Republic F-105G Thunderchief

     
Název:
Name:
Republic F-105G Thunderchief Republic F-105G Thunderchief
Originální název:
Original Name:
Republic F-105G Thunderchief
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1970-DD.MM.1972 Republic Aviation Division, Fairchild Hiller Corp., Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1970-DD.MM.1972
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
54 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
14188 kg 31279 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
24091 kg 53111 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
24757 kg 54580 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.59 m 34ft 9in
Délka:
Length:
20.42 m 67ft
Výška:
Height:
6.12 m 20ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
35.77 m2 385 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
673.78 kg/m2 138 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney J75-P-19W o tahu 76,50 kN / 117,88 kN s přídavným spalováním Pratt & Whitney J75-P-19W, thrust 17200 lb.s.t. / 26500 lb.s.t. with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3978 l
1420 l pomocná nádrž
1x 1703 l přídavná nádrž
1x 2460 l přídavná nádrž
1051 US gal
375 gal auxiliary tank
1x 450 gal drop tank
1x 650 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1339 km/h v 10973 m 832 mph in 36000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
951.9 km/h v ? m 591.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
116.8 m/s 23000 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7498 m 24600 ft
Dolet:
Range:
724.2 km 450 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2354.5 km 1463 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon M61A1 Vulcan se zásobou 1028 kusů munice


do pumovnice, na čtyři podkřídlové a jeden podtrupový závěsník bylo možné umístit 7 484 kg výzbroje:
- protiradiolokační střely AGM-45 Shrike a AGM-78 Standard
- kontejnery pro radioelektronický boj ALQ-71 nebo ALQ-78
...
1x M61A1 Vulcan cannon, 1028 rounds


16500 lb of ordnance on one internal and five external stores staitons:
AGM-45 Shrike and AGM-78 Standard ARM
ALQ-71 or ALQ-78 ECM pods
...
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kinzey, Bert. F-105 Thunderchief in Detail and Scale. Aero Publishers, Fallbrook 1982. ISBN 0-8168-5020-8.
Neubeck, Ken. F-105 Thunderchief in Action, No.185. Squadron/Signal Productions, Carrollton 2002. ISBN 89747-447-3.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/f105_9.html
URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#469807 Verze : 0
Republic F-105G Thunderchief

Práce na F-105G byly společnostmi Fairchild Republic a Westinghouse zahájeny na podzim 1967. Letoun vychází z verze pro potlačení nepřátelské protivzdušné obrany EF-105F. Cílem bylo upravit konstrukci stroje tak, aby co nejvíce prostředků pro vedení radioelektronického boje bylo umístěno v draku stroje. EF-105F musely rušící kontejnery nosit podvěšené pod křídly, kde by mohla místo nich být umístěna další výzbroj. Výsledkem konstrukčních prací tak bylo "rozpůlení" rušícího kontejneru AN/ALQ-101. Jeho části byly zabudovány do pouzder umístěných na bocích trupu letounu. Takto upravený systém dostal označení QRC-380, které bylo později změněno na AN/ALQ-105. K dalším úpravám patřila montáž modernějších radiolokačních výstražných přijímačů AN/APR-35, AN/APR-36, AN/APR-37 a AN/ALR-31. K tomu přibyl systém pro vyhledávání cílů AN/APS-107. Zadní kokpit operátora elektronických systémů (EWO) byl upraven, tak aby snížil pracovní zátěž letce. Vzhledem k tomu, že EWO nyní musel díky novým systémům zpracovávat více informací, k žádnému snížení jeho pracovní zátěže nedošlo (spíše naopak). 14 letounů F-105G bylo upraveno tak, aby mohlo používat protiradiolokační střely AGM-78A Standard. Mezi listopadem 1968 a červnem 1969 bylo dalších 16 letadel modifikováno pro použití novější verze AGM-78B.

Konverze strojů F-105F na standard G byla zahájena na počátku roku 1970. První F-105G se na vietnamském bojišti objevily v dubnu 1970. V "přestávce" mezi operacemi Rolling Thunder a Linebacker byly přiděleny letkám ze sestavy 355. TFW (TFW = taktické stíhací křídlo). Každá z letek měla jeden roj vybavený verzí F-105G. V roce 1970 proběhla další reorganizace, při které byla část F-105G přidělena jediné letce. Tou se nakonec, po několika dalších organizačních změnách, stala 17. WWS (Wild Weasel Squadron) podřízená 388. TFW. V roce 1972 se pak zúčasnila intenzivní bojové činnosti nad Severním Vietnamem.

Po skočení Vietnamské války byly všechny F-105G přiděleny dvěma letkám 35. taktického stíhacího křídla (561. TFS a 562. TFS, TFS = taktická síhací letka), u nichž sloužily až do příchodu letounů F-4G Phantom II v roce 1980. Zbylé "Thudy" se přesunuly k 128. TFS ze sestavy 116. taktického stíhacího křídla podřízené Letecké národní gardě státu Georgia. Zde sloužily až do svého definitivního vyřazení v roce 1983.
URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#42832 Verze : 0
Republic F-105G Thunderchief 63-8266
Republic F-105G Thunderchief -


URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#42833 Verze : 0
F-105G v konfiguraci s AGM-45 Shrike.
Republic F-105G Thunderchief -


Republic F-105G Thunderchief -


URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#42834 Verze : 0
foto F-105G na letecké základně Spangdahlem AB 1976 od 562 TFS (původně letoun patřil 561 TFS)
Republic F-105G Thunderchief -


URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#109486 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více