Main Menu
User Menu

SOV - TZ-5-375 (cisternový automobil)

Pojízdná čerpací stanice TZ-5-375
- označení v armádním a civilním sektoru: toplivozapravščik TZ-5-375 (топливозаправщик ТЗ-5-375)
- zavedena do výzbroje v roce 1966


Pojízdná čerpací stanice TZ-5-375 s nádrží eliptického tvaru, byla usazena na podvozek nákladního automobilu Ural-375D. V horní části nádrže byl plnicí otvor o průměru 250 mm. Součástí plnícího systému bylo čerpadlo typu SCL-20-24a, poháněné náhonem vyvedeným z převodovky automobilu. K čištění protékajícího paliva byl použit filtr TFB a k měření odběru průtokoměr SŽŠ-1000. Pro určení tlaku v nádrži byl použit manometr MV-10M a vakuometr OBMV1-100. Součástí výbavy pojízdné čerpací stanice bylo několik hadic o průměru 50 a 65 mm, v délkách 2, 9 a 15 m. Do výbavy vozidla příslušel i hasicí přístroj typu OU-2.


Základní technická data:


Rozměry

- délka: 7850 mm
- šířka: 2580 mm
- výška: 2910 mm
- světlá výška: 400 mm


Hmotnost
- pohotovostní: 9400 kg
- úplná: 13700 kg


Pohonná jednotka pro automobil Ural-375D
- motor, typ: ZIL-375
- provedení: benzínový řadový 8 válec, vodou chlazený
- obsah: 7 dm3
- vrtání: Ø 108 mm
- skok: 95 mm
- komprese: 6,5
- výkon: 132 kW (180 k) při 3200 obr. za min.


Pohonná jednotka pro rekonstruovaný automobil Ural-375D
- motor, typ: JaMZ-236
- provedení: diesel, 6 válců do V, vodou chlazený
- obsah: 11,15 dm3
- vrtání: Ø 130 mm
- skok: 140 mm
- komprese: 16,5
- výkon: 132 kW (180 k) při 2100 obr. za min.


Převodovka
- počet rychlostních stupňů: 5 vpřed + 2 vzad


Podvozek
- uspořádání: 6x6
- rozchod: 2000 mm
- rozvor: 3525+1400 mm
- pneumatiky: 14,00x20"


Výkony
- max. rychlost: 75 km/h
- dojezd: až 750 km


Objem cisterny
- konstrukční: 5500 dm3
- provozní: 5000 dm3
- doba plnění nádrže: 7 až 12 min.


Internet
https://aviaros.narod.ru/tz-5-375.htm
www.autosoft.ru
https://www.brazd.ru/av/tz-5-375.html
www.cultinfo.ru
www.russianarms.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-TZ-5-375-cisternovy-automobil-t70523#294442Verze : 0
MOD
Pokúšam sa identifikovať túto cisternu - povozok je Ural-4320, ale podľa tvaru nástavby som ho nedokázal zaradiť do žiadnej témy, ktorá je vytvorená...


(Топливозаправщики на а/м Урал с дизельным дв. ЯМЗ-236)
SOV - TZ-5-375 (cisternový automobil) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-TZ-5-375-cisternovy-automobil-t70523#248558Verze : 0
MOD
Это топливозаправщик ТЗ-5-375, шасси УРАЛ-375 на котором заменили родной карбюраторный двигатель на дизельный ЯМЗ-236.
URL : https://www.valka.cz/SOV-TZ-5-375-cisternovy-automobil-t70523#294370Verze : 0
Vážení,
dovolil jsem si volný překlad příspěvku našeho rusky píšícího kolegy.


"specnaz-s" napsal:
Jedná se o pojízdnou čerpací stanici TZ-5-375 na podvozku nákladního automobilu Ural-375, který má zabudován naftový motor JaMZ-236, místo původního benzinového.


Большое спасибо, уважаемый "specnaz-s".
URL : https://www.valka.cz/SOV-TZ-5-375-cisternovy-automobil-t70523#294408Verze : 0
MOD