10.02.2010 - První let potenciální platformy příštího Air Force One

První let příštího "Air Force One"


První let potenciální platformy příštího Air Force One


V pondělí 8.února 2010 ve 12:39 místního času poprvé vzlétl Boeing 747-8F z Paine Field v Everettu, Washington, přistál tamtéž v 16:18 hodin. První let trval tedy 219 minut (3 hodiny 39 minut).


Letadlo létalo na výšce 17000 ft (5181 m)průměrnou rychlostí 230 uzlů (264 mi/h, 426 km/h).


Letoun řídili piloti Captain Mark G.Feuerstein, Chief pilot a Captain Thomas Imrich, Senior Engineering Test Pilot.



Video z prvn9ho letu na YouTube - http://www.youtube.com/watch?v=UGB5czLQEA4



Fotografie z prvního letu nového "Air Force One" - vzlet















Fotografie z prvního letu nového "Air Force One" - přistání






Zdroj:
Domovské stránky společnosti Boeing - http://www.boeing.com/newairplane/747/
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346154 Verze : 0

Diskuse

Proč "Air Force One"???
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346213 Verze : 0
Tiež by ma to zaujímalo. V zozname budúcich užívateľov ktorý je na stránke Boeingu nie sú uvedené americké ozbrojené sily. Naviac toto konkrétne lietadlo (747-8F) nie je určené na prepravu pasažierov, ale ide o nákladné lietadlo (F - Freighter), o čom svedčí okrem označenia aj absencia okienok.
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346214 Verze : 0
Jediná spojitost, která mě napadá je snad jen ta, že se počítá okolo roku 2017 náhrada současných prezidentských B 747-200, z velkou pravděpodobností právě verzí postavenou na základě verze 800. Navíc "Air Force One" není označení typu.Je to volací znak letounu na jehož palubě je prezident USA. A Obama na palubě určitě nebyl.
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346219 Verze : 0
"Air Force One" je to proto, že má nahradit stávající "Air Force One", jejichž životnost v ne příliš vzdálené budoucnosti vyprší.


Navíc je stanoveno, že "Air Force One" před nasazením do služby má absolvovat 1600 letových hodin, což s vyhodnocením není zase tak málo.


A na konec: Boeing to letadlo postavil tak, jak znělo zadání.
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346220 Verze : 0
Poslední vývoj, co mi je znám (k 28. lednu 2009), je takový, že programu náhrady VC-25A se nakonec neúčastní EADS s A380. Zbývá tedy jen Boeing a u něj připadá v úvahu jednak zde uvedený typ 747-8 (byť určitě ne v nákladní verzi), jednak 787:


Citace :

Responses to a request for information from the U.S. Air Force are due today. This leaves Boeing as the only provider for an Air Force One platform. Boeing is exploring the 747-8 and 787 as candidates, according to a company official.



Zdroj:
www.aviationweek.com
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346255 Verze : 0
To ještě ale neznamená ,že byl zalétán nový "Air Force One". Nic ve zlém, ale na webu ,který se snaží o co nejpřesnější fakta bychom měli volit přesnější formulace.
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346380 Verze : 0
Tak tento názor mně nesedí:


Citace :

To ještě ale neznamená ,že byl zalétán nový "Air Force One". Nic ve zlém, ale na webu ,který se snaží o co nejpřesnější fakta bychom měli volit přesnější formulace.



To, že bude stávající "Air Force One" nahrazen novým strojem, je už dnes jasné taky. Že to bude Boeing řady 747 je s pravděpodobností hraničící s jistotou jasné taky.
Na verzi 787 to nevidím, protože to není množstvím vyrobených strojů a počtem nalétaných hodin pro amerického presidenta dostatečně prověřené letadlo!!!


I kdyby Evropa nabídla řešení cestou i něčeho modernějšího a dokonce i lepšího a spolehlivějšího, tak by to přirozeně neprošlo.


Americký president bude létal v americkém letadle.
Tečka, puntík, hotovo, šmytec. Jiná varianta pro Ameriku není.
Jinak by to totiž byla velká ostuda.


Skutečnost, že nový "Air Force One" je stavěn na platformě "efka", je docela jasná. Je mnohem jednodušší vytvořit něco nového v prakticky "prázdém" prostoru, než v trupu (prostoru) postaveném a vybaveném pro XYZ pasažérů.


Jak to letadlo nakonec udělají je známo asi jenom úzkému okruhu odborníků, je to ale asi totéž, jako když si necháte vyrobit Rolls-Royce na zakázku.


Citace :

To ještě ale neznamená ,že byl zalétán nový "Air Force One". Nic ve zlém, ale na webu ,který se snaží o co nejpřesnější fakta bychom měli volit přesnější formulace.
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346395 Verze : 0
Pokud se tedy budu držet Vašeho nadpisu a výkladu není datum záletu první VC-25A, používané v současné době pro přepravu prezidenta USA, rok 1987. Tedy rok, kdy poprvé vzlétl 28000. Musel by to být říjen 1970. První let verze 200.
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346399 Verze : 0

Citace - Franta02 :

Tak tento názor mně nesedí:

Citace :

To ještě ale neznamená ,že byl zalétán nový "Air Force One". Nic ve zlém, ale na webu ,který se snaží o co nejpřesnější fakta bychom měli volit přesnější formulace.


Kolega měl zřejmě na mysli, že byla zalétána pouze potenciální platforma pro budoucí "Air Force One", nikoli přímo budoucí prezidentský speciál. Podíváme-li se do historie, můžeme srovnat např. se situací u současných VC-25A:

Boeing VC-25A je upravená verze B747-200B.

Pokud tedy byla 8. února 2010 zalétána verze B747-8F, jde o analogii informace, že byla zalétána verze B747-200B. Ta zahájila službu v únoru 1971, zatímco z ní odvozené VC-25A byly objednány za Reaganovy administrativy o dekádu později a byly dodány v roce 1990. O prvním letu příštího "Air Force One" tak šlo v tomto případě hovořit až v roce 1987, kdy byl zalétán první VC-25A.

Citace - Franta02 :

To, že bude stávající "Air Force One" nahrazen novým strojem, je už dnes jasné taky. Že to bude Boeing řady 747 je s pravděpodobností hraničící s jistotou jasné taky.
Na verzi 787 to nevidím, protože to není množstvím vyrobených strojů a počtem nalétaných hodin pro amerického presidenta dostatečně prověřené letadlo!!!

Zde máte nejspíše pravdu, v případě VC-135A sice došlo k zavedení do služby v roce 1958, tedy pouhé 4 roky od letu prototypu Boeing 367-80 (předchůdce 707), ovšem dnes je situace jiná a právě u VC-25A zvolili Američané již prověřenou platformu 747-200B.

Můj osobní názor navíc je, že pro 747-8 hrají i jeho čtyři motory, což je u U.S. prezidentských speciálů tradice a třeba Rusové používají čtyřmotoráky taky. Smile Dvoumotorák byl volil možná Al Gore. Smile

Citace - Franta02 :

I kdyby Evropa nabídla řešení cestou i něčeho modernějšího a dokonce i lepšího a spolehlivějšího, tak by to přirozeně neprošlo.
Americký president bude létal v americkém letadle.
Tečka, puntík, hotovo, šmytec. Jiná varianta pro Ameriku není.
Jinak by to totiž byla velká ostuda.

Souhlas.

Citace - Franta02 :

Skutečnost, že nový "Air Force One" je stavěn na platformě "efka", je docela jasná. Je mnohem jednodušší vytvořit něco nového v prakticky "prázdém" prostoru, než v trupu (prostoru) postaveném a vybaveném pro XYZ pasažérů.

Zde si nejsem jistý, zatím nebyla ani podána objednávka, Freightery (F) navíc mívají odlišnou konstrukci pro manipulaci s nákladem (odklopnou příď třeba), takže moje osobní spekulace zní, že se bude vycházet z verze Intercontinental (747-8I). Ale opakuji, to je pouze moje spekulace, náhrada VC-25A je zatím pouze ve fázi RFP (Request For Proposal, tj. žádosti o nabídku).

Citace - Franta02 :

Jak to letadlo nakonec udělají je známo asi jenom úzkému okruhu odborníků, je to ale asi totéž, jako když si necháte vyrobit Rolls-Royce na zakázku.

Souhlas.

V každém případě je dobře, že tu ta aktualita je. A ať je můj příspěvek i konstruktivní, na základě uvedených argumentů si dovoluji navrhnout doplnění stávajícího nadpisu aktuality "První let příštího Air Force One" na "První let potenciální platformy příštího Air Force One" (či něco podobného dle uvážení autora) a v podobném duchu upravit i popisky fotografií. To by mohlo uspokojit všechny, čímž by mohli moderátoři aktualit tuto diskusi dle uvážení smazat.
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346400 Verze : 0
Děkuji Jožkovi 7. Absolutní souhlas. Určitě díky i Frantovi02 za aktualitu. Pokud se týká jejího nadpisu . Co je špatného na názvu "První let B - 747 8F" či "B - 747 8F poprvé zalétán" nebo něco podobného. Nezní to sice tak senzačně, ale pro nás jsou přeci důležitější spíš fakta. I Boeing uvádí na oficiálních stránkách firmy "First Fligt of the 747-8 Freighter".
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346401 Verze : 0
To, že to musí být americké letadlo také nemusí být na 100%. Viz nové vrtulníky pro prezidenta VH-71 ("Marine One") vznikají z evropských EH-101.
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346404 Verze : 0

Citace - MichalJ :

To, že to musí být americké letadlo také nemusí být na 100%. Viz nové vrtulníky pro prezidenta VH-71 ("Marine One") vznikají z evropských EH-101.




Asi už nevznikkajú. Projekt VH-71 Kestrel bol zrušený v polovici roku 2009 (neviem teda či sa odvtedy nezmenila situácia).
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346405 Verze : 0
Díky Jožkovi i všem ostatním, název aktuality jsem podle návrhu Jožky změnil na "První let potenciální platformy příštího Air Force One", je to opravdu mnohem vhodnější.


No a právě od toho upřesňování jsou diskuse, které jednoznačně vítám.


Není člověk, aby znal úplně všechno.
URL : https://www.valka.cz/10-02-2010-Prvni-let-potencialni-platformy-pristiho-Air-Force-One-t92441#346408 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více