Gloster Grebe Mk.II

     
Název:
Name:
Gloster Grebe Mk.II Gloster Grebe Mk.II
Originální název:
Original Name:
Gloster Grebe Mk.II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.192R The Gloucestershire Aircraft Co. Ltd., Cheltenham /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
129
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1 muž (cvičné verzie 2 muži)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
780 kg 1720 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1186 kg 2614 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.94 m 29ft 4in
Délka:
Length:
6.17 m 20ft 3in
Výška:
Height:
2.82 m 9ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.6 m2 254 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Jaguar IV o výkonu 287 kW
dvoulistá vrtule
Armstrong Siddeley Jaguar IV, power 385 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
244.6 km/h v 0 m 152 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
23 min do 6096 m 23 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7010 m 23000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 synchronizované guľomety Vickers 7,7 mm 2x fixed .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918. Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Grebe-Mk-II-t39721#263058 Verze : 0
Gloster Grebe


V roku 1923 firma Gloster vytvorila pod vedením šéfkonštruktéra H.P.Follanda dva prototypy moderného cvičného lietadla Grouse. V skutočnosti továreň chcela najmä vzbudiť pozornosť ministerstva o nové lietadlá nakoľko od skončenia 1. svetovej vojny neprišlo k zavedeniu nových stíhacích lietadiel do výzbroje. V ostrom kontraste k tomu bol vývoj v oblasti leteckých technológií najmä kvality motorov. Ministerstvo letectvo bolo úrovňou predvedených prototypov prekvapené a nariadilo ich prepracovanie na prvosledovú stíhačku s motorom Siddeley Jaguar III a objednalo tri prototypy (Grebe I). Po ich dokončení vládla spokojnosť a tak došlo k objednávke nových stíhacích lietadiel Grebe ale už s motorom Siddeley Jaguar IV (Grebe II). Grebe bol jednomiestnym dvojplošníkom drevenej konštrukcie a s motorom Jaguar IV o výkone 400 konských síl dosiahol na testovacom okruhu max. rýchlosť 261 km/h. Špeciálne upravený a odľahčený Grebe neskôr dosiahol britský rýchlostný rekord 342 km/h. Sériové varianty boli o niečo pomalšie (245 km/h), ale vďaka ich výbornej obratnosti boli medzi pilotmi viac menej obľúbené. Jediným problémom ktorý sa ukázal pri prvých sériových strojov bolo chvenie nosných konštrukcií krídiel pri vzlete, preto boli stroje vrátené do továrne, kde boli upravené vzpery. Prvou jednotkou, ktorá dostala tieto lietadlá bola v októbri 1923 111. Squadrona RAF. Celkovo bolo vyrobených 133 kusov všetkých verzií vrátane dvojmiestnych cvičných. Lietadlo bolo postupne vyradené v priebehu rokov 1928-1929. Sir Henry Wigram daroval v roku 1928 jeden vyradený kus vznikajúcemu novozélandskému letectvu. Vláda NZ neskôr prikúpila ďalšie dva kusy a tie pôsobili prvosledove až do roku 1938. Dva preživšie kusy boli využívané na výcvik pilotov až do roku 1943. Gloster Gameckock vychádzal priamo z typu Grebe a bol jeho súputnikom v prvosledovej službe. Po vyradení lietadiel Grebe ich v prvosledovej službe nahradil Armstrong Whitworth Siskin.


zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Grebe
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Grebe-Mk-II-t39721#263057 Verze : 0
Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Grebe
www.aviastar.org

Gloster Grebe Mk.II -


Gloster Grebe Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Grebe-Mk-II-t39721#263059 Verze : 0
Trojpohľadový schematický náčrt


Zdroj:
www.aviastar.org

Gloster Grebe Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Grebe-Mk-II-t39721#263060 Verze : 0
Zaveden byl do služby v roce 1923. Vyrobeno bylo celkem 133 strojů, včetně dvou cvičných dvousedadlových a čtyř Mk III (všechny ostatní byly Mk II). Vyřazeny ze služby v RAF byly v roce 1929, kdy je nahradil jejich přímý pokračovatel Gloster Gamecock. Tři Grebe měly sloužit na Novém Zélandě až do poloviny třicátých let.
Gloster Grebe Mk.II - www.airwar.ru/ enc/fww1/grebe.html

www.airwar.ru/ enc/fww1/grebe.html
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Grebe-Mk-II-t39721#151298 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více