MiG-19P 0741

     
Typ:
Type:
MiG-19P
Výrobce:
Producer:
Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.1958
Výrobní číslo:
Construction Number:
620741
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
07.02.1958-04.08.1958 0741
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
04.08.1958 zničen při nehodě
04.08.1958 destroyed in crash
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Režňák, Libor: Ocelový hřebec Mig-19 a československé letectvo 1958-1972, Svět křídel, Cheb 2008, ISBN-978-80-86808-45-1
URL : https://www.valka.cz/MiG-19P-0741-t52908#198032 Verze : 2
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
07.02.1958 8
Datum vyřazení:
Decommissioned:
04.08.1958
Provozovatel:
Operator:
07.02.1958-04.08.1958 11. stíhací letecký pluk
07.02.1958-04.08.1958 11th Fighter Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
07.02.1958-04.08.1958 0741
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
07.02.1958-04.08.1958 standardní (high visibility)
07.02.1958-04.08.1958 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
07.02.1958-04.08.1958 standardní vojenská
07.02.1958-04.08.1958 standard military
Barvy:
Colors:
07.02.1958-04.08.1958 kov, stříbrná
07.02.1958-04.08.1958 metalic, silver
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Režňák, Libor: Ocelový hřebec Mig-19 a československé letectvo 1958-1972, Svět křídel, Cheb 2008, ISBN-978-80-86808-45-1
URL : https://www.valka.cz/MiG-19P-0741-t52908#579892 Verze : 0
Dne 14.8.1958 pilot Drahomír Hoření, Príslušník 3. přepadové letky po spuštění motorů údajně nezapnul spínače dodávacích čerpadel 2., 3. a 4. palivové nádrže. Po dvaceti minutách letu mu vysadily oba motory. Pilot hlásil vynucené přistání na letiště vzletu. Podvozek vysunul nouzově, pravá noha podvozku se nezajistila. V bodě podrovnání dal klesající tlak hydrauliky automatický impuls k přepnutí ovládání stabilizátoru na elektrický okruh. Stabilizátor se tím přestavoval velmi pomalu a navíc se značným spožděním, bez závislosti na na úsilí v řídící páce. Pilot si to včas neuvědomil. V bodě podrovnání přešel do třiceti stupňového stoupání, ztratil rychlost a z výšky dvacet metrů se zřítil na zem. Pilot zahynul.

Zdroj:
Stanislav Vystavěl, 11. stíhací invazní, vydal Svět křídel 2006
Režňák, Libor: Ocelový hřebec Mig-19 a československé letectvo 1958-1972, Svět křídel, Cheb 2008, ISBN-978-80-86808-45-1

Vážený pane kolego,
dovolil jsem si sloučit text do jedné kolonky.

Moderátor Jiří Tintěra


Edit: Janko PALIGA - doplnenie
URL : https://www.valka.cz/MiG-19P-0741-t52908#286179 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více