Boeing KC-97G Stratotanker

     
Název:
Name:
Boeing KC-97G Stratotanker Boeing KC-97G Stratotanker
Originální název:
Original Name:
Boeing KC-97G Stratotanker
Kategorie:
Category:
tankovací letoun tanker aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1953-DD.MM.195R Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
592
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
37421 kg 82500 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
45128 kg 99490 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
79379 kg 175000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
43.05 m 141ft 3in
Délka:
Length:
35.79 m 117ft 5in
Výška:
Height:
11.66 m 38ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
164.35 m2 1769 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-4360-35C o výkonu 2610 kW
čtyřlistá kovová vrtule
Pratt & Whitney R-4360-35C, power 3500 hp
four-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
34720 l 9172 gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
607 km/h v 7925 m 377 mph in 26000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
449 km/h v 1524 m 279 mph in 5000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.7 m/s 540 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
50 min do 6096 m 50 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9144 m 30000 ft
Dolet:
Range:
3256 km 2023 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
KC-97G používal stejné motory, Pratt & Whitney R-4360-59B, jako předcházející verze KC-97F. Byly na něm ale provedeny menší úpravy, které umožňovaly jeho použití jako transportního letounu bez nutnosti vyjmout z kabiny zařízení pro tankování za letu. KC-97G byl schopen přepravovat 96 vojáků nebo 69 nosítek. Díky tomu se tato verze stala nejpoužívanější a nejpočetnější, dokud nebyla v roce 1956 na výrobních linkách nahrazena KC-135A. V průběhu výroby došlo k několika dalším úpravám, jako k zrušení prostoru radisty poté, co bylo zavedeno automatizované vybavení, a výrobní bloky 90 až 140 dostaly 2650l pomocné nádrže z B-50D. In-flight refueling tanker/transport aircraft
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M.: Boeing Aircraft since 1916. Naval Institute Press, Annapolis 1989. ISBN 0-85177-804-6
http://www.aero-web.org/specs/boeing/kc-97g.htm
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
https://archive.org/details/CCM-CS-010/mode/2up
URL : https://www.valka.cz/Boeing-KC-97G-Stratotanker-t45244#285019 Verze : 0

Diskuse

Aubi - jak je to prosim tady s motorem? v tabulce se pise jiny typ nez v poznamce na konci, imho by to mel byt R-4360-59B
URL : https://www.valka.cz/Boeing-KC-97G-Stratotanker-t45244#721483 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více