Název: Name: | North American P-51C Mustang | North American P-51C Mustang |
Originální název: Original Name: | North American P-51C Mustang | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1943-DD.MM.194R North American Aviation Inc., Dallas, Texas | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1943-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1750 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3168 kg | 6985 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4445 kg | 9800 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5352 kg | 11800 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.28 m | 37ft 0.25in |
Délka: Length: | 9.83 m | 32ft 3in |
Výška: Height: | 2.64 m | 8ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.65 m2 | 233 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 205.06 kg/m2 | 42.06 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Packard V-1650-7 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 029,1 kW, 1 264 kW v h= 5 200 m. Vrtule čtyřlistá Hamilton-Standard s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm. | Packard V-1650-7 twelve-cylinder liquid-cooled two-staged supercharged Vee engine, rated at 1,380 hp for take-off, 1,695 hp at 17,060 ft, driving a four-bladed Hamilton Standard constant-speed propeller diam. 11ft 1,86in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 696 l v křídlech + 322 l za kabinou a přídavné nádrže 2x 284 l nebo 2x 416 l nebo 2x 567 l | 153 UK gallons in a wings and 71 UK gallons in a fuselage and two 62 UK gallons or two 90.5 UK gallons or two 125 UK gallons in drop tanks under the wings, |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 700 km/h v 9144 m | 435 mph in 30000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 585 km/h v 7620 m | 364 mph in 25000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 23.6 m/s | 4650 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,92 min do 6096 m | 6,92 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12771 m | 41900 ft |
Dolet: Range: | 2092 km | 1300 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3960 km | 2460 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Browning M-53-2 ráže 12,7 mm s celkovou zásobou 1 260 nábojů Poslední série 6x 12,7 mm se zásobou 1 880 nábojů. Pumový náklad: 2x 454 kg pum | Four fixed forward-firing 0.5 inch Browning M-53-2 wing-mounted machine guns with 1,260 rounds or later six fixed forward-firing 0.5 inch Browning M-53-2 wing-mounted machine guns with 1,880 rounds. Bomb load: Up to 2,000 lb bombs (Two 1,000 lb) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Britské Mustangy Mk.III měly vypouklou kabinu ("Malcolm Hood"), umožňující lepší výhled. Použitím licenčně vyráběného motoru Merlin (Packard V-1650-3) se z Mustangu stal skvělý stíhací letoun, nová verze byla označana P-51B, od srpna 1943 začala výroba těchto Mustangů také v nové továrně v Dallasu a zde bylo označení změněno na P-51C. Letouny pozdějších serií dostaly výkonnější motor Packard V-1650-7 a dolet bylo možno zvýšit podvěšením velkých přídavných nádrží. | The first XP-51Bs started test flying in December 1942. After sustained lobbying at the highest level, American production was started in early 1943 with the B (NA-102) being manufactured at Inglewood, California, and the C (NA-103) at a new plant in Dallas, Texas, which was in operation by summer 1943. The RAF named these models Mustang III. In performance tests, the P-51B reached 441 mph at 25,000 ft and the subsequent extended range made possible by the use of drop tanks enabled the Merlin-powered Mustang to be introduced as a bomber escort. |
Zdroje: Sources: | Paul A. Ludwig, P-51 Mustang: Development of the Long-Range Escort Fighter, Classic Publications, ISBN-10: 9781903223147 Famous Airplanes of the World, North American P-51 A-C Mustang, No.28, 1972/8, Bunrin Do, Japan No ISBN. Richard Atkins, Aircraft Profile No. 100, The North American P-51B and C Mustang, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, No ISBN. http://www.historyofwar.org/subject_air_P51.html www.aviation-history.com www.warbirdregistry.org www.flightlevel350.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p51.html archiv autora |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | North American |
Typ letounu | North American P-51C Mustang |
Kamufláž | - |
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Čínský P-51C rok 1944