník byl ihned odeslán ke všem perutím a způsobil prudký nárůst morálky v řadách letců RFC. Stroj  je dodnes vystaven v London Science Museum. Jde o jediný dochovaný exemplář. Letoun byl kompletně v barvách materiálu, během testů později obdržel britské výsostné označení.

Tento Fokker byl továrnou vyexpedován 1. 4. 1916, avšak ji za týden, 8. 4., ztratil jeho pilot orientaci a přistál za britskými liniemi. Pro Brity šlo o událost mimořádného významu, neboť do té doby se o Fokkerech vyprávěly pouze legendy. Stroj byl podroben komplexním testům a simulovaným soubojům (Na B.E. 2 proti němu například letěl také Cecil Lewis, pozdější eso. O významu celé události svědčí i to, že jí věnoval kapitolu ve svých pamětech.). Výsledky prokázaly, že nejde o zdaleka tak dobrý letoun, jak si dosud britští piloti mysleli, výsledný oběžník byl ihned odeslán ke všem perutím a způsobil prudký nárůst morálky v řadách letců RFC. Stroj je dodnes vystaven v London Science Museum. Jde o jediný dochovaný exemplář. Letoun byl kompletně v barvách materiálu, během testů později obdržel britské výsostné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#398829 Verze : 0
.
Fokker E.III - Tento Fokker sloužil jak na italské, tak na východní frontě u jednotek Flik 8 a Flik 18 (či 19, prameny se různí). U Flik 8 s ním měl údajně létat Lt. Stanger (možná Julius Stanger, 1 sestřel). Stroj je vyzbrojen rakouským kulometem Schwarzlose M 7/12. Všechny plátěné plochy patrně natřeny středně šedou kamufláží.

Tento Fokker sloužil jak na italské, tak na východní frontě u jednotek Flik 8 a Flik 18 (či 19, prameny se různí). U Flik 8 s ním měl údajně létat Lt. Stanger (možná Julius Stanger, 1 sestřel). Stroj je vyzbrojen rakouským kulometem Schwarzlose M 7/12. Všechny plátěné plochy patrně natřeny středně šedou kamufláží.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#398835 Verze : 0
.
Fokker E.III - Rakousko-uherské námořnictvo disponovalo celkem šesti Fokkery E.III (čísel A4-A9). S tímto A6 byl vyfotografován G. Banfield, když přilétl na návštěvu k Flik 42. Stroj je kamuflován světle šedozelenou barvou (Methuen 30 C8).

Rakousko-uherské námořnictvo disponovalo celkem šesti Fokkery E.III (čísel A4-A9). S tímto A6 byl vyfotografován G. Banfield, když přilétl na návštěvu k Flik 42. Stroj je kamuflován světle šedozelenou barvou (Methuen 30 C8).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#398844 Verze : 0
www.avionslegendaires.net
Fokker E.III -


Fokker E.III -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#347834 Verze : 0
Replika Eindeckera (zmenšená, aby se vešla do kategorie ultra-light)
Létá v rámci létajícího cirkusu
V programu je letiště bylo napadeno spojeneckými letci (včetně výbuchů bomb) a pilot se chystá vzlétnou, aby mohl "ztrestat" drzé "frantíky" a "tomíky"
Fokker E.III -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#28152 Verze : 0
Ještě jeden:
Fokker E.III -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#41502 Verze : 0
Tohle už je replika 1:1 postavená s využitím originálních dílů pro muzeum v Berlíně
Fokker E.III -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#44365 Verze : 0
Ještě z druhé strany
Fokker E.III -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#44367 Verze : 0
detail kulometu
Fokker E.III -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#44368 Verze : 0
Detail motoru a uchycení vrtule
Fokker E.III -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#44374 Verze : 0
Foker E.III - múzeum Berlín, Gatow.


(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#201415 Verze : 0
commons.wikimedia.org
cs.m.wikipedia.org



Fokker E.III nacházející se v London Science Museum
Fokker E.III -


Fokker E.III -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#640192 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více