SOV - 2S2 Fialka (122mm samohybná houfnice)

2S2 Fialka (122 mm self-propelled howitzer)
2С2 Фиалка
     
Název:
Name:
2S2 Fialka 2S2 Violet
Originální název:
Original Name:
122-мм самоходная гаубица 2С2 Фиалка
Kategorie:
Category:
samohybná houfnice Self-Propelled Howitzer
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1968-DD.MM.1968 Volgogradský traktorový závod, Volgograd /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1968
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
10000 kg 22046 lb
Celková délka:
Overall Length:
5765 mm 18 ft 11in
Celková šířka:
Overall Width:
2650 mm 8 ft 8 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
2180 mm 7 ft 1 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
5D20
- čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- počet válců: 6 do V
- objem válců: 15,9 l
5D20
- four-stroke, liquid cooled, diesel
- number of cylinders: 6 in V
- swept volume: 970 cu in
Výkon:
Power:
179 kW při 2400 ot/min 240 bhp at 2400 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanické mechanical
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
62 km/h 39 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
35 km/h 22 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
500 km 311 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
32 ° 71 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28 in
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2А32


3BК6
3BP1
53-ОF-462
3-ОF7
3-ОF8
2А32


3BК6
3BP1
53-ОF-462
3-ОF7
3-ОF8
Vedlejší:
Secondary:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Objekt 924 (объект 924) Objekt 924
Zdroje:
Sources:
www.russianarms.ru
https://ru.wikipedia.org/wiki/2%D0%A12
URL : https://www.valka.cz/SOV-2S2-Fialka-122mm-samohybna-houfnice-t77161#543010 Verze : 1
Po vyzbrojení sovietskych výsadkových vojsk bojovými vozidlami BMD-1 (БМД-1) a obrnenými transportérmi BTR-D (БТР-Д) (Objekt 926 (объект 926)) sa výsadkové vojská v možnostiach moderného manévrovacieho boja takmer vyrovnali motostreleckým vojskám. Zostal iba jeden nevyriešený problém - delostrelecká podpora, nakoľko v 60-tych a 70-tych rokoch 20. storočia sa vo výzbroji VDV nachádzali iba ťahané delostrelecké systémy D-30 (Д-30) (122 mm húfnica), D-44 (Д-44) (85 mm delo), D-48 (Д-48) (122 mm protitankový kanón) a 120 mmm a 82 mm mínomety. Samohybné delá ASU-57 (АСУ-57) už boli zastarané a nevhodné pre použitie v modernom boji a modernejšie a výkonnejšie SU-85 (СУ-85) a ASU-85 (АСУ-85) boli určené na protitankový boj a nedokázali plniť všetky úlohy ktoré boli po delostrelectve požadované.


Z toho dôvodu sa na báze BMD-1 (podvozok označený ako Objekt 924 (объект 924)) začal vyvíjať nový delostrelecký systém pre potreby VDV, pre ktorý bol určený index 2S2 (2С2) a krycie meno Fialka (Фиалка). Systém používal 122 mm delo 2A32 (2А32) použité aj v húfnici 2S1 Gvozdika (2С1 "Гвоздика"). Prostriedok nebol prijatý do výzbroje, nakoľko podvozok BMD-1 nebol schopný absorbovať výkony 122 mm dela 2A32 pri streľbe. Okrem húfnice bol na rovnakom podvozku vyvíjaný aj 120 mm mínomet s indexom 2S8 Landyš (2С8 "Ландыш")(tiež nezavedený do výzbroje).



Zdroj: russarms.com
www.russianarms.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-2S2-Fialka-122mm-samohybna-houfnice-t77161#284030 Verze : 1
Nona-D prototyp na základe 2S2 s delom D-64 (prototyp 2A51)
SOV - 2S2 Fialka (122mm samohybná houfnice) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-2S2-Fialka-122mm-samohybna-houfnice-t77161#385798 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více