Messerschmitt Bf 109 K-4

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 K-4 Messerschmitt Bf 109 K-4
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 K-4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.RR.1944-DD.RR.1945 Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.RR.1944-DD.RR.1945 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1944-DD.04.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~1200 [534 (do 30.11.1944 / until 30.11.1944)]


Messerschmitt: ? (W.Nr.: 330000-331000, 331300-331500, 332000-333000, 333800-334000, 334000-334300, 335000-335300)
Erla-Maschinenwerk: ? (W.Nr.: 570000-571000)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1970 kg 4343 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3500 kg 7716 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,924 m 32 ft 6 ¾ in
Délka:
Length:
8,940 m 29 ft 4in
Výška:
Height:
2,600 m 8 ft 6 ⅜ in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,1 m2 173.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
215.391 kg/m2 44.12 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 DC
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 1008 kW (1370 PS) (1471 kW / 2000 PS s MW 50)
Daimler-Benz DB 605 DC
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1351 hp (1973 hp with MW 50)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 106 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
6801) km/h v 9000 m 4231) mph in 29528 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
495 km/h v 5000 m 308 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
24,5 m/s 4822.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3 min do 5000 m 3 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12500 m 41010 ft
Dolet:
Range:
560 km 348 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
8502) km 5282) mi
Výzbroj:
Armament:
2x 13mm kulomet MG 131 v přídi, každý 300 nábojů
1x 30mm kanón MK 108 střílející nábojem vrtule, 65 nábojů
One fixed forward-firing 1.18in MK 108 cannon as Motorkanone, 65 rounds and
two fixed forward-firing 0.51in MG 131 machine-guns in a bow above the engine, 300 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) 710 km/h v 7500 m (s MW 50)
2) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem



Rüstsätze:
Bf 109 K-4/R1 - se závěsníkem ETC 500 IXb
Bf 109 K-4/R3 - s 300l přídavnou nádrží
Bf 109 K-4/R5 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem


Rüstzustände:
Bf 109 K-4/R2 - s kamerou Rb 50/30
Bf 109 K-4/R6 - vybaven FuG 125 a PKS 12 pro lety za každého počasí
1) 441 mph in 24606 ft (with MW 50)
2) with external fuel tank (66 Imp gal / 79 US gal) under fuselage



Rüstsätze:
Bf 109 K-4/R1 - with ETC 500 IXb bomb rack
Bf 109 K-4/R3 - with 300l fuel tank
Bf 109 K-4/R5 - with two MG 151/20 under wing


Rüstzustände:
Bf 109 K-4/R2 - with Rb 50/30 camera
Bf 109 K-4/R6 - equipped with FuG 125 and PKS 12 for all weather operations
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5
Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-K-4-t1016#64521 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 109 K-4 - Bf 109 K-4, jenž se v květnu 1945 nacházel na letišti Praha-Kbely. Letoun náležel do stavu 12. Staffel III./JG 27. Stroj kamuflován světlou šedomodrou RLM 84 na spodních plochách, trup na spodních a bočních plochách ponechán v základovém nátěru světlou žlutozelenou RLM 99. Na horních plochách kombinace barev hnědofialová RLM 81 a tmavá zelená RLM 82.

Bf 109 K-4, jenž se v květnu 1945 nacházel na letišti Praha-Kbely. Letoun náležel do stavu 12. Staffel III./JG 27. Stroj kamuflován světlou šedomodrou RLM 84 na spodních plochách, trup na spodních a bočních plochách ponechán v základovém nátěru světlou žlutozelenou RLM 99. Na horních plochách kombinace barev hnědofialová RLM 81 a tmavá zelená RLM 82.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-K-4-t1016#414152 Verze : 0
Bf 109 K-4 (W.Nr. 330204), "bílá 1", z výzbroje 9./JG 77. Na tomto letounu byl 1. ledna 1945 během operace Bodenplatte v prostoru Rosendaal sestřelen vlastním flakem Lt. Herbert Abendroth, který následně padl do zajetí. Horní plochy letounu jsou nastříkány kombinací barev RLM 81 a RLM 83, boky trupu kryje barva RLM 99 přestříkaná skvrnami barev RLM 81 a 83. Spodní plochy mají odstín RLM 76.
Messerschmitt Bf 109 K-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-K-4-t1016#414439 Verze : 0
Bf 109 K-4 (W.Nr. 330230), "bílá 17" patřící 9./JG 77. Na tomto letounu byl 1. 1. 1945 během operace Bodenplatte sestřelen flakem poblíž Tillburgu Uffz. Heinrich Munninger, příslušník 10./JG 77. Zbarvení letounu je velice podobné jako u Bf 109 K-4 "bílá 1" (viz výše).
Messerschmitt Bf 109 K-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-K-4-t1016#414441 Verze : 0
Bf 109 K-4 ("žlutá 1", W.Nr. 334176) z výzbroje 11./JG 3, letiště Pasewalk, duben 1945.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 K-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-K-4-t1016#414509 Verze : 0
Torzo Bf 109 K-4 ("bílá 16") z výzbroje 9./JG 53, patrně letiště Lechfeld, duben 1945.

Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 K-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-K-4-t1016#414511 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Bf 109 K-4.
Messerschmitt Bf 109 K-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-K-4-t1016#300365 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více