Praga BD 500 "Beďar"
Nejlepší československý motocykl velkého obsahu předválečných let. Vyráběl se jako solo nebo se sidecarem, který dodávala Praga nebo některý z dalších výrobců. Zajímavostí jsou plně zaměnitelná kola u celého motocyklu včetně sidecaru. Ten mohl být vybaven užitkovou nástavbou nebo pro vojenské účely lafetou pro kulomet.
Motor: čtyřdobý vertikálně uložený dlouhozdvihový jednoválec se dvěma vačkovými hřídelemi v hlavě,(DOHC) poháněnými královskou hřídelí
Objem: 499 cm3
Vrtání x zdvih: 84 x 90 mm
Výkon: 11 kW při 4400 ot/min
Převodovka: ručně řazená třístupňová
Rozvor: 1425 mm
Pohotovostní hmotnost solo: 170 kg
Pohotovostní hmotnost se sidecarem: 270 kg
Maximální rychlost solo: 105 km/h
Maximální rychlost se sidecarem: 80 km/h
Spotřeba: 3,5 - 4,5 l/100 km
Nejlepší československý motocykl velkého obsahu předválečných let. Vyráběl se jako solo nebo se sidecarem, který dodávala Praga nebo některý z dalších výrobců. Zajímavostí jsou plně zaměnitelná kola u celého motocyklu včetně sidecaru. Ten mohl být vybaven užitkovou nástavbou nebo pro vojenské účely lafetou pro kulomet.
Motor: čtyřdobý vertikálně uložený dlouhozdvihový jednoválec se dvěma vačkovými hřídelemi v hlavě,(DOHC) poháněnými královskou hřídelí
Objem: 499 cm3
Vrtání x zdvih: 84 x 90 mm
Výkon: 11 kW při 4400 ot/min
Převodovka: ručně řazená třístupňová
Rozvor: 1425 mm
Pohotovostní hmotnost solo: 170 kg
Pohotovostní hmotnost se sidecarem: 270 kg
Maximální rychlost solo: 105 km/h
Maximální rychlost se sidecarem: 80 km/h
Spotřeba: 3,5 - 4,5 l/100 km