Mikojan-Gurevič MiG-25PD [kód NATO: Foxbat-E]

Mikoyan-Gurevich MiG-25PD
Микоян-Гуревич МиГ-25ПД
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-25PD Mikoyan-Gurevich MiG-25PD
Originální název:
Original Name:
Микоян и Гуревич МиГ-25ПД
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1978-DD.MM.1984 Gorkovský letecký závod Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1978-DD.MM.1984
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
104 MiG-25PD
~ 370 MiG-25PDS (konverze MiG-25P)
První vzlet:
Maiden Flight:
09.09.1964 (Je-155P-1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
34620 kg 76324 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
36720 kg 80954 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,06 m 46ft 1,53in
Délka:
Length:
21,37 m 70ft 1,34in
Výška:
Height:
6,50 m 21ft 3,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
61,90 m2 666.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
R-15BD-300 (Р-15БД-300)
- maximální tah bez přídavného spalování: 86,3 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 109,8 kN
R-15BD-300 (Р-15БД-300)
- maximum thrust, dry: 19401 lbf
- maximum thrust, afterburning: 24684 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
16580 l
1x 5280 l přídavná nádrž
3647 Imp gal / 4380 US gal
1x 1164 Imp gal / 1495 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
3000 km/h v 13000 m 1864 mph in 42651 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,9 min do 20000 m 8,9 min to 65617 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
20700 m 67913 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
17301) km 1075 1) mi
Výzbroj:
Armament:
maximální hmotnost výzbroje 1800 kg na 4 závěsnících


výzbroj:
4x R-40DR


2x R-40DR
2x R-40DT


2x R-40R
4x R-60 / R-60M
maximum armament weight of 3968 lb on 4 hardpoints


armament:
4x R-40DR


2x R-40DR
2x R-40DT


2x R-40R
4x R-60 / R-60M
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Foxbat-E


1) maximální přeletová vzdálenost (podzvuková rychlost, 1250 km při M=2,35)
NATO reporting name: Foxbat-E


1) ferry range (subsonic speed, 777 mi at M=2,35)
Zdroje:
Sources:
Gordon, Y., Komissarov, D.: Mikoyan MiG-25 Foxbat: Guardian of Soviet Borders, Ian Allan, 2007
Гордон, Е. Стальная птица, Авиация и Время 2004/05.
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig25.html
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-25PD-kod-NATO-Foxbat-E-t768#370326 Verze : 0
MiG-25PD (МиГ-25ПД - перехватчик, доработанный) je jednou z variánt typu MiG-25P. MiG-25PDS (МиГ-25ПДС - перехватчик, доработанный в строю )sa označovali pôvodné lietadlá MiG-25P modernizované na verziu PD (na rozdiel od novovyrobených strojov). Výrobné označenie MiG-25PDS bolo изд.84ДС.


Modernizácia MiG-25P na verziu MiG-25PD zahŕňala okrem iných častí aj inštaláciu infračerveného zameriavača, výmenu rádiolokátora RP-25 "Smršť" (РП-25 "Смерч") za S-25 "Safír-25" (С-25 "Сапфир-25") a u niektorých lietadiel aj výmenu motorov R15B-300 (Р15Б-300) za motory R15BD-300 (Р15БД-300). Modernizované lietadlá získali možnosť používať PLRS R-40DR a R-40DT a tiež R-60 a R-60M. Prvé dve lietadlá boli modernizované v opravárenských závodoch vzdušných síl (VVS) v roku 1978, testy boli vykonané v marci až júni 1979. Komponenty modernizácie sa vyrábali v Gorkom a následne sa odosielali k jednotlivým opravárenským závodom. Modernizacia všetkých vyrobených MiG-25P na variant MiG-25PDS bola ukončená v roku 1983.


Lietadlá MiG-25PDS sa vzhľadovo nelíšili od lietadiel MiG-25PD, jediná výnimka bola nemožnosť použitia podtrupovej prídavnej nádrže s objemom 5300 l.


Možné kombinácie výzbroje:
2 х R-40DR (Р-40ДР) a 2 х R-40DT (Р-40ДТ)
4 х R-40DR (Р-40ДР)
2 х R-40DR (Р-40ДР) a 4 х R-60 (Р-60) / R-60M (Р-60М)



Zdroj: www.airwar.ru,
www.valka.cz
http://airbase.uka.ru/mig-25p.html
www.testpilot.ru
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-25PD-kod-NATO-Foxbat-E-t768#235971 Verze : 1
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19990.htm

Mikojan-Gurevič MiG-25PD [kód NATO: Foxbat-E] - Ukrajinský MiG-25PD.

Ukrajinský MiG-25PD.
Mikojan-Gurevič MiG-25PD [kód NATO: Foxbat-E] - Ukrajinský MiG-25PD

Ukrajinský MiG-25PD
Mikojan-Gurevič MiG-25PD [kód NATO: Foxbat-E] -


Mikojan-Gurevič MiG-25PD [kód NATO: Foxbat-E] - MiG-25PD Libye.

MiG-25PD Libye.
Mikojan-Gurevič MiG-25PD [kód NATO: Foxbat-E] - Alžírský MiG-25PD doprovází Airbus A310 francouzského letectva.

Alžírský MiG-25PD doprovází Airbus A310 francouzského letectva.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-25PD-kod-NATO-Foxbat-E-t768#567300 Verze : 0
Koniec jednoho MiG-25PDS v Iraku ako ho zdokumentovali príslušníci austrálskych SAS na leteckej základňa Qadissiyah (tiež označovaná aj West as "al-Assad"), tento MiG-25PDS s číslom 25201 bol jeden z prvých (ak nie úplne prvý), ktorý bol dodaný do Iraku z bývalého ZSSR.
Mikojan-Gurevič MiG-25PD [kód NATO: Foxbat-E] - Zničený MiG-25PDS v Iraku (www.defence.gov.au)

Zničený MiG-25PDS v Iraku (www.defence.gov.au)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-25PD-kod-NATO-Foxbat-E-t768#235861 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více