Avia BH-1 Experimental

     
Název:
Name:
Avia BH-1 Experimental Avia BH-1 Experimental
Originální název:
Original Name:
Avia BH-1 Experimental
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1920-DD.MM.1920 Avia, společnost pro výrobu a opravu letadel, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1920-DD.10.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
13.10.1920
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
285 kg 628 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
405 kg 893 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,08 m 33ft 0,85in
Délka:
Length:
5,86 m 19ft 2,71in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
10,4 m2 111.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
40 kg/m2 8.19 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler o výkonu 22 kW/30 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Austro-Daimler, power 30 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
121 km/h v ? m 75.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
100 km/h v ? m 62.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 1000 m 10 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2000 m 6562 ft
Dolet:
Range:
350 km 217.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový jednomístný (plánován jako dvoumístný, ale z důvodu slabého motoru nikdy jako dvoumístný nelétal) celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
Na svojí dobu nezvyklá konstrukce dolnoplošníku upoutala značnou pozornost na 1. Mezinárodní letecké výstavě pořádané Československým aviatickým klubem v říjnu 1920 na Starém výstavišti.

Více zde: Avia B. H. 1 Experimental a Avia B. H.1 bis

Vytrvalost 3,5 h.
Endurance 3 hrs 30 min.
Zdroje:
Sources:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#23824 Verze : 0
....
Avia BH-1 Experimental -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#25637 Verze : 0
Replika postavená podle dobových výkresů. Dámy v dobových kostýmech, historická vozidla - fakt to vypadalo jako ve 20-tých letech minulého století. Foceno na letišti v Mladé Boleslavi.
Avia BH-1 Experimental -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#28155 Verze : 0
Replika BH-1 exp. na CIAF 2008.
Foceno vlastní rukou
Avia BH-1 Experimental -


Avia BH-1 Experimental -


Avia BH-1 Experimental -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#279645 Verze : 0
     
Název:
Name:
Avia B.H.-1 Experimental (replika) Avia B.H.-1 Experimental (replica)
Originální název:
Original Name:
Avia B.H.-1 Experimental (replika)
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
Ing. Marcel Sezemský
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1997-DD.MM.2001
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
02.06.2001 letiště Točná
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
298 kg 657 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
450 kg 992 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,08 m 33ft 0,85in
Délka:
Length:
5,86 m 19ft 2,71in
Výška:
Height:
2,05 m 6ft 8,7in
Plocha křídla:
Wing Area:
11,50 m2 123.78 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter Mikron IIIA s výkonom 55 kW (75 k), dřevěná dvoulistá vrtule Walter Mikron IIIA, power output 73.8, wooden two-bladed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
110 km/h v ? m 68.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3 m/s 590.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
1600 m 5249 ft
Dolet:
Range:
270 km 167.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Vytrvalost 2,5 hod.

Imatrikulace OK-GUU25
Endurance 2 hrs 30 min.

Aircraft registration - OK-GUU25
Zdroje:
Sources:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
http://avia.vyrobce.cz/doc/2index.htm
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#609909 Verze : 0
Replika Ing. Marcela Sezemského bola postavená na základe dochovaných fotografií pôvodného lietadla v kostre, uschovaných v archíve na Invalidovni, na základe originálneho baliaceho papiera a výkresov B.H.1 zo zbierky Leteckého múzea Kbely a na základe torza originálneho krídla uloženého v depozitári Národního technického muzea v meste Čelákovice.
Stavba repliky začala v priestoroch pražského Koh-i-nooru, neskôr sa presunula na letisko Točná.


Repliku poháňa invertný motor Walter Mikron IIIA, upravený na prácu v polohe valcov smerom nahor. Potrebné úpravy motora na prácu valcami smerom nahor (prepracovanie karburácie a olejovej sústavy) vyriešil Jaroslav Jandík z Moravskej Třebovej.


Po odpracovaní 8000 hodín bola replika zalietaná pilotom Jiřím Unzeitigom dňa 02.06.2001 na letisku Točná.


Zdroj:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#609905 Verze : 1

Diskuse

K té replice jen jedno info (pokud se jedná o stejný kus) byla postavena na letišti Točná.
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#28157 Verze : 0

Citace - dav :

K té replice jen jedno info (pokud se jedná o stejný kus) byla postavena na letišti Točná.



Jo jo, je jedina - postavil ji Ing. Marcel Sezemsky.
Pokud Vas zajima vice info kouknete na web, ktery spolecne delame.


avia.vyrobce.cz
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#207231 Verze : 0
Stručná historie je součástí monografie Avie BH-3 Františka Pavelčíka ve dvojčísle L+K 15-16/2000, str. 99 (1059) - 105 (1065).
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#274937 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více