Short S.18 Knuckleduster

     
Název:
Name:
Short S.18 Knuckleduster Short S.18 Knuckleduster
Originální název:
Original Name:
Short S.18 Knuckleduster
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.11.1933 Short Brothers (Rochester & Bedford) Ltd., Rochester
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.11.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (Sn. K3574)
První vzlet:
Maiden Flight:
30.11.1933
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5316 kg 11720 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8391 kg 18500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
29.570 m 97ft
Délka:
Length:
19.280 m 63ft 3in
Výška:
Height:
5.940 m 19ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
106,50 m2 1146.36 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78.79 kg/m2 16.138 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Goshawk VIII kapalinou chlazený (kondenzační chlazení) vidlicový dvanáctiválec o maximálním výkonu 578 kW (786 k) při 3 000 ot/min v h= 1 524 m a trvalý výkon 537 kW (730 k) při 2 600 ot/min v h= 914 m.
Vrtule dvoulisté s pevným úhlem náběhu o průměru 3 740 mm.
Rolls-Royce Goshawk VIII twelve-cylinder steam-cooled Vee-engine rated 775 hp at 3,000 rpm at 5,000 ft for maximum power and
720 hp at 2,600 rpm at 3,000 ft for cruise power,
driving a two-blade fixed-pitch propellers of 12ft 3in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
418 l ve spádové nádrži a
1 600 l v hlavních nádržích
92 UK gallons in a gravity fuel tank and
352 UK gallons in main tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
241.4 km/h v 1372 m 150 mph in 4500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
206 km/h v 914 m 128 mph in 3000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.07 m/s 800 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5029 m 16500 ft
Dolet:
Range:
1367.9 km 850 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1673.7 km 1040 mi
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm


Pumový náklad:
2x 226 kg puma nebo 4x 113 kg puma nebo
1x torpédo ráže 457 mm (pouze pro přepravu ne pro odhoz)
Three movable 0.303 in Lewis machine-guns


Bomb load:
Up to 1,000 lb (two bombs of 500 lb or four bombs 250 lb or
one 18 inch torpedo - torpedo to be transported (but not launched)).
Uživatelské státy:
User States:

Marine Aircraft Experimental Establishment (MAEE) a
209. peruť RAF

Marine Aircraft Experimental Establishment (MAEE) and
No. 209 Squadron RAF
Poznámka:
Note:
Létající člun byl postaven jako jediný exemplář dle specifikací Ministerstva letectví R.24/31. Jednou z podmínek bylo použití motoru Rolls-Royce Goshawk s kondenzačním chlazením.
První let byl proveden 30. listopadu 1933 a vyřazen z létání byl v září 1938, kdy byl převeden jako statická učební pomůcka pro výuku mechaniků na základně RAF v Cosfordu. Po celou dobu létání byl ve zkušebním provozu a provázely jej potíže s pohonnými jednotkami.
Motoru Goshawk bylo vyrobeno pouze 20 ks a verze Goshawk VIII byla speciálně odladěná pro nejvyšší možný výkon.
The British Air Ministry in 1931 issued its Specification R.24/31 for a "General Purpose Open Sea Patrol Flying Boat" and ordered one prototype with the experimental steam-cooled, cast block Rolls-Royce Goshawk engine.
The first flight took place on 30 November 1933 and it continued to carry out trial flights until September 1938, when it was retired from flying duties and assigned to No. 2 School of Technical Training at RAF Cosford for instructional purposes.
Zdroje:
Sources:
Christopher H. Barnes and Derek N. James, Shorts Aircraft since 1900, UK, London, Putnam, 1989, ISBN 0-85177-819-4.
http://www.airwar.ru/enc/other1/s18.html
www.flightglobal.com
www.aviastar.org
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21797.htm

Short S.18 Knuckleduster -


Short S.18 Knuckleduster -


Short S.18 Knuckleduster -


Short S.18 Knuckleduster -


URL : https://www.valka.cz/Short-S-18-Knuckleduster-t187530#545503 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více