Název: Name: | Nakadžima Typ 1 | Nakajima Type 1 |
Originální název: Original Name: | 中島式1 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.07.1918 Nakajima Aircraft Factory, Ota | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.07.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.2018 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 800 kg | 1764 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1200 kg | 2646 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14.000 m | 45ft 11.5in |
Délka: Length: | 8.000 m | 26ft 3in |
Výška: Height: | 3.000 m | 9ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40.00 m2 | 430.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 30.000 kg/m2 | 6.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hall-Scott A-5 vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 93 - 97 kW (127 -132 k). Dvoulistá dřevěná vrtule. | Hall-Scott A-5 six-cylinder water-cooled inline engine rated 125-130 hp, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 120.7 km/h v 0 m | 75 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | 9843 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | none |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost (teoretická) - 4 hodiny Jednalo se o první konstrukci nově založené společnosti, jejím zakladatelem, ředitelem a hlavním konstruktérem byl Chikuhei Nakajima. Jeho prvním projektem byl právě dvouplošník Nakajima Type 1, který nabízel armádnímu letectvu. Letoun nebyl dobře navržen, byl těžký na ocas a velmi špatně se pilotoval. Již při prvním pokusu o let došlo k havárii, letoun byl značně poškozen a jen díky kanibalizaci Typu 2 byl opraven a částečně rekonstruován. Označení se změnilo na Type 1-2, ale letoun opět brzy havaroval, opět byl upraven a opraven a tak vzniká Typ 1-3, ten 13. 9. 1918 po sedmnáctiminutovém letu opět havaroval a byl vrácen do továrny. Po rozsáhlých úpravách byl nyní jako Typ 1-4 dne 9. 11. 1918 definitivně zničen při havárii, kdy se zřítil do řeky. Armádní letectvo jej nikdy nepřevzalo do svého stavu. | Endurance (theoretical) - 4 hours A sign of Chikuhei Nakajima's independence in manufacture and design of aircraft was his intention that the company's first aeroplane design be directed toward sale to the Army. Centre of gravity problems plagued the aircraft from the very beginning, it being tail-heavy. lthough built to serve Army needs, it was never delivered because of its total destruction. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 www.ne.jp archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |