Curtiss P-40E Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.IA
     
Název:
Name:
Curtiss P-40E Warhawk Curtiss P-40E Warhawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40E Warhawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 320
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2880 kg 6349 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3756 kg 8281 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3996 kg 8810 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,6in
Délka:
Length:
9,490 m 31ft 1,6in
Výška:
Height:
3,760 m 12ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
171,35 kg/m2 35.1 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-39 (F3R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 857,5 kW a 1 111 kW v h= 1 311 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Allison V-1710-39 (F3R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine, rated at 1,150 hp for take-off and 1,490 hp at 4,300 ft,
driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
427,3 l v trupové nádrži a v nádrži v centroplánu, 132,75 l v rezevní nádrži v centroplánu a až 661,5 l v přídavné nádrži pod trupem. 94 UK gallons and 29.2 UK gallons in reserve tank and 145.5 UK gallons in drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
582.6 km/h v 4572 m 362 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
476 km/h v 1524 m 295.8 mph in 5000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,4 m/s 2047.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,6 min do 4572 m 7,6 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8839 m 29000 ft
Dolet:
Range:
563 km 349.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1529 km 950.1 mi
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm v křídlech, zásoba střeliva vnitřní/prostřední/krajní 312/295/240.
Pumový náklad: 1x 227 kg pod trupem (nebo pod křídlo 6x 10 kg pro USAAF)
Později 3x 227 kg pumy
Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns in wings 312/295/240 rpg.
Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage (or six 22 lb bombs under a wings USAAF only).
Later: three 500 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
USA
Velká Británie
Australie
Kanada
Nový Zéland
Čína AVG
Jihoafrická unie
SSSR
United States
United Kingdom
Australia
Canada
New Zealand
China and AVG
South Africa
USSR
Poznámka:
Note:
Pod označení P-40E můžeme zařadit téměř identické exportní letouny P-40E-1 (Model 87A-4, které odebrala především RAF, Kanada, Austrálie a Nový Zéland. The Kittyhawk IA was essentially the export equivalent of the P-40E. 1500 were built, primarily for the RAF, but many were diverted to Canada, Australia, and New Zealand. Following the passage of the Lend-Lease Act, all aircraft purchased with US funds were required to have standard US designations and had to be issued USAAF serial numbers, even though they were never intended for service with the USAAF. Since the Kittyhawk IA was built with some British equipment, it was not exactly equivalent to the USAAF P-40E, and the Kittyhawk IA was assigned the US designation P-40E-1 (Model 87A-4) to recognize the difference.
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
http://home.att.net/~jbaugher1/p40_8.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40d.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#170611 Verze : 0
Pohled "pod kůži" letounu Kittyhawk Mk.IA (GA-C, ET789), 112. peruť, letiště Amriya, Egypt, říjen 1942. Pilotem letounu byl Sgt. Wallace Daniel Hogg.
Curtiss P-40E Warhawk -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#423681 Verze : 0
.
Curtiss P-40E Warhawk - Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK579/FZ-R) od 94. perutě RAF, se kterým létal Kanaďan Sgt. J. F. Edwards, Lybie 1942

Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK579/FZ-R) od 94. perutě RAF, se kterým létal Kanaďan Sgt. J. F. Edwards, Lybie 1942

Web autora : http://www.clavework-graphics.co.uk
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Curtiss P-40E Warhawk - Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK675/GA-F) od 112. perutě RAF, Lybie 1942

Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK675/GA-F) od 112. perutě RAF, Lybie 1942

Web autora : http://www.clavework-graphics.co.uk
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Curtiss P-40E Warhawk - Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK578/GA-V) od 112. perutě RAF, Lybie 1942. Se strojem létal F/O N. Duke.

Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK578/GA-V) od 112. perutě RAF, Lybie 1942. Se strojem létal F/O N. Duke.

Web autora : http://www.clavework-graphics.co.uk
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#548289 Verze : 1
Curtiss P-40E Warhawk (výrobní číslo 18723, sériové číslo AK979), který byl dodán kanadskému letectvu v dubnu 1942, je nyní vystavován v Pacific Aviation Museum jako "bílá 67" ve zbarvení amerických "Létajících tygrů" - American Volunteer Group.
Curtiss P-40E Warhawk - Pacific Aviation Museum

Pacific Aviation Museum
Curtiss P-40E Warhawk -


Curtiss P-40E Warhawk -


Curtiss P-40E Warhawk -


Curtiss P-40E Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#400582 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Curtisse P-40E
zdroj uveden výše
Curtiss P-40E Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40E-Warhawk-t43107#250086 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více