SOV - OT-7 (plamenometný tank)

OТ-7 - огнеметный танк

Název / Name OT-7 (plamenometný kolopásový LT)
Výrobce / Manufacturer : ChPZ Imeni Kominterny, závod č.183 Charkov
Prototyp vyroben / Prototype created : 1937
Vyráběn / Production period : 1937-1939
Vyrobeno kusů / # of produced : 2 - 80 ?
Osádka / Crew : 3
Technické údaje / Technical data
Bojová hmotnost / Combat weight : (kg) 14 650
Celková délka / Overall length : (mm) 5660
Celková šířka / Overall width : (mm) 2290
Celková výška / Overall height : (mm) 2420
Světlá výška / Ground clearance : (mm) 400/370 (pásy/kola)
Šířka pásu / Width tracks : (mm) 260
Měrný tlak / Ground pressure : (MPa) do 0,8/8,15 kg/cm2 (pásy/kola)
Výzbroj / Armament
Hlavní / Main : 1x 45 mm vz.32/38 (20K, L46) , až 148
Vedlejší / Secondary : 1x 7,62 mm (DT) spřažený s kanonem - 2 142 nábojů
1 x KS-63 (plamenomet)
Pancéřování / Armour svařované, válcovaný plech
korba - čelo - 22 mm, boky,záď - 20 (13) mm, strop - 10 mm, dno - 6-20 mm
věž - čelo, boky, záď - 15 mm, strop - 10 mm
Výkony / Automotive performance
Pohonná jednotka / Engine : M-17T, vidlicový, vodou chlazený, zážehový dvanáctiválec o objemu 46 900 ??? cm3
Výkon motoru / Engine power : (kW) 295-368 /368/
Převodovka / Gearbox : mechanická 3+1, planetová suchá spojka
Rychlost na silnici / Road speed : (km/h) 52/72 (pásy/kola)
Rychlost v terénu / Cross-country speed : (km/h) dle terénu
Jízdní dosah po silnici / Cruising range, on road : (km) 330/500 (pásy/kola)
Jízdní dosah v terénu / Cross-country cruising range : (km) dle terénu
Svah / Gradient : (°) 42
Boční náklon / Side slope : (°) 30
Překročivost / Trench crossing : (m) 2,5
Výstupnost / Vertical obstacle : (m) do 0,75
Brodivost / Fording depth : (m) do 1,2
Poznámka / Note



Zdroj:
Ardašev A.N., Fedosejev S.L.: Ogněmetnyje tanki vtaroj mirovoj vojny, Broněkolekcija spec.2, Modělist-Konstruktor, Moskva 2005
Magnuski J., Kolomijec M.: Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
URL : https://www.valka.cz/SOV-OT-7-plamenometny-tank-t87950#326237 Verze : 0
OT-7 (ChBT-7)


V srpnu 1936 proběhly (dle Tankového plánu měl mít každý typ tanku svoji plamenometnou a ženijní-mostní verzi) první zkoušky plamenometného tanku na platformě BT-7.


První varianta měla na blatnících dvě hranaté 300 litrové nádrže na hořlavinu (pancíř 10 mm) a v masce kanonu byl namontován plamenomet KS-40. Kulomet a kanon byly demontovány, což snižovalo jeho účinnost v boji proti obrněným cílům a živé síle a také životnost v boji. Prototyp pod označením ChBT-7 nebyl přijat do výzbroje pro výše zmíněné nedostatky. Dalším prototypem s podobným osudem byla konstrukce NATI. U ní byla sice výzbroj věže zachována, ale umístěním ústí plamenometu vlevo od řidiče mu přívodní trubky v podstatě znemožnili činnost.


Jako životaschopnější se jevil prototyp OT-7 z roku 1937, na standartní BT-7 se starou věží se na strop korby v pravo nad řidiče namontoval plamenomet KS-63 a nad blatníky dvě na bocích zakulacené nádrže. Po přijetí do výzbroje stroje vycházely z továrny ChPZ již s věží kónickou. Jelikož původní výzbroj zůstala, zvýšila se jeho bojová hodnota a stroj byl schopen plnit požadované úkoly.
Plamenomet KS-63, vyráběný závodem Kompresor, byl schopen se zásobou 170 litrů zápalné směsi provést 11 až 17 zášlehů na vzdálenost 60 až 90 metrů (dle podmínek). Odměr plamenometu byl 55 stupňů, elevace 12 a deprese 9 stupňů.


Dle některých zdrojů bylo do roku 1939 předáno jednotkám asi 80 kusů, dle jiných vzniklo toto vozidlo pouze ve dvou prototypech.





Zdroj:
Ardašev A.N., Fedosejev S.L.: Ogněmetnyje tanki vtaroj mirovoj vojny, Broněkolekcija spec.2, Modělist-Konstruktor, Moskva 2005
Magnuski J., Kolomijec M.: Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
Želtov,I.,Pavlov,I.,Pavlov,M.: TANKI BT-časť 3, Armada 17, EksPrint, Moskva 1999
URL : https://www.valka.cz/SOV-OT-7-plamenometny-tank-t87950#326243 Verze : 0
OT-7(ChBT-7)



Zdroj:
Ardašev A.N., Fedosejev S.L.: Ogněmetnyje tanki vtaroj mirovoj vojny, Broněkolekcija spec.2, Modělist-Konstruktor, Moskva 2005
Želtov,I.,Pavlov,I.,Pavlov,M.: TANKI BT-časť 3, Armada 17, EksPrint, Moskva 1999

SOV - OT-7 (plamenometný tank) - ChBT-7
nepřijatý prototyp plamenometného tanku

ChBT-7
nepřijatý prototyp plamenometného tanku

SOV - OT-7 (plamenometný tank) - OT-7
sériový plamenometný tank

OT-7
sériový plamenometný tank

SOV - OT-7 (plamenometný tank) - OT-7
na NIVT polygonu při zkouškách, 1937

OT-7
na NIVT polygonu při zkouškách, 1937

URL : https://www.valka.cz/SOV-OT-7-plamenometny-tank-t87950#326238 Verze : 0
V r.1940 prebehli škúšky využitia plameňometu na BT-7, pričom bola zachovaná aj pôvodná výzbroj tanku (na rozdiel od ChBT-7). Použitý bol plameňomet PS-63, podľa dostupných informácií bol schopný 10 - 12 výšľahov zápalnej zmesi do vzdialenosti 70 m. Plameňomet bol umiestnený na pravom blatníku, tak ako je viditeľné na fotografii. Zameriaval otočením celého vozidla na cieľ. Námer plameňometu mal byť do 55 st.


zdroj:
Janusz Ledwoch: Czolgi BT, Wydawnictwo Militaria, Warszawa, 1998, ISBN 83-7219-004-6
URL : https://www.valka.cz/SOV-OT-7-plamenometny-tank-t87950#182910 Verze : 0
Plamenometný tank na podvozku BT-7 plamenomet je označen červeně
SOV - OT-7 (plamenometný tank) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-OT-7-plamenometny-tank-t87950#159130 Verze : 0
OT-7 (ChT-7) - prototyp NATI




Zdroj
Ardašev A.N., Fedosejev S.L.: Ogněmetnyje tanki vtaroj mirovoj vojny, Broněkolekcija spec.2, Modělist-Konstruktor, Moskva 2005

SOV - OT-7 (plamenometný tank) - Prototyp OT-7 vyvinutý v NATI

Prototyp OT-7 vyvinutý v NATI
SOV - OT-7 (plamenometný tank) - Řez OT-7 NATI

Řez OT-7 NATI
URL : https://www.valka.cz/SOV-OT-7-plamenometny-tank-t87950#327606 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více