Dassault Mirage G.8

     
Název:
Name:
Dassault Mirage G.8Dassault Mirage G.8
Originální název:
Original Name:
Dassault Mirage G.8
Kategorie:
Category:
stíhací letounfighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1971-DD.MM.1972 Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation, Mérignac
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1971-DD.MM.1972
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
08.05.1971 G.8.01
13.07.1972 G.8.02
Osádka:
Crew:
1/2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistáníCTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošníkmonoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasickéconventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovacíretractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kolawheels
Technické údaje:
Technical Data:
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
23800 kg52470 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,001) m 42 ft 7 ¾ in1)
Délka:
Length:
16,80 m 55 ft 1 ⅜ in
Výška:
Height:
4,56 m 14 ft 11 ½ in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,00 m2398.26 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
Kategorie:
Category:
jednoproudovýturbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
SNECMA Atar 9K-50 o tahu 49,18 kN / 70,59 kN s přídavným spalovánímSNECMA Atar 9K-50, thrust 11055 lbf / 15870 lbf with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
??
Výkony:
Performance:
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2484 km/h v 15000 m 1543 mph in 49213 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
233,3 m/s45925.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m? ft
Dolet:
Range:
? km? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km? mi
Výzbroj:
Armament:
??
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) minimální rozpětí 8,70 m


Vývoj Mirage G s meniteľnou geometriou krídel pokračoval v roku 1968 vývojom zdokonalenej Mirage G4. V roku 1968 francúzska vláda zmenila svoje požiadavky pre stroj s meniteľným uhlom šípu krídla na dvojmotorové lietadlo. Firma Dassault preto začala práce na dvojmotorovom lietadle označovanom ako Mirage G4. Malo ísť o taktický bombardér schopný niesť nukleárnu bombu alebo veľké množstvo klasických bômb. Útoky mali byť vykonávané letom vysokou rýchlosťou v prízemných výškach. V Dassaulte začali so stavbou dvoch prototypov vybavených motormi Atar 9K-50. Neskôr sa pre dosiahnutie vyšších výkonov plánovala ich náhrada motormi Snecma M53. Prototypy však boli dostavané ako nová verzia Mirage G8. Postavené boli dva prototypy, jeden jednomiestny a jeden dvojmiestny. Oba boli dvojmotorové, vybavené motormi Atar 9K-50. Prvý vzlietol dvojmiestny G8 01 8.mája 1971. Jednomiestny G8 02 ho potom následoval 13. júla 1972. Jednomiestny stroj bol vybaveny navigačným systémom z lietadla Milan. V roku 1973 bolo ale lietadlo vyhodnotené ako príliš drahé a príliš ťažké a nehodiace sa pre potreby francúzskeho letectva. Ďalší vývoj bol preto ukončený.
1) fully spread; 28ft 6.5in fully swept
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.dassault-aviation.com
www.aviafrance.com
www.aviafrance.com

Dassault Mirage G.8 - www.dassault-aviation.com

www.dassault-aviation.com
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-G-8-t29186#103306 Verze : 1
www.aviastar.org

Dassault Mirage G.8 -


URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-G-8-t29186#506588 Verze : 0
A magnificent Mirage G with a variable-incidence wing, the first Mirage G took to the skies in 1967, culminating in the G8 model in 1971, the fastest (Western) European aircraft ever to fly, reaching Mach 2.34 in 1973. pic.twitter.com/97RX9Lc3vx
— Marlène Aviation (@AviationMarlene) June 30, 2023
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-G-8-t29186#753659 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více