McDonnell Douglas F-4F Phantom II

     
Název:
Name:
McDonnell Douglas F-4F Phantom II McDonnell Douglas F-4F Phantom II
Originální název:
Original Name:
McDonnell Douglas F-4F Phantom II
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1973-DD.04.1976 McDonnell Douglas Corp., St. Louis, Missouri
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1973-DD.04.1976
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
175
První vzlet:
Maiden Flight:
18.05.1973
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13757 kg 30329 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg 58000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
28030 kg 61796 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.71 m 38ft 5in
Délka:
Length:
19.2 m 63ft
Výška:
Height:
5.01 m 16ft 5,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
49.24 m2 530 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
569,2 kg/m2 116.58 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
MTU J79-MTU-17A MTU J79-MTU-17A
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2308 1) km/h v 11000 m 14341) mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,5 min do 9144 m 1,5 min to 30000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16580 m 54400 ft
Dolet:
Range:
2290.1 km 1423 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanón M61A1 Vulcan ráže 20 mm se 639 náboji


Podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 7 257 kg:
například:
- 4x PLŘS AIM-9 Sidewinder
- 4x PLŘS AIM-120 AMRAAM (pouze modernizované stroje)
- Mk.82 Snakeye
- Matra 25ED
- BAP-100/80
- BL.755
- AGM-65B Maverick
- AN/ALQ-101
- AN/ALQ-119
- AN/ALE-38
1x 20-mm M61A1 Vulcan cannon with 639 rounds


16000 lb of ordnance:
4x AIM-9 Sidewinder
4x AIM-120 AMRAAM (modernised machines only)
- Mk.82 Snakeye
- Matra 25ED
- BAP-100/80
- BL.755
- AGM-65B Maverick
- AN/ALQ-101
- AN/ALQ-119
- AN/ALE-38
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) Mach 2,17

Typ F-4F nahradil v Luftwaffe Lockheed F-104G Starfighter.
V ramci programu "Peace Rhine" (1980) boli zmodernizovane, aby mohli nosit AGM-65 Maverick. V rokoch 1990 - 1992 boli stroje doplnene o novy pilotny priestor, polarny navigacny system, radiolokator APG-65, novy systém identifikace vlastní-cizí a rakety AIM-120A AMRAAM. V roku 2012 by mali byt nahradene strojmi Eurofighter Typhoon.
1) Mach 2.17
Zdroje:
Sources:
-

McDonnell Douglas F-4F Phantom II - McDonnell Douglas F-4F Phantom II

McDonnell Douglas F-4F Phantom II
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#57553 Verze : 0
V první polovině osmdesátých let bylo rozhodnuto o modernizaci německých Phantomů, díky čemuž tyto letouny mohly v řadách Luftwaffe sloužit až do příchodu Eurofighterů. V roce 1983 byl Spolkovým ministerstvem obrany schválen seznam modernizačních prvků. Tato modifikace je též známa pod označením ICE (Improved Combat Efficiency).

Vlastní modernizace mající za cíl též prodloužit životnost draku, probíhala ve dvou fázích. První byla značena LA (probíhala od roku 1990) a měla zlepšit parametry Phantomu jako stíhacího bombardéru. V praxi to znamenalo zástavbu nového laserového inerciálního navigačního systému (LINS) od společnosti Honeywell, dále digitálního počítače CPU-143/A a nové kontrolní a zobrazovací jednotky pro obsluhu systému LINS.

Ve fázi LA byly modernizovány všechny německé F-4F. Do druhé fáze označené jako LV (probíhala od roku 1991) mající za cíl zdokonalit parametry v oblasti leteckého boje se zapojilo 110 letounů. Zásadní změnu v etapě LV představovala zástavba radiolokátoru AN/APG-65 a integrace střel AIM-120 AMRAAM. Spolu s novým radarem byl montován i nový radom světle šedé barvy. Díky tomu tak lze na první pohled rozeznat letouny modernizované ve fázi LA a LV, protože Phantomy, které prošly jen modifikací LA mají radomy černé, jež za sebou skrývají anténu radaru AN/APQ-120. To je případ i níže zobrazeného stroje 37+36, který svou aktivní kariéru zakončil v řadách eskadry JG 72 "Westfalen".
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#175707 Verze : 1
SIAD 2004
McDonnell Douglas F-4F Phantom II - McDonnell Douglas F-4F Phantom II

McDonnell Douglas F-4F Phantom II
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#57547 Verze : 0
SIAD 2004
McDonnell Douglas F-4F Phantom II - McDonnell Douglas F-4F Phantom II

McDonnell Douglas F-4F Phantom II
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#57548 Verze : 0
Pridám ešte zopár fotiek rôznych detailov toho istého stroja.


















(©Norbert Mogyorósi)
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#204570 Verze : 0
F-4F na stojánce Brněnského letiště - CIAF 2008
Foceno vlastní rukou

Na snímku je zachycen letoun 38+57 z výzbroje stíhací eskadry JG 71 Richthofen operující ze základny Wittmund. JG 71 je poslední operační jednotkou (kromě zkušebního střediska WTD-61) německého letectva užívající americké F-4F.
McDonnell Douglas F-4F Phantom II -


McDonnell Douglas F-4F Phantom II -


McDonnell Douglas F-4F Phantom II -


McDonnell Douglas F-4F Phantom II -


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#279636 Verze : 2
Další z posledních mohykánů německého letectva, McDonnell Douglas F-4F-59-MC Phantom II, opět ze sestavy JG 71 Richthofen. Pod křídlem má letoun podvěšeny 2 přepravní kontejnery (Transportbehaelter / King Travel Pod) s maximální nosností 249 kg. Fotografie byla pořízena v létě 2008. (fotografie ©herr66)








URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#286260 Verze : 0
McDonnell Douglas F-4F Phantom II (38+33) také z JG 71 Richthofen německého letectva na Open Day 2009, Čáslav 23.5.2009
McDonnell Douglas F-4F Phantom II - vlastní foto

vlastní foto
McDonnell Douglas F-4F Phantom II - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#314137 Verze : 0
McDonnell Douglas F-4F KWS Phantom II (38+28) z JG 71 Richthofen s výročním zbarvením.
Nese zbarvení k 45. výročí zavedení typu do výzbroje Luftwaffe. Zbarvení odkazuje k jednotce Luftwaffeninstandhaltungsgruppe 21 na letišti Jever v městské části Upjever v Shortens, která prováděla údržbu strojů po dobu jejich služby.


Nese nápisy:
Na směrovce
FELDWERFT 1967 - 1982
LW WERFT 62 1982 - 2002
LWINSTHGRP 21 2002-20??
Na trupu
45 JAHRE IN SHORTENS
45 JAHRE LUFTFAHRZEUGINSTANDHALTUNG
45 JAHRE FLUGSICHERHEIT
a
361 DI
31 HPO
23 PE



Zkratky znamenají:
361 DI - Depotinstandsetzung
31 HPO - Hourly Postflight Inspection
23 PE - Periodic Inspection


1.5.2012 přílet na AP 2012.
McDonnell Douglas F-4F Phantom II -


McDonnell Douglas F-4F Phantom II -


McDonnell Douglas F-4F Phantom II -


McDonnell Douglas F-4F Phantom II -


McDonnell Douglas F-4F Phantom II -


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#432478 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více