Boeing C-32A

     
Název:
Name:
Boeing C-32A Boeing C-32A
Originální název:
Original Name:
Boeing C-32A
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1998-DD.MM.1999 The Boeing Co., Renton, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1998-DD.MM.1999
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
11.02.1998
Osádka:
Crew:
16 + 45
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
115666 kg 255000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
38.05 m 124ft 10in
Délka:
Length:
47.32 m 155ft 3in
Výška:
Height:
13.56 m 44ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
185.25 m2 1994 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
0 kg/m2 - lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney PW-2040 o tahu 178,4 kN Pratt & Whitney PW-2040, thrust 40100 lb.st.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1) km/h v ? m 1) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12802 m 42000 ft
Dolet:
Range:
10186 km 6329.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Mach 0,80 1) Mach 0.80
Zdroje:
Sources:
www.af.mil
www.boeing.com
www.globalsecurity.org
URL : https://www.valka.cz/Boeing-C-32A-t39083#464794 Verze : 0
Boeing C-32A


Urcenie


C-32 poskytuje bezpecnejsiu, spolahlivejsiu a komfortnejsiu formu leteckej dopravy po svete pre V.I.P. Hlavnymi uzivatelmi su vladny predstavitelia Spojenych statov, Kongresmani, Prva dama a Viceprezident, ktory pouziva volaci znak Air Force Two.


Vybava


C-32 je specialne upravena verzia Boeingu 757-200. Trup je identicky s beznou verziou 757-200, upraveny je interier a nainstalovana je najmodernejsia avionika. Kabina sa deli na styri casti:


- predna prva cast obsahuje komunikacne centrum, kuchynu, socialne zariadenie a 10 sedadiel zodpovedajucich prvej triede
- druha cast predstavuje miesta pre V.I.P., obsahuje satnu, sukromne socialne zariadenie, vlastny zabavny system, 2 otocne sedadla zodpovedajuce prvej triede a trojmiestnu sedacku, ktora sa da rozlozit na postel
- tretia cast sa sklada z priestorov pre osadku a konferencnu miestnost a 8 sedadiel zodpovedajucich prvej triede
- zadna cast je z 32 sedadiel zodpovedajucich prvej triede, kuchyne a 2× socialne zariadenie


C-32 je oproti svojmu predchodcovi C-137 efektivnejsi, z rovnakym mnozstvom paliva moze preletiet dvojnasobnu vzdialenost, start sa da uskutocnit aj z drah z dlzkou 5 000 stop (1 524 metrov). Kapacita paliva 92 000 (41 731 kg) libier umoznuje let bez doplnenia paliva do 5 500 nm.


Avionika obsahuje vylepseny TCAS (Traffic Collision Avoidance System) a GPWS (Ground Proximity Warning System). Vylepseny je aj poveternostny radar a system varovania pred strihom vetra (WWS - Windshear Warning System). Navigacny system spolupracuje s GPS, obsahuje FMS/EFIS (Flight Management System / Electronic Flight Instrument System).


Jednym z najdolezitejsich systemov je komunikacny system. Viceprezident a vsetky V.I.P. osobnosti sa mozu pouzivat toto zariadenie hocikde na zemi, pozostava z upravenych satelitnych telefonov, monitorov, faxov a tlaciarni.


Kontrakt


C-32 je vojenska verzia Boeingu 757-200 Extended Range, vybrana spolu s C-37A na nahradenie flotily C-137. Lietadla su pridelene 1st Airlift Squadron, 89th Airlift Wing na Andrews AFB.


Kontrakt na C-32 bol podpisany v auguste 1996, prve lietadlo malo byt dodane za menej ako dva roky po podpisani kontraktu. 89th Airlift Wing dostalo prvu C-32 na konci Juna 1998. Momentalne su v sluzbe 4 stroje. Hodnota kontraktu nie je uvedena.
Boeing C-32A -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-C-32A-t39083#147994 Verze : 0
Boeing C-32A, Air Force Two nad Ruzyní.
Přistání na dráhu 24
Praha Ruzyně, 18:40 4. 4. 2009
Boeing C-32A - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Boeing-C-32A-t39083#305895 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více