Projekt nástupcu obojživelného ťahača Landwasserschlepper LWS vznikol v roku 1941. Jednalo sa opäť o obojživelný ťahač, no mal byť plne pancierovaný a základ mal tvoriť podvozok stredného tanku. Na projekte sa zúčastnili viaceré kooperujúce podniky: Klockner-Humboldt-Deutz-Magirus, Bodan-Werft, Maybach, Zahnradfabrik Krupp-Grusson a Kässbohrer.
Vznikli dva stroje. Základ strojov tvoril podvozok Pz.Kpfw.IV (Ausf.F ???). Prvý prototyp bol dokončený 15.5.1942, druhý o niečo neskôr.
Spôsob nasadenia mal spočívať buď v klasickej podobe ako ťahač ľahších nákladov za vozidlom, alebo mali dva stroje pri prekonávaní vodnej prekážky vliecť medzi sebou pontón, na ktorom sa mal prevážať náklad. Komplet mal hmotnosť 39 ton a rozmery 9,75 x 9,45 m.
Výsledky skúšok boli priaznivé, no k sériovej výrobe nedošlo a projekt bol zrušený. Dôvodom bolo to, že po roku 1942 už nemala takáto konštrukcia opodstatnenie a využitie. Kombinácia dvojice ťahačov a pontónu sa nazýval Panzerfähre.
hmotnosť 17 ton
dĺžka 8,25m
šírka 2,80m
výška 1,50
motor Maybach HL120 TRM(300k)
palivo 470l v 3 nádržiach
max.rýchlosť 45km/hod
spotreba cesta-200 l/100km terén-350 l/100km
pancierovanie 14,5mm
prekážky stúpanie 30° stena 60cm zákop 2,5m
výzbroj žiadna,príp.osobné zbrane posádky
posádka 3 muži
Vznikli dva stroje. Základ strojov tvoril podvozok Pz.Kpfw.IV (Ausf.F ???). Prvý prototyp bol dokončený 15.5.1942, druhý o niečo neskôr.
Spôsob nasadenia mal spočívať buď v klasickej podobe ako ťahač ľahších nákladov za vozidlom, alebo mali dva stroje pri prekonávaní vodnej prekážky vliecť medzi sebou pontón, na ktorom sa mal prevážať náklad. Komplet mal hmotnosť 39 ton a rozmery 9,75 x 9,45 m.
Výsledky skúšok boli priaznivé, no k sériovej výrobe nedošlo a projekt bol zrušený. Dôvodom bolo to, že po roku 1942 už nemala takáto konštrukcia opodstatnenie a využitie. Kombinácia dvojice ťahačov a pontónu sa nazýval Panzerfähre.
hmotnosť 17 ton
dĺžka 8,25m
šírka 2,80m
výška 1,50
motor Maybach HL120 TRM(300k)
palivo 470l v 3 nádržiach
max.rýchlosť 45km/hod
spotreba cesta-200 l/100km terén-350 l/100km
pancierovanie 14,5mm
prekážky stúpanie 30° stena 60cm zákop 2,5m
výzbroj žiadna,príp.osobné zbrane posádky
posádka 3 muži
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |