Halt logika je sfi..a
. Podívej se třeba na :
cs.wikipedia.org

cs.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#245852Verze : 0
Skus toto:
http://en.wikipedia.org/wiki/Radial_engine
a tu je to aj krasne nafotene
http://de.wikipedia.org/wiki/Sternmotor
http://en.wikipedia.org/wiki/Radial_engine
a tu je to aj krasne nafotene
http://de.wikipedia.org/wiki/Sternmotor
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#245858Verze : 0
I já bych rád věděl, z čeho usuzuješ na rozdílné zdvihy u jednotlivých válců? Omezení je u nich jen to , že by (u čtyřtaktů) měli mít v jedné řadě lichý počet válců, takže onen 12-ti válec v úvodní otázce by konstrukčně znamenal čtyřřadový trojválec

URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246248Verze : 0
Nejsem si jistý, jestli je to to, co myslíš, ale motor, který se otáčí kolem pevné osy a k němu je naopak na pevno připojená vrtule je motor rotační.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246293Verze : 0
Aubi
MOD
Přesně tak, pokud je klikovka pevná (spojená s letounem) a otáčí se motor kolem ní jde o rotační motor, vrtule nemusí nutně být spojena s motorem, existovaly i tzv. "birotační motory" kdy se motor točil na jednu stranu a vrtule na druhou, což snižovalo reakční moment (němci je vyvíjeli konce WWI ) jinak rotační motory skončily v podstatě s WWI, jejich výkonost byla omezena vahou rotující hmoty (ta vadila při použití).
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246305Verze : 0
to quatí
dobrá úvaha, akorát u hvězdicových motorů by to bylo popsané spíš jako čtyřhvězdicový dvanáctiválec, ale uznávám že ten tvůj termín je popisnější
dobrá úvaha, akorát u hvězdicových motorů by to bylo popsané spíš jako čtyřhvězdicový dvanáctiválec, ale uznávám že ten tvůj termín je popisnější

URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246308Verze : 0
ICE
MOD
to ivoš: mám pravdu, podívejte se do SZ
to Quatí: rozdílný zdvih je daný kinematikou, hlavní a vedlejší ojnice jsou různě dlouhé, čepy pomocných ojnic neopisují kružnice ... ono je to podobné u V-motorů, pokud nemají obě ojnice navlečené na společný klikový čep. pokud si dobře pamatuji ze studia na Vojenské Katedře ČVUT, např tankový motor V-55 má zdvih v jedné řadě 180 a v druhé 183 mm
to Quatí: rozdílný zdvih je daný kinematikou, hlavní a vedlejší ojnice jsou různě dlouhé, čepy pomocných ojnic neopisují kružnice ... ono je to podobné u V-motorů, pokud nemají obě ojnice navlečené na společný klikový čep. pokud si dobře pamatuji ze studia na Vojenské Katedře ČVUT, např tankový motor V-55 má zdvih v jedné řadě 180 a v druhé 183 mm
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246310Verze : 0
jj tentokrát má pravdu JanChvojka
jednodušší varianta V motoru s dvěma ojnicemi je popsaná např zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Galloway_Atlantic
jednodušší varianta V motoru s dvěma ojnicemi je popsaná např zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Galloway_Atlantic
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246318Verze : 0
ICE
MOD
Ne. Nechápu. V horní i dolní úvrati pístu je pístní čep, čep pomocné ojnice a klikový čep v přímce. Protože vzdálenost všech čepů - pístního, pomocné ojnice a klikového - je daná, zůstává zdvih pístu stejný, bez ohledu na to, že vlastní pomocná ojnice je kratší a má čep navíc. Průběh pohybu pístu v čase je ovšem asi trochu odlišný.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246324Verze : 0
Doufal jsem, že na wikipedii bude zase pohyblivý obrázek, ale bohužel není. Je tam jen popis.
česky - cs.wikipedia.org
anglicky - http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine
Já se jinak o motory nezajímám a nejsem strojař, takže ti tyhle detaily nevysvětlím, já znám jen to, co člověku utkví v hlavě, když se probírá letadly.
Což mi připomíná - mazání bylo pokud vím tak nějak "průtokové", v literatuře se často uvádí, jak z rotačních motorů olej přímo odstřikoval... Nejspíš byl rozváděn setrvačností od středu. Elektrika - V době rotačních motorů se obvykle startovalo ručně, otočením vrtulí a tím stlačením směsi ve válcích, bez elektrického vznícení na počátku. Pak už další práci obstaraly svíčky.
Ha, animaci jsem našel - http://www.keveney.com/gnome.html
česky - cs.wikipedia.org
anglicky - http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine
Já se jinak o motory nezajímám a nejsem strojař, takže ti tyhle detaily nevysvětlím, já znám jen to, co člověku utkví v hlavě, když se probírá letadly.
Což mi připomíná - mazání bylo pokud vím tak nějak "průtokové", v literatuře se často uvádí, jak z rotačních motorů olej přímo odstřikoval... Nejspíš byl rozváděn setrvačností od středu. Elektrika - V době rotačních motorů se obvykle startovalo ručně, otočením vrtulí a tím stlačením směsi ve válcích, bez elektrického vznícení na počátku. Pak už další práci obstaraly svíčky.
Ha, animaci jsem našel - http://www.keveney.com/gnome.html
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246349Verze : 0
Aubi
MOD
Pěkný článek o vývoji motoru R-2800, hlavně tedy klikového ústrojí je na tomto odkaze :
www.enginehistory.org
www.enginehistory.org
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246589Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.