Praga/Avia S 360
Z článku „20 rokov vývoja automobilov n.p. AVIA“, uveřejněném ve slovenském týdeníku Technické noviny č. 47/1979 vyplývá, že v letech 1959-1962 byl vyvíjen střední nákladní automobil S 030. Projektovat se začal v podniku Praga. Po převedení jejího vývojového oddělení do Avie, byl zde v r. 1962 vývoj dokončen (nebo ukončen?). Podobné informace obsahuje i kniha Emila Příhody "Praga – Devadesát let výroby automobilů" (str. 241), s tím rozdílem, že se jedná o unifikovaný vojenský dopravník označený S 260.
Typové označení tedy dosti zmatečné, protože, jak už bylo na tomto fóru v linku na Avia S 430 uvedeno, označení S 260 se týká obrněného transportéru OT-64 SKOT.
V našem případě ale jde o zajímavou konstrukci třínápravového valníku s motorem T928 za kabinou(!). Typové označení pravděpodobně S 360. Se Skotem byl ale minimálně koncepčně příbuzný. Měl být postaven v několika kusech (3 ?), jeden podvozek měl být předán Karose pro osazení skříňovou nástavbou. Údajně byla, v nějaké výroční publikaci Karosy, uveřejněna fotografie této varianty(?).
Mám pouze miniaturní jednoduchý tabulkový nákres ze vzpomínaných Technických novin.
Neví někdo náhodou něco více o tomto prototypu - fotografie, parametry, výkres atd.?
-
S 030 v tabulce z Technických novin č. 47 / 1979
V3S, S 030, S 430, OT-64 z tabulky v TN 47/1979
Z článku „20 rokov vývoja automobilov n.p. AVIA“, uveřejněném ve slovenském týdeníku Technické noviny č. 47/1979 vyplývá, že v letech 1959-1962 byl vyvíjen střední nákladní automobil S 030. Projektovat se začal v podniku Praga. Po převedení jejího vývojového oddělení do Avie, byl zde v r. 1962 vývoj dokončen (nebo ukončen?). Podobné informace obsahuje i kniha Emila Příhody "Praga – Devadesát let výroby automobilů" (str. 241), s tím rozdílem, že se jedná o unifikovaný vojenský dopravník označený S 260.
Typové označení tedy dosti zmatečné, protože, jak už bylo na tomto fóru v linku na Avia S 430 uvedeno, označení S 260 se týká obrněného transportéru OT-64 SKOT.
V našem případě ale jde o zajímavou konstrukci třínápravového valníku s motorem T928 za kabinou(!). Typové označení pravděpodobně S 360. Se Skotem byl ale minimálně koncepčně příbuzný. Měl být postaven v několika kusech (3 ?), jeden podvozek měl být předán Karose pro osazení skříňovou nástavbou. Údajně byla, v nějaké výroční publikaci Karosy, uveřejněna fotografie této varianty(?).
Mám pouze miniaturní jednoduchý tabulkový nákres ze vzpomínaných Technických novin.
Neví někdo náhodou něco více o tomto prototypu - fotografie, parametry, výkres atd.?
-
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
S 030 v tabulce z Technických novin č. 47 / 1979
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
V3S, S 030, S 430, OT-64 z tabulky v TN 47/1979